Jeg har 18 timer transit på HND imorgen. Slipper visstnok ikke inn i lounge før kl. 05 på søndag. Noen som vet hva som finnes av fasiliteter for å få seg litt mat og drikke? Hotellet airside er jo stengt så det blir benken som seng den natten ..
Her er en oppdatert oversikt over hva som er åpent: https://tokyo-haneda.com/en/information/2022/detail_00102.html
Hadde selv 8 timer der, misunner deg ikke 18, men for ANA F så er det vel verdt det Det er noen tax-free, kiosker og restaurater åpne, men ganske redusert åpningstid. sjekk linken over.. Hadde lounge tilgang under hele mitt opphold, så kan ikke si noe om kvaliteten på det som serveres, men det så da greit ut. Med ANA F inn, så ville jeg gjort ett forsøk på og komme inn i loungen, skader iallefall ikke prøve
Som det er nevnt over, jeg ville gått opp og spurt om å få komme inn på kvelden, så har du et sted å sitte. Jeg ville også seriøst vurdert å ha med noe å sove på. Jeg sover ikke godt på harde gulv. Ellers er vel den største utfordringen at det egentlig ikke finnes gode sovemuligheter i Suite Lounge, så lenge hvile fasilitetene er stengte som nå. Det øyeblikket hotellet åpner, og hvile avdelingen i Suite Lounge åpner er easy med 18 timer der.
Nå ble jeg veldig glad! Da framstår jeg som marginalt mindre gal. Og til alle de som tenker den tanken( om galskap). En 4 seter rad i øko hos SAS er akkurat passe lang for en luftmadrass. Og søvnkvaliteten blir ( for meg ) vesentlig bedre.
Når man flyr First inn til Tokyo og First ut igjen fra Tokyo for å overnatte i terminalen frivillig så kvalifiserer man til gal... Med eller uten madrass...
Tenker oppblåsbart telt kan være tingen... https://www.advpulse.com/adv-products/nemo-gogo-elite-1-person-minimalist-air-supported-tent/ Alternativt kan man ta den helt ut med benk på i terminalen dekket av aviser...
Er da virkelig mange gale folk som er godt organiserte. Alt for alt for alt for godt organiserte folk eksempelvis
Som nevnt i reisebrev-tråden min. Helt i den ene enden av terminalen, nær gate 114, finnes det ca. 15 hvilestoler. Og en kiosk rett ved som er åpen til kl. 22.
Nytt notat: siste «restaurant» stenger kl. 21. Deretter er det automater som står for vått og tørt. Flere med drikke spredd utover men kun en med fast føde. Den ligger selvsagt i andre enden av hvilestolene, i nærheten av gate 108.
Utrolig hva slags kunnskap man opparbeider seg ved å henge på IF (og enda mer når man flyr). Snart kan jo IFere stå for både story og innspilling av The Terminal 2