Transit i Bangkok: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av jtmath, 04. mai 2016.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    520
    Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for all informasjon :) Det var veldig nyttig informasjon dere kom med alle sammen. Både Singapore og Bangkok frister, så vi får se hva vi får til mtp. flyavganger :)
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,553
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bodde på Eastin Tana City Golf https://www.eastinhotelsresidences.com/eastinthanacitygolfbangkok
    Der kom de og hentet oss på flyplassen og kjørte oss tilbake da vi dro. Det var egentlig billig og greit og et flott bassengområde.

    Pga kinesiske flaggermus ordnet Vibeke (vår alles kjære) to netter her samtidig som vi hadde bestemt oss for å ikke reise inn til byen. (4.-6. mars)
     
    Nurse82 liker dette
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 15. juli 2020
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Tips: Pass på at bagasjen sendes helt til destinasjonen, så du slipper å måtte hente den ut i Bangkok. Det måtte jeg. Fikk heldigvis lagret den i First class innsjekk, men jeg tror det var ekstraservice fordi jeg ble litt sur. :rolleyes:
     
    Nurse82 liker dette
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje vore i transitt i BKK og forlatt flyplassen, men trur ikkje nokon frå Norge og EU treng å ha visum eller betale/søke for det.
    BKK er litt meir å bite over, og ting tek lengre tid her en i Singapore om du skal velge. Men uansett så er det flotte byer, sjølv om BKK er litt meir utmattande.

    Det er mogleg å booke sightseeing turer direkte frå flyplassen i BKK og trur dette også er mogleg å få til i SIN. Det er iallefall eit opplegg som SQ har, men trur du kan booke dette utenom også. Har kun hatt kort tid på flyplassen eller reist inn for overnatting i SIN
     
    Nurse82 liker dette
  6. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    520
    Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips. Sightseeing fra flyplassen hørtes genialt ut, så det skal jeg sjekke opp :)
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    I kategorien ‘transitthotell med golfbane ved BKK når du ikke vil bo på Novotel’ så har jeg også overnattet på Eastin Thana City. Litt kjedelig og US-motel-følelse.

    Vil heller foreslå et mer elegant og fancy alternativ fra Marriott rett vest. Fri shuttle.

    https://www.tripadvisor.com/Hotel_R...and_Spa-Samut_Prakan_Samut_Prakan_Provin.html

    https://www.marriott.com/hotels/travel/bkksm

    https://goo.gl/maps/63eYG5NLXW5VrEDX7

    [​IMG]
     
    Last edited: 02. des 2020
    Spielhaug and Xflipper like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,553
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skulle egentlig bare sove en natt der og det var enkelt og billig .. 340kr. Det ble to fordi vi droppet TPE det akkurat da var tvil om Thailand slapp inn reisende fra Taiwan.
    I ettertid viser det at Taiwan er det landet i Asia med minst smitte.
    Og du har helt rett .... veldig følelse US-motell.
    62E1952B-8457-40D1-9D40-C326470FD17C.jpeg 65CC4A3A-288D-4968-AAC1-F4F4D44FCF5D.jpeg
     
    Edvard liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde et slikt rom, men Le Méridien er overlegent bedre.

    [​IMG]
     
    Insomnia4u and Eddie47 like this.
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Bangkok (BKK) er åpent for internasjonal transit. Du må reise på én booking, ha PCR-72 eller Koronasertifikat og reiseforsikring.

    Om du vil dra landside eller inn til byen gjelder vanlige regler for Test & Go.

    [​IMG]
     
    Rscott and Insomnia4u like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    På BKK er to lounges åpne for Star Alliance. Turkish Airlines og Thai Airways sentrale, nye og fine ved D4.

    QR bruker Miracle Lounge.
     
    holmen liker dette
  12. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hvem anbefales? Vi må nok slå ihjel noen timer på flyplassen før avreisen vår den 1. jan 2022. :)
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    12,937
    Bonuspoeng:
    183
    Thai sin nye er å anbefale hvis den er på samme nivå som pre-covid.
     
    Rscott, spacecosmos and Edvard like this.
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sjekker Thai sin ut om et par dager, kan oppdatere. Eneste fordelen med Turkish (pre-covid) var 15 min gratis nakkemassasje. Ellers er den ganske upersonlig/kald.
     
    spacecosmos liker dette
  15. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Oi da! Gratis massasje!?! :D Jeg liker definitivt å bli (frivillig) tafset på uten å betale for det! :rolleyes: :p

    Men fint med en liten rapport fra Thai loungen. ;)
     
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    12,937
    Bonuspoeng:
    183
    Thai sin gamle hadde 30 min massasje for kunder i business og 60 min for de i første klasse. Vet ikke om den muligheten er åpen nå, men regner med @Insomnia4u sjekker ut det :)
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr Swiss C tilbake, men TG sin spa-avd er vel fremdeles covidstengt?
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter i TG sin nye lounge nå. De har sperret av før den flotte baren, så nå er det redusert tilbud med et par varmretter (+for panang curry) og sandwitch i plast. En helt elendig kaffe fra en dyr maskin. Spa-avd stengt. Sitter en tysker et par rader bortenfor meg som kunne vunnet VM i brokitt med den hostingen. Uten munnbind selvsagt.

    OT: Fikk valgt tronesete på Swiss C online check-in, men boardingkortet (som jeg glemte å sjekke) viser gammelt vindussete. Sykt urutinert å ikke høre med innsjekk. Men fikk dem til å ringe fra lounge. Angivelig så viser ikke online check-in korrekt. Dvs at en kan velge et sete som en annen har, og når denne så sjekker inn blir du bumpet til ditt opprinnelige valg. Høres merkelig ut. Var så sykt klar for enkeltsete. Med min flaks blir det vel bronkittkameraten på setet ved siden av:rolleyes:
     
    Upsaker, Rscott, holmen and 1 other person like this.
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Er du sikker på at det ikke gjemmer seg en Bartender og Barista bak baren? Alle går forbi der på vei til toalettet.
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Det området er fysisk stengt av med tau. Inngang er D-gateområdet. Den store gamle businessloungen er stengt/mørk. Da er vel rulletrappen ned fra TG C-området stengt også.

    Toalettet er ca midt på, med dusjene. Noen meter fra maten.
     

Del denne siden