Torsdag: Trumf dag? Pool og shopping dag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 15. des 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    :)

Bestillingen hos Uniqlo er hentet. Alt ble med hjem så retur utfordringer slapp jeg. Alt tøy ble sjekket i prøverom før jeg gikk.

Noen andre butikker også og jeg må finne middag og klippe håret.

Men nå er det pool, for istekaffegelekremdrikken min er tom:(

83E968F9-8C74-4920-A5F8-36009D99FC1B.jpeg 15CCFC93-ECBD-43C8-AFBE-9E89A11FA5D8.jpeg
    Den øverst på menyen. Hørtes så fælt ut at den måtte testes mens jeg ventet på at kjøpesenteret skulle åpne. Den var skikkelig Philipinsk:rolleyes:

Earl, SirH00D, Arvid1410 and 12 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
  3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,748
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Friske -12 grader, men heldigvis siste formiddagsskift i år.

Julestria har jeg folk til å fikse:p

Ha en bekymringsfri dag
    shop.jpg

Earl, Calling, indahla and 14 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Fyr på peisen, det er hyggelig bakgrunn på Teams-møtene. :)

Ønsker alle en finfin dag!

Earl, Calling, Arvid1410 and 8 others like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,259
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Kun ett møte i dag, så da er det ingen poeng i gå ut i kulden. Greit å få tatt unna noe klesvask og høre på 3D printeren knote i bakgrunnen.
    Kun 23 dager igjen til en BKK tur, gleder meg!

Ha en finfin dag dere :)

Earl, Calling, Arvid1410 and 7 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra en iskald hovedstad.

Julebord nr 3 i kveld. Blir sikkert trivelig, men greit det er det siste.

Fant ut at turen til varmere strøk 1. januar måtte avbestilles. Det gjorde vondt... Må Nå er det ingen planer før slutten av januar, og det er altfor lenge til!

Earl, Calling, Arvid1410 and 6 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    En rolig desembermorgen på solkysten, 7 blå grader og skyfri himmel. Livet går sin gang ..akkurat nå er det litt liv utenfor!
    Minst 2 ambulanser, 1 politibil og legevakt
    Godt det er helg
    2F8C8033-733C-4BC8-9920-4ABB4FB1A07D.jpeg E3F4C3EA-FEDB-4E07-93D8-E0F05E7E354A.jpeg 8C204EC1-B564-451A-B092-D2194CF05C44.jpeg

Earl, Calling, OttoL and 6 others like this.
  8. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra det innlandske. Forkjølelsen ligger som en grøt i hals og ører og forhindrer meg fra et julebord i dag og litt andre småærender i Oslo. Hjemmekontor, rentemøte i bakgrunnen, noen verifikasjoner i et test-miljø for å vurdere om dette er noe vi har lyst til å slippe videre oppover i miljøene. Jeg er ikke så sikker på at tiden er inne ennå. God kaffe i koppen. Fått ny kvern (leketøy) som heter Rocket Fausto Touch. Og den egner seg ikke bare til espresso, men er supergod til litt finere kaffesorter som pour over og aeropress. Kverner 15 gram på 3 sekunder nesten uten en lyd ;) Føltes bare veldig nødvendig her om dagen og gikk på kvota "julegave til huset".

Håper alle får en koffeinfull og forkjølelsesfri dag

Earl, Calling, Eddie47 and 5 others like this.
  9. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,759
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Lysaker!

Av og til må hjemmekontoret ofres til fordel for kontoret - noen møter er greie å ta ansikt til ansikt. Litt skriving av dokumentasjon og grunnlag for Sysdev-banden, begynner å kjenne på meg at det er på tide med en tur til varmere strøk hvor slike ting ikke skal ofres en tanke!

Ønsker dere alle en stressfri dag!
    T-6 OSL-WAW-TLV

Wiolenze, Earl, Calling and 4 others like this.
  10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,215
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra Almaty. Lang dag på jobben etter ca 3 timers søvn etter ankomst i natt.

Jeg har egentlig hjemreise med Qatar på søndag men jobbinga har gått over all forventning så jeg vurderer å prøve å få meg en hjemreise tidligere

Edit; Da ble det siste liten «ombooking» og reiser hjemover med LH via Nur Sultan og Frankfurt om noen strakser. LH blir nedtur etter Q-Suite i går(?) men kommer meg hjem 2 dager tidligere enn planlagt så det skal gå fint.

Last edited: 15. des 2022
    OyvindN, Earl, Calling and 5 others like this.
  11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2022-12-15_13-57-31.png

De som vet, de vet. Spesielt bergensere som e opptatt av fotball.

Ellers e d virkelig gått nedover her med rekkehus og diskusjon om hva som er best av Tenerife og Granka for en 1-åring. CT langt avgårde i hyggelige seter var det ikke snakk om. Og sånn går nå dagene...

Ha det kjekt og god bedring :)

tobeornot999, OyvindN, Earl and 4 others like this.
  12. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra SK458. På tide å komme seg hjem fra Køben og denne gang på Hjørulf Viking som jeg tydeligvis har fløyet med 6 ganger før. Nesten hjemmekoselig dette. Halvfullt fly og god stemning her. I dag kjenner jeg at det er en av de dagene hvor det hadde vært godt med noe bedre drikke på flyet, men bil på OSL setter selvfølgelig en stopper for det o_O

Fikk faktisk gjort unna litt julegaveshopping på CPH også, og så gikk jeg på en liten smell i Bulow butikken, men pøsj det er snart jul.

Ha en fortsatt strålende en!

tobeornot999, OyvindN, Earl and 3 others like this.
  13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,837
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld og snart natt frå Sasebo, Japan
    Omakase i dag.
    6600Yen med 2 glass «akawein» og 1glas sake. Billig i Japan no, vertfall utanfor Tokyo.
    Hyggeleg kveld med mine få Japanske ord og google translate.
    Ein veldig travel jobbperiode nærmar seg ferdig….
    E9956DB4-A118-4485-8F3C-2D9EDB3C3521.jpeg 46F553F8-E6AA-402C-AFE7-6D71AF823C9A.jpeg B8427DD2-1CD0-431D-8795-19D1B878269D.jpeg 12792353-A4B4-4E2D-BADD-459ADEF84A76.jpeg EBBD98F6-4CB5-4D85-B196-ACA7468BFD3A.jpeg 788D8CB1-570B-4CCF-B43E-7D42877D10F8.jpeg

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    Da må mor lære seg at det ikke er lengden på reisen, men plassen har til barna som er viktig. foreslå at hun har 1 åringen på armen alene i 6 timer til granca i stedet for å ha hen sovende ved siden av seg i et biz sete.

Og at det er vesentlig bedre mat i deler av asia en på granca all inclusive.

OyvindN, Calling and OttoL like this.
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,974
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det er mange som sliter med ulike utfordringer om dagen.
    Ingen nevnt, ingen glemt .. :p

På kontoret i Sandefjord skjer det ikke mye spennende. Annet enn at den ene av de to lokale håndballklubbene i byen (ikke Runar) var innom med litt Hval Sjokolade. Vi sponser vist klubben ..

T-29 Chicago

Snart helg?

tobeornot999, OyvindN, Earl and 3 others like this.
  16. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,678
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag!

Greit at tidsforskjellen ikke er større enn 6 timer, da er det fortsatt helt kurrant å kjøre formiddag/ettermiddags møter med Norge/EU. Her er det luftig av blek kropp ved bassenget før vi drar til flyplassen og deretter over til Exuma.

16711185693996974194598715679786.jpg

OyvindN, Earl, Calling and 2 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    snus_mumrikken liker dette
  18. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,678
    Bonuspoeng:
    183
    De er påpasselige med boarding rekkefølgen her på AA fløya. Ganske imponerende at de har oss på boarding gruppe 9 på en remote parkert embraer 175 :p

19. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,068
    Bonuspoeng:
    183
    Var sent ut døra i dag, så da fikk skrotten litt eksponering for sol ;)
    20221215_110304.jpg

OyvindN, holmen and Earl like this.
  20. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,837
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, skal prøve her... Men ikkje alt var god forklart sidan det er litt språkutfordring.
    Rett 1:
    Starta med carpaccio av "Saga Beef" med ein heimelaga saus, litt teriyaki basert. Som venta veldig mørt og godt. Det er jo Kobe biff som er kjent men kvar region i Japan har jo sin "Kobe biff" alt er jo wagyu.

Rett 2:
    Da var det squid, smakte fantastisk flott presentert med litt grønt blanda i sammen med ein flott syrleg saus som det var rørt sammen medn.

Rett3: Kylling, kald rett såg jo tørr ut men var for all del ikkje tørr. Igjen ein litt teriyaki basert saus. Sammen med litt vårlaul

Rett4:
    Pasta med litt grønt og nokre bitar sjømat, usikker på kva det var. Men både eg og den japanske sidemannen var enig om at det smakte godt. Fekk smake på hans sake, så då bestilte eg også sake.

Rett5:
    Risotto, men ikkje på ris. Kanskje på bygg trur eg. Lurar på om det var med litt trøffel også. Fløte etc.

Rett6:
    Svinekjake? Utruleg mørt, litt vårlauk og eg tenkte den biten den låg på var melon men det var det ikkje usikker på kva frukt/grønnsak det var men mør og god var den kunne dele den med spispinnane. Japanske sidemannen forklarte at han var imponert over spisepinne egenskapane mine.

Rett7:
    Dessert god sjokolade kake og ja sjokolade var det, litt karamell blanda inn smaka det ut som.

Alt i alt eit fantastisk måltid og hyggeleg kveld.
    Sasebo er veldig amerikanisert p.g.a ein stor marinebase, men denne restauranten ligg i den meir japanske delen av Sasebo. Mykje triveligare og bedre mat. Eg likar og vera fremmed, kroppspråk google translate og mykje latter.

Calling, OyvindN and Eddie47 like this.

Del denne siden