Lang historie kort, skal forsøke å få til rabattert betaling på streaming. Løsningen jeg hadde tidligere krever nå et ekstra lag, så ønsker å forsøke å omgå dette før jeg evt gir opp og betaler for vanlig (norsk abb og ågerpriser) fremfor tyrkisk. Kan betale abbonementsprisen for deg, samt gi 100 trumfkroner for bryet. Hva innebærer det? Ideelt kjenner du noen tyrkere eller har familie eller noen med registrert revolut-konto eller kort utgitt i Tyrkia, da kan man legge til et virtuelt kort og så fryse det så det ikke kan brukes. Det skal ligge som en "backup"-betalingsmetode for trekk (og trenger da - slik jeg har forstått det - kun å "funke" på tidspunktet det legges til), men trekket aktiveres kun dersom primærbetalingen (gavekort) feiler. Håpet er "set and forget", altså at det reaktiverer abb og fortsetter å trekke gavekort og aldri trenger å brukes. Alternativ 2 (som gjerne er en del enkelre) er at man kjøper seg et turistsim - som gir tyrkisk nummer, og jeg forsøker å registrere det nummeret og får sendt 2FA-koden til tlf nr, plotter det inn,og håper at det reaktiverer. Om noen er på ferie, eller kjenner noen som skal, så kan jeg sponse både prisen for abb (rimeligste som gir tlf nr ser ut til å være 10 gig til ca 250 TLY. De tar visst ågerpriser på flyplassen og i videreselgingssjapper, så bør kjøpes i sentrum hos autoriserte butikker og gi 100 trumf overført til din sas-konto. Om du har tyrkiske venner eller slektninger som vil forsøke å hjelpe til, så gjerne det, også.