TORSDAGENS vintips:

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 07. mai 2015.

  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Informasjon til "nye lesere" - her kommer ukens vintips. I mange år og for mange år siden kom det ukentlige vintips fra undertegnede. Etter oppfordring fra en snart drikkeklar elefant så er nå tipset tilbake. Torsdager kommer det tips om noe som er godt å drikke - i allefall som undertegnede synes er godt å drikke. Kan enten kjøpes på Vinmonopolet, Systembolaget eller i en tax-free butikk...

    Har du et godt tips - send meg gjerne et hint i innboksen.

    Hva: Il Teatro del Vino Quota 311 Verdicchio dei Castelli di Jesi 2014
    Pris: NOK 120,-
    Hvor: Bestillingsutvalg og på noen få utsalg i Oslo – men bestiller du i butikk, på telefon eller på nett kan du i løpet av få dager plukke den opp på ditt valgte Vinmonopol.
    Fra: Marche regionen, Italia
    Drue: Verdicchio 100% - Lys gul farge, lukt av frisk frukt/sitrus.
    Når: Passer til lyst kjøtt (fugl), grønnsaker eller sammen med gode venner som en aperitif.
    Annet: Marche-regionen ligger på Italias østkyst – mot Adriaterhavet. Tidligere tror jeg de fleste stoppet ved/i Rimini når de var på denne siden – det er det absolutt ingen grunn til. Mange flotte steder langs kysten ned mot Abruzzo.
     
    Edvard, SASDC8, GinTonic and 11 others like this.
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Denne må prøves!
    Marche regionen i Italia er undervurdert. Har dog aldri drukket hvitvin herfra før. Men de har iallefall mye godt i rødt, så hvorfor ikke hvit også?
    Vet du om den finnes i noe taxfree sortiment?
     
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Tror ikke den er på tax-free... Det er et lite firma som importerer den til Norge.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig tilbake i trivelige omgivelser! For de som ikke vet, var EB fast inventar med vintips back in the day da Scanair eksisterte og jeg har oppdaget mye gullfunn fra hans tips.

    Så her er det bare å følge med i timen!

    Ahhh, Italia. Det kom ikke som en bombe at første vin kom derfra. Det å finne godt hvitt fra den kanten er dog vanskeligere enn å finne godt rødt, så tipset mottas med takk. Ser dog at tilgjengeligheten er null i USA og at Vinmonopolet er en av kun 4 distributører som selger denne vinen.

    Så da får man vel plukke opp en flaske ved neste Norgesbesøk eller gå rett til kilden kanskje, Italia coming up om to uker! ;)
     
    SASDC8, EB, AcroN and 1 other person like this.
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    You're back!!!!

    Dette blir fenomenalt. Bestiller straks jeg kommer hjem.
     
    EB and tommy777 like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Forresten... Når vi har en ekspert her. Hvilken Faustino anbefaler du til grevling? Jeg vurderer en 5'er...
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer an på om du serverer den med en sky av beverhale, eller om den kun serveres med størknet bjørnesvette.... :eek:
     
    tommy777, Fnate and Kjakan like this.
  8. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Faustino bør jeg drikke meg opp på...men det er jo en grei utfordring.
     
    Fnate liker dette
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for flott vin tips, dette er bra tiltak og jeg ser virkelig fram til å følge denne tråden :)
    Har da lagt inn en bestilling på hele to flasker for å teste, samt 12 flasker rød vin fra maisalget og 10 flasker øl. Jeg skulle da være godt rustet til 17. mai feiring :p om ikke halve bestillingen strykes da, det skjedde sist jeg bestilte.
     
    EB liker dette

Del denne siden