I dag ble en reise tilbake i tid.
Som seg hør og bør ble selvsagt vi i de eleverte klasser invitert ombord først, ikke noe spesielt i det. Men derfra og ut, var minner fra en svunnen tid på europeisk biz.
Først kommer vår mann rundt i biz kabinen (for anledningen 3 rader og ledig midtsete på alle. Full maskin) med en liten snack, drikkevarer og... hold deg fast... leser opp menyen og spør hvilken varmrett man ønsker...
Nirvana, himmelrike, paradis, «Frösundavik, your guys just took a hell of a beating»(dette er antagelig nonsense for yngre lesere, men,men).
Sammen med snack’n var det selvsagt champagne. Verten vår hadde vært optimistisk og åpnet en halvflaske. Neste gang ble det en hel .
For min del valgte jeg en kyllingrett, litt hardt stekt et par plasser, men smakfull og perfekt mannfolkmat etter to tøffe dager .
Det var supplert med en forrett av noe skalldyrsalat og den mest gulrotede gulrotkake jeg noen gang har hatt til dessert.
Og bestikket... Herregud, ordentlig kniv og størrelse, utførelse. Ikke noe barnebestikk her nei.
Påfyll så mye man ønsker, av dem man ønsker når man ønsker.
Det hele ble fint avrundet med en kaffe avec. Det som jeg savnet for prikken over i’n, ville vært en sjokoladebit til kaffen.
Jeg henstiller herved til de øvrige reisende at neste ingeniørtur må gå via Zürich begge veier, så får det våge seg at det blir litt mindre poeng.
Det ekstra du får på Swiss Biz er absolutt verdt å betale for
Last edited: 23. juni 2019