Torsdag og 8 dager igjen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 26. mars 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det dukket forøvrig opp litt lokalhistorie på fjaseboka i dag, og dette har også litt interesse for oss som er interessert i fly og slikt. Og for de av oss som hadde tenkt seg på hytten i påsken?

    På påskeferie med fly fra Bogstadvannet
     
    Earl, drsyk, Eddie47 and 1 other person like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo fortsatt planlegge reise?
    Jeg bestilte en tur til LAX med SAS i går, fordi det var ledige bonusbilletter.
    Kommer nok til å avbestille, da reisen er i april.. Men det var deilig å booke en tur, og velge seter og slikt.
    Og reiser som er langt frem i tid holder jeg fortsatt på. Ser på reiseprogrammer for å finne ut hva vi skal gjøre mens vi er i Tokyo i november, feks.

    Men, jeg er helt enig med deg, altså. Prøver bare å holde motet oppe selv.
    Nevøen som jeg passer hver uke har lurt på hvor det blir av meg. Og min mor skulle gjerne hatt litt hjelp til diverse. Men, det får vi jo ikke lov til.

    Vin kan man uansett drikke! :cool:
     
    Sunnfjordingen, Earl, drsyk and 4 others like this.
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra hjemmekontoret. Dagens nøtt er om man skal velge Swiss A330, Swiss 77W eller United 767 med 1-1-1 polaris-konfigurasjon ZRH-ORD på usa-turen som skal bookes om til høsten. Hadde jeg reist alene hadde det nok blitt United, men det er jo ikke nødvendigvis så gøy med 1-1-1 når samboer skal være med. Får gruble litt til før man ringer SAS.
     
    Sunnfjordingen, Earl, drsyk and 4 others like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Avkommet ble avlevert i barnehage i dag og skal være med mor i 14 dager. Vi har vært isolert hjemme stort sett i 14 dager nå. Det har gått på nervene til alle 3 :)
    Men i dag fikk jeg jogget og det var mirakelkur. Ingen flyturer i sikte, men håper at Argentina i november skal gå greit.
    Da lukter de business som jule- og bursdagspresang til ingeniøren. Ha en fin dag
    PS. Det blir snart kalas med to kompiser på balkongen (en ukes tid). Da skal vi drikke til vi sovner og mimre om barer vi har vært på og kvinner vi har møtt
     
    Sunnfjordingen, Earl, drsyk and 6 others like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noen god dag i Larvik idag..

    Skal jo passe seg for å spre dårlig stemning men jeg har hatt en dårlig følelse noen dager og den ble skikkelig dårlig idag. Som jeg skrev i en annen tråd, hvordan skal det gå med folk i Afrika, Sør-Amerika, USA uten helseforsikring, flyktninger i leire, etc. når ikke land som Italia, Spania (og etterhvert Norge) klarer å ta unna for smitten. Dette kommer til å gå skikkelig dårlig.

    Har også lest informasjon fra forsikringsselskapene at alle kan kansellere sine reiser i år og få det dekket. Vi hadde booket hus på Kreta + fly med SAS i sommer for 6 pers. Blir nok en avbestilling av dette.

    Uff, 2020 blir et år å glemme ...
     
  6. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Nå slutter KLM med sine 747 umiddelbart. Hvem andre har disse fortsatt som jeg kan fly med? :( Har British Airways dem?
     
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    God torsdag fra Tokyo. Hadde noen fine dager i Osaka og Kyoto og tok tidlig fly i dag med ANA fra Osaka til Tokyo... Dette skjer når man glemmer å slette fly fra Google kalender :(:(:(:(:( Meldinger om hotell og fly hele dagen :( Føler meg som en masochist...

    Så ser man ut av vinduet og ser Molde by og hjemekontoret og fortsetter å drømme om den dagen, man kan reise til familien i Tyskland. Små ønsker for tiden... Og så ser man på 250.000 EBP som venter på å bli brukt senere hvis alt går bra. ;)

    Ingen gjær å få i butikken, men jeg hadde nok igjen slik at jeg skal skaffe meg non fine bakevarer. :D Ha en skikkeig fin ettermiddag
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Enn så lenge ja, i tillegg til lufthansa. I utgangspunktet skal BA ha 747 ut 2024, men en vet jo ikke hvordan det ser ut etter 2020..
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ihvertfall sherry :D:D:D
     
    Sunnfjordingen, Earl, holmen and 2 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelig, hadde du vært i nabolaget skulle jeg tilbudt min assistanse. Men Drammen i disse tider er vel langt.
     
    drsyk liker dette
  12. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    God torsdag fra Lillestrøm. Spaserte nettopp de fem lange metrene fra hjemmekontoret til sofaen. Akkurat som i går, akkurat som i morgen.

    Snart er det nye meter til kjøkkenet, så blir det meetup med fagfeller på Discord.

    Ha en flyv... glem det, nå lever vi tarvelige liv alle sammen...
     
    Sonictravel, Earl, Avixlo and 5 others like this.
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Eddie47 and drsyk like this.
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Helsenett? :)
     
    Eddie47 and drsyk like this.
  15. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Vet du om det er mulig å søke på flyreiser etter flytype? Hadde vårt veldig greit å finne rutene med 747.
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk takk, om det er noen trøst, er serveren lokalisert betydelig nærmere...I Asker på legekontoret. Serveren er friskmeldt, kom en tech guy innom legedata, da hadde multiple ærend hos div. legekontor i område...Alle skal ha hjemmekontor i skrivende stund... Men til neste gang @RoadKing da takker jeg for tilbudet:)
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nope, vi har CGM-Winmed EPJ som kræsjet via en fjernstyrt oppdatering av journal systemet, Helsenett var friskmeldt, Tech guy tok svenskeknappen og voila 10 min senere, im back in business...Altså ikke FLY :(, men i karanaten og video konsultasjoner (med Royal Silk Pysj) :D
     
  18. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Konsultasjoner i Thai-pysjen, det kan ikke bli mer sjef enn det doktor.
     
    Grooo, jgroneng and drsyk like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Som sagt, ikke kvalitetssikret på noe vis.
    Blingsa visst på Cathay.
    Men det er en tabell der med hvem som flyr hvilke typer 747. Kan jo være uoppdatert i disse dager.
    Korean flyr også 747.
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,731
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skulle fly i andre etasje på en 747 for første gang med Thai fra BKK til DPS, men Thai fant det for godt å bytte 747 ut med en 777-200 .....
    Skuffet? Ja
     

Del denne siden