Transit O´Hare (ORD) Terminalbytte med/uten ESTA

Tråd i 'Off-topic' startet av Satyv, 29. aug 2022.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Hei folkens,

    Broren min og jeg har LH F fra FRA til ORD. Vi lander på terminal 5 kl 13:00 og har retur til CPH samme dato og samme terminal kl 22:05 dvs at vi har ca 9 timer på Amerikansk flyplassgulv. Jeg antar at vi ikke trenger ESTA for å være i transit området på T5? Saken er at Polaris loungen ligger i terminal 1 og vi kunne tenkt oss en tur dit.

    Er det noen som vet om vi kan dra fra terminal 5 til 1 og tilbake til 5 uten ESTA? Eventuelt hvis vi MÅ ha ESTA og ordner det vil det bli masse "ball" i kontrollen siden vi ikke har overnatting (som de ber om i søknaden) eller bør det være en grei sak?
     
  2. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Du trenger ESTA for all inngang til US, også transit. Om det er på samme terminal eller ikke spiller ingen rolle. Søknad uten overnatting er ikke noe problem, har gjort det flere ganger da jeg har benyttet USA som transittland for Karibien.
     
    animals liker dette
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe transit i USA slik du spør om, dere må gjennom immigration selv med T5 til T5. Uten ESTA får du ikke bli med flyet fra FRA åkke som. Polaris loungen anbefales helt klart og er verdt turen for dere.
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det blir utdelt fysiske skjema for tollklarering i USA så skriver du bare "Transit" på feltet for hotell.

    Som de andre skriver så er det ekstremt viktig at dere begge har ESTA. Alle som ankommer USA må igjennom imigrasjon. Uten ESTA blir dere nektet boarding i FRA.
     
  5. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    De har sluttet med det "gamle" skjemaet for tollklarering. Fløy til Washington i august og ble fortalt at det var "kassert" da jeg spurte ombord. Ble heller aldri spurt etter dette i passkontrollen slik vi gjorde før.
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    De hadde sluttet med det før covid, men alikevel har det dukket opp med ved flere anledninger, senest på LAX og ORD i vinter... Da var det trøbbel med datamaskinene, og vi fikk igjen utdelt skjema.

    Så at USA, landet som fremdeles bruker fax aktivt har "sluttet" med et papirskjema tror jeg ikke noe på! :D:p
     
    Spielhaug liker dette

Del denne siden