God formiddag fra Vietnam og HCM. Siste dagen her i byen, dessverre. Det skal flys med Vietnam airlines i ettermiddag. Ikke altfor langt, bare halvannen time. Vi fikk sett på en del andre fly enn de vi flyr til vanlig i går. Vesten har virkelig terrorisert dette landet opp gjennom historien. Der var hyggeligere på den Michelinanbefalte restauranten Anan i går kveld. Fantastisk god vietnamesisk mat i denne restauranten over syv etasjer i går. Vi fikk takterrassen og kunne nyte utsikten over byen og til «Avengerstårnet» rett ved. Verden er liten. Det er to personer i denne byen jeg kjenner godt nok til at jeg vil stoppe og prate med de. Ei av disse traff vi tilfeldigvis på restauranten i samme etasje som vi er. Hva er oddsen i en slik millionby? Burde jeg tippe lotto? God torsdag alle!
God morgen fra der jeg har sovet gratis over natten, Eltonåsen. Flyet fra Tromsø i går ble forsinka ned til Oslo. Det var en ganske så rutinemessig flyvning. Men 1 av 5 flyvninger er gjennomført. I dag står flyet til København klart og videre derfra til IAD. Så blir det Washington DC by night før det i morgen lokal tid blir Panama og Guadalajara, men det skriver jeg mer om i reisebrevet. Så jeg ønsker alle en flott torsdag om den går til flyreiser eller ikke
God morgen fra Østfold der sola skinner. 3 poeng i går gjør at dagen i dag er litt mer behagelig. Ukens viktigste møter står for tur i dag. Dagens første kaffe er inntatt allerede, men blir ikke den siste. 2 dager til vi flyr sørover, denne gangen med et gammelt bekjentskap jeg ikke har flydd med på en god stund, Ryanair... Blir veldig spennende, for å si det slikt. God torsdag til alle!
God morgen! Her jobbes det litt samtidig som jeg pakker til tur. Skulle ha fri i dag, men det dukker alltid opp noe som må gjøres NÅ. Vi skal visst få alt fra 5 til 20 grader, samt sol og regn, og det gjør noe med pakkingen. I tillegg gjorde jeg et forsøk på å skjære av meg en pekefinger i går. Forsøket gikk heldigvis dårlig, så fingeren er fortsatt intakt. MEN, det er utrolig hvor avhengig man er av høyre pekefinger, så nå er alt litt vondt eller upraktisk. Jaja. Bra det er ferie. Starter ferien med å fly til ZRH litt senere i dag. Ha en fin en!
God morgen fra Sølvbyen. Fyrer tollfritt i ovnen for å spare dyr strøm. Innenlandsk ved. Nå har vi begynt å lese Yrs tidagers-varsel for Mauritius. Blir nok så varmt som vi ønsker, men usikker på om det blir riktig forhold mellom sol og regn. Time will show. Ha en fin torsdag, alle IF-ere.
God torsdag fra Stavanger! Skulle egentlig på møte i Bergen, men ble flyttet til Stavanger i siste liten (så da blir det Ishockeykamp som kveldsaktivitet) . Måtte reise med DY , ooog booke strawberry .... Ikke lenge til påskeferie, og ferie etter påsken. Håper dollaren kræsjer litt så det blir billigere å være i USA . Ha en fin solrik dag!
Ser frem til billig løsmais! Kalde og våte dager her i Trønderstaden men ser ut til at påsken blir forholdvis lovende. Om en er ute i godtida så er det fortsatt en del ledig med Virgin og gjerne 4-5-8 paxs i slengen. Værre er det med CDG-huben, der er det utrolig dårlig og vanskelig å finne SAS award forbindelser
God morgen fra AF-loungen på den logisk navngitte Terminal 2F-Portes L. Her byr de på kremete eggerøre, kurant bacon, gode saucisser, og brødbaksten har franskmennene som vanlig kontroll på. Under pari natt på easyHotel CDG. Kostet vekslepenger, men fremdeles lite imponert. Oppdaget da vi hadde lagt oss at AC ikke virket, men tenkte at vi kom til å klare oss med åpent vindu fremfor å bytte rom og pakke ned igjen alle tingene. Fungerte nokså OK, men hotellet ligger like under final approach og det kom noen store widebodies som vekket oss. Oppdaget så at vannet i dusjen aldri ble varmere enn 25 grader, og i resepsjonen var det litt stereotypisk fransk arroganse med «ok, I will write it down» som eneste respons fra en ekstrahjelp. Skal se om det er noen andre voksne hjemme et annet sted, for han gadd jeg ikke å prate mer med. Snart på vei til Nairobi, der satser jeg på at Crowne Plaza har marginalt bedre fasiliteter. Ha en solid en!
Morn fra vest! Sol og vindstille, en underlig kombo her. Joggetur, pc-reperatør for opphavet og så kveldsvakt er planen idag. Og som representant for bibelbeltet; kun 3 dager til eselridning og palmebladvifting!
God dag fra Dhahran. Sjekket inn og klar for nattens pendlerrute (DMM-IST-OSL) med Turkish. Håper jeg får sove så godt som mulig gjennom natten. Avgang 01.35 lokal tid. Ha en fin dag!
God føremiddag frå eit heimekontor i Sunnfjord. Austlandsveiret er på vitjing igjen, men det gjer ikkje noko, for i dag fyller yngstemann 7 år. Feiring til helga med slektningar på besøk.
God kveld fra Jakarta og QR sin kontraktslounge Plaza Premium. Mye bedre enn den forrige. Ble ferdig her 1 dag tidligere enn vi trodde så da droppes jorden rundt reisen jeg trodde jeg skulle ta når jeg reiste ut på mandag. Istedenfor CGK-TPE-SEA-SFO-MUC-OSL og hjem skjærtorsdag så blir det CGK-DOH-OSL og hjemme til fredag morgen. Men, må fikse meg utreise for å komme meg til SEA på mandag. Får prøve å være litt kreativ i morgen. Noen bilder fra loungen; Mulig SIA-pax har det bedre på sin egen avdelig;
Veldig spennende å følge deg på dine reiser, @Wiolenze! Etter alle dine korte, eksotiske turer har jeg blitt litt nysgjerrig. Er det lov å spørre hva du jobber med eller hvilken bransje du jobber i?
God torsdag. Fem uker til min første tur til Sør-Amerika. En del av hobbyen er jo å ikke være helt fornøyd med reisen før avbestillingsfristen er forbi. Et alternativ som stundom dukker opp på Awardfares er en tur med Air France sin 777-300ER med Leisure-kabin (seatmap). Har noen prøvd å sitte framme i et fly med denne kabinen? Jeg klarer ikke helt å sette forventingen på riktig sted: føles det eksklusivt fordi man er så få der framme, eller blir det så lite at man risikerer at de går tom for mat/drikke hvis man sitter på rad 4?
Digg med 1F ledig når en har 1K, vil jo ikke det skal bli intimt heller på en flytur på nesten 9 timer;
God dag fra Porsgrunn. Tikka inn 20k statuspoeng fra Amex i dag. Påskeferie fra i morra. Fikk bekreftet Thon+ opplevelse i Svolvær i påska. Badstue først, og 4 retters sharingmeny etterpå for fruen og meg. Kykelikyy
Jeg fant denne i Lufthansa appen. Kan ikke akkurat påstå at jeg synes LH appen er spesielt bra? Kanskje med tanke på hva man kan gjøre i appen, men den er jo uhorvelig treig! Og vanskelig å finne frem i. Og ikke spesielt pen. Jeg for min del synes SAS appen er milevis bedre. Men kanskje det er fordi jeg kjenner den best?