Da var yngstemann våken og. Torsdagens utskeielser medførte at alt av toalettsaker og linser ble igjen i Norge.. Så de eldre herrene må passe ekstra godt på. De var så vennlige å hjelmene ung ingeniør med innkjøp av tanbørste i natt på tur tilbake fra pub Nå er det svært tørt i halsen min, men heldigvis åpner snart brunsj-restauranten til @RoadKing så da får vi noe mat i @Eddie47. Han blir mannevond hvis det går for lenge mellom mat og drikke
Jeg skal ha meg frabedt å henges ut. Kelneren glemte meg og de gamle passet ikke på. Da må yngstemann passe på selv
På vei opp i Guinness tårnet og en pint. Tjukt med folk, så det blir nok lenge til den pint’n. I og for seg greit, veldig mett etter brunchen. Planen var Houth etterpå, men både tid og vær tilsier at det er en dårlig ide. Kanskje en tur på Jameson destillery istedenfor
Nå har @RoadKing dradd oss rundt halve byen uten at jeg forsto hvor vi skulle og hva målet var .. plutselig kom vi til et bryggeri hvor vi måtte betale for å komme inn .. stå kø og gå rundtomkring .. på veien gikk vi forbi mange steder hvor de solgte ølet uten å måtte betale for å komme inn ..
For å komme hit gikk forbi en gammel kirke .. og forbi herberge vikingene brukte til å hvile ut mellom slagene når de var her og herjet og plyndret .. Forbi en hyllest til en rebell som engelskmennene eliminerte en gang i 1916 Og en butikk de solgte gin
Nå er vi på loftet på bryggeriet sammen med en million andre og drikker øl .. sikkert det dyreste ølet vi drikker her på øyen
Hva heter frokost/lunch stedet? Full Irish breakfast regner jeg med at jeg ser på et av bildene. Det så for godt ut til å gå glipp av.....
Etterpå gikk vi forbi en smalsporet jernbane Deler av den gamle bymuren Dublin Castel Før @anders82 endelig, etter 8311 skritt og 6,33 km kom på at vi trengte påfyll
Mens jeg på min tur i London fant James Bonds American Express kort. Sa noen netthandel?? Utløpsdato må det gå an å prøve seg fram til...
Vi gikk for restaurantens anbefaling med tilhørende vinmeny. Fantastisk middag. Jeg er ingen kjenner av hverken vin eller mat. Jeg vet dog, når jeg syns noe er godt. Vår opplevelse var perfekt. Vi fikk forretter av ymse slag, vi fikk en hovedrett av hyse, en annen med due og en dessert til å dø av. Til sist rundet vi av med en utmerke armagnac og dbl espresso (for de voksne), kaffe (ungdommen). Vinene underveis var en perfekt match. Lokalet var supert, personalet gjorde jobben. Om noe trakk ned, så måtte det være at toalettet var en smule slitent. Det skal forøvrig bemerkes at lokalet var frekventert med mye fin natur. Jeg lar bildene tale for seg.