Trenger litt hjelp angående mellomlandinger og baggasje

Tråd i 'Reisemål' startet av Dall, 27. april 2017.

1. Dall

Dall Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Skal på min første lange flytur i juni, og vet ikke helt hvordan mellomlandinger fungerer i forhold til baggasje osv.. Håper noen her kan hjelpe meg:)
    Har bestilt via Travellink fra Oslo til DaNang.
    Skal fly med SAS til Amsterdam, CathayPacific til HongKong og CathayDragon til DaNang.
    På hjemturen er det cathayDragon-CathayPacific og til slutt British airways.

Så det jeg lurer på er egentlig om baggasjen går automatisk til DaNang når jeg sjekker den inn i oslo, og omvendt når jeg skal hjem?

Også har vi en lang mellomlanding i HongKong. Er det da bare å forlate flyplassen og vandre litt i byen? Virker ikke som jeg trenger visum.
    Tusen takk hvis noen har svar!

2. Coozter

Coozter EBG

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ut til at Cathay bruker Amadeus, og da bør det ikke være noe problem for personalet på OSL å sjekke bagasjen din helt gjennom. Vet ikke helt hva policyen er for "gjennomgående billett", i og med at jeg regner med at du har alle bookingene samlet gjennom reiseselskapet.

Ville bare prøvd meg med check-in på OSL, så tror jeg det vil ordne seg. Hjem igjen bør det ikke være noe problem da du flyr OneWorld hele strekket.

Dall liker dette
  3. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Og i Hong Kong trenger du ikke visum, så hvis du har nok tid burde det være grei skuring å ta tog eller buss inn til sentrum så lenge du har rikelig med tid.

Dall liker dette
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    På dagtid er det flott å ta buss om du kaprer frontseter i 2.etg. Det er en sightseeing i seg selv :) Husk å ta med eksakt beløp, siden de ikke veksler. Ev Octopus card. Tog tilbake.

Dall liker dette
  5. Dall

Dall Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for hjelpen!

6. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Burde ikke være noe problem om du har én gjennomgående billett.

Enig. Ta buss A21 cityflyer for Kowloon området. Følg skilting på flyplass, ut døren, hold litt til høyre, ca.50-100m til busstoppet.

7. Dall

Dall Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    VI har 11 timer i Hong Kong:) Er det mulig å rekke både kowloon-området, ta Star ferry, trikk opp til victoria peak, og se den store Buddhastatuen?

8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Buddhastatuen er på Lantau Island, en helt annen plass enn Victoria Peak, som er trikk med utsiktspost. Sistnevnte kan ta opptil 3t, alt ettersom hvor mye kø det er.

Tar ca 2-3t hver vei til Lantau + sightseeing.

Teoretisk kan du rekke alt, kommer an på når på dagen du har de 11 timene. Men blir turbo sightseeing. Husk å beregne tid frem og tilbake til flypassen, og innsjekk/imigrasjon også om det er i de 11 timene.

Del denne siden