Trenger noen råd ang CT reise til Oceania

Tråd i 'Bonushjelp' startet av jtmath, 04. febr 2017.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hei på dere Medlemer :)

    Jeg og madamen har begynt og snakke om neste CT tur med Star Aliance,vi lurer litt på Australia med Bora Bora eller Fiji.Tenkte og reise Jan-feb 2018. Vi skal fly i Biz og ikke 1 kl. Er vel da Thai som er det beste valget her?? Og vi må vel da fly til Sydney og kjøpe ny billett her videre til Bora Bora?? Er det dyrt og bo på Bora? Vi snakker om og bruke ca 2,5 uke på turen,1 uke med sol og strand,resten rundt i Australia..For Fiji blir vel litt langt unna??

    Så kom med innspill og synspunker folkens :)
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mange muligheter til Australia om du flyr C.
    Jeg ville ikke valgt Thai om det ikke er snakk om business.

    Du må til New Zealand for å nå disse med Star så vidt jeg vet, og det er vanskelig å finne C seter opp dit.. mulig du finner Y..
     
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan ville du godt fram da,løst dette? Er det noen andre en Thai? Vi vil kun fly Biz til Australia og bestille en fly billett selv til Bora Bora eventuelt? Kom gjerne med andre alternativer :)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde sett på følgende selskap i denne rekkefølgen, og gjerne blandet selskap ut og hjem.

    ANA
    Air New Zealand
    EVA
    Asiana
    Thai
    Robåt
    Air China

    Mulig det finnes flere selskap, men det er disse jeg kommer på i farta.
    Fra Europa kan dette jo også kombineres med en rekke spennende alternativ. Burde klare 4 forskjellige C-produkt på en slik tur :)
     
    FFlyer, Jonkebassen, Kalsnes and 9 others like this.
  5. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tror nok vi går for Robåt ja :) Vi vil ha noe som tar oss raskest frem og har en bra Biz,vi fikk testet ut Thai sin Biz til Mnl for 3 uker siden og det var et greit produkt,fikk også testet ut Singapore air sin Biz også,der ligger Thai langt bak både Singapore og Emirates.Så vilket fly bruker Thai videre fra Bkk til Sydney da? eller burde vi fly til Melbourne?? For open jaw går vel ikke ennå? tenkte til melbourne og hjem fra Sydney? Er vel lettere og komme seg til Fiji kan jeg se :)
     
    Last edited: 04. febr 2017
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Fiji når du fra SYD og AKL. Biz kan du nesten bare glemme dessverre, men vanlige economy seter finner du. Are har nevnt relevante flyselskap over som tar deg til disse byene. Asiana for eksempel, vil behagelig ta dere via FRA og ICN til SYD. God tilgjengelighet der. ANA er noe vanskeligere å finne, og personlig syns jeg Asiana sitt ombordprodukt er sterkere enn ANA sitt. Derfra kan dere fly Virgin Australia rimelig til Nadi :)
     
    jtmath liker dette
  7. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har innspill på Bora Bora? Hvilken rute kan man ta? Hadde vært fint med en liten tur i september/oktober.

    Via Singapore og auckland? Noen som flyr videre derfra? Eller er det noen annen rute som går? Ikke fått med meg noen som har fått til en reise dit
     
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Air Tahiti flyr vel fra Auckland. Ingen Star Alliance flyvninger til Fransk Polynesia.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Til auckland finner du både SQ fra Singapore og air New Zealand via Sydney i biz. Til Sydney kan du velge både Asiana og andre. Ut til øyene er det lett å få turist og mulig men mye mindre tilgjengelighet i bussiness så der bør dere tenke turistklasse særlig hvis dere er låste på datoer.
     
    Kalsnes liker dette
  10. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Flyr ikke air new zealand fra Auckland til papeete?
     
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør de alle dagene i uka. Men etter å ha søkt en god del på kombinasjoner via Australia eller direkte fra Auckland har jeg ihvertfall konkludert med at det er vanskelig å finne men ikke helt umulig om du er veldig fleksible på tidspunkt å finne C ut dit. Turist går helt fint da er det godt med tilgjengelighet, men da avslutter en potensielt en lang flyvning med 8 timer + i turist klasse.
     
  13. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har utført reisen enda?
    Skulle gjerne sett noen reiseforslag - da vi har snakket veldig løst om en tur ned hit. Det til syvende og sist min oppgave å planlegge for så å fremføre dette med PP-slides til min bedre(?) halvdel.

    Slik jeg ser for meg en reise: SQ C
    OSL-LHR
    LHR-SIN
    SIN-AKL

    For så å betale ca. 5000 kr t/r pr. pers med Air New Zealand til Papete. Spørsmålet er hvor dyrt det er med båt/sjøfly videre til Bora Bora?

    Hotell: Hva velger man av hotell? Regner med at det er et must med all inclusive mtp. priser og antall restauranter. Tittet på et par alternativer i sesongen Juni-Aug. og da får man god standard og frokost for ca. 60K med opphold på 14 dager. Kan godt ta 10 dager og noen dager i Auckland eventuelt (er det noe å se der? - Eller burde man heller ta seg en tur til Sydney?.
     
    Kalsnes liker dette
  14. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Pris på fly mellom PPT-BOB kan du sjekke direkte hos Air Tahiti. Vi bodde på Four Seasons og det var helt fantastisk! FS er dyrt og vi valgte derfor å kombinere med noen dager på Moorea først.
     
  15. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @Johnnie_Walker - Hvor mange dager var dere på FS? Hva kostet det?

    Hvordan var Moorea kontra Bora Bora?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du aksepterer å fly turist ut fra Auckland er det grei/ god tilgang ut til diverse øyer. Eller det var det når jeg så på muligheten. Det var også muligheter via Sydney, direkte eller med mellomlanding, da med Air New Zealand. Så hvis du gjør en innsats på inn og utreisepunkter er det absolutt mulig å komme seg helt ut, uten å kjøpe ekstra flyreise. Ulempen er jo at du da kun kan legge inn 24 timer max i Australia og New Zealand med mindre du gjør det som en open Jaw og finner noe fornuftig priset 1 vei.
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Air New Zealand har forresten åpnet en del seter nå på ruter fra Amerika til NZ. Så mulige ruter for sommeren er

    OSL-FRA-EZE-AKL (Lufthansa + ANZ)
    eller
    OSL-ZRH-LAX-AKL (Swiss + ANZ)

    Ikke ofte dette dukker opp....
     
    FFlyer liker dette
  18. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Betalte 40K for 5 netter høsten 14, noe som ikke høres så ille ut nå. Booket vår tur gjennom Fijireiser og det var dem som foreslo Moorea for oss. Veldig kunnskapsrike på hele området og dem hadde besøkt de fleste hotellene selv.

    Generelt var det mer å gjøre på Moorea. Bora Bora var mye vakrere.. #nofilterneeded 961183CB-8D8A-4E6A-AFD0-4EA563499DFB.jpeg
     
    RoadKing and Gullars like this.

Del denne siden