Riktig god morgen folkens, i dag starter sommerferien og første tur går til Wien. Avgang fra Stavanger lufthavn Sola starter med SK1877, kl:15:50. Av en eller annen grunn ble denne avgangen endret med 10min tidligere enn mot den normale tiden som er 16:00. 45min layover i København før vi flyr Austrian OS304 i Business. Egentlig hadde jeg planer om å fly Lufthansa denne gangen men ombestemte meg og bestilte med Austrian i siste liten, det er bare noe med cateringen hos dem som er bedre. Begge flyene er med A320 enn så lenge, så for vi se om det blir noen endringer før vi tar av. Bilder kommer etterhvert av turen, så hold dere oppdatert .
Og da er vi på vei til København, som forventet er flyet forsinka 10min men det virker som om det blir lengre enn som så, fortsatt kommer folk ut og bagasje blir lastet av, føler det blir knapt med tid på de 45 minuttene vi har til gode. Bilder følger med.
Og siste del med bilder fra catering og selve turen. Jeg skriver litt senere om hvordan hele turen konkret var.
Joda, Swiss leverer greit de, men synes Austrian er betydelig bedre når det gjelder mat. Rettere sagt et mer solid måltid, Swiss har stort sett servert snacks/fingermat mens Austrian serverer et fullverdig måltid. Nå er vel forsåvidt mitt grunnlag basert på en 10-15 flights totalt, men skulle tro det gir et ok bilde uansett.
Dette er soleklart sant. Austrian Airlines er best i Europa hvis vi da ikke kan regne med Turkish Airlines. Har også prøvd litt forskjellig i Europa men ingen gir såpass solid bra måltid. Swiss tror jeg serverer (de beste måltidene) f.eks fra Oslo og Stockholm på litt lengre ruter, og på service er de også kjempe bra. Men, slik @Are referere så er Austrian en 5* av 6 stjerner selskap.
Det stemmer ikke, da de eleverte herrer ingeniørene reiste med Swiss DUB -ZRH fikk vi god gammel dags business servering, intet mindre. Det var så stas, undertegnede mimret til gamle dager og gråt en sentimental skvett over svunnen tid. Kan hende var det fordi vi var ombord .
Godt mulig, men det er i alle fall meg forunt så langt Kanskje jeg har vært på for korte flights.... ?
Jeg har fløyet både swiss og Austrian i vår og må si det er dødt løp Austrian har porselen og klesklyper, men swiss leverte som @RoadKing sier. Jeg tror det var sånn business var før
Tror TAP også leverer et solid produkt intra europa med flygninger over 2 timer. Senest forrige uke fløy foreldrene min Lisboa-Oslo i C og ifølge dem var servicen og maten ganske så bra.
Riktig god tirsdag alle sammen, da er det på tide å fly hjem igjen. Etter 3 uker ferie blir det nok greit å komme hjem. Dagens tur starter i Sarajevo hovedstaden i Bosnia&Hercegovina, vi flyr igjen med Austrian Airlines i Business til Wien før vi flyr videre til London Heathrow, fra London til Stavanger flyr vi i SAS Plus. Våres avgang er satt til 15:05 men ser at flygningen allerede er forsinket 45min ut fra Wien. Samtidig har vi også bare 45 min til gode når vi lander i Wien, så for vi se om vi rekker neste fly. Jeg visste heller ikke at det fantes Business lounge i Sarajevo, men vi fikk beskjed da vi sjekket inn om at vi har tilgang til denne (eneste). Denne loungen er visst både for alle Star Alliance selskaper og de som har prioritypass, utvalget er ikke noe spennende, men man har aviser, noe små mat og greit med drikke inkludert øl. Bilder følger med, følg med videre .
Hei igjen folkens, da har vi landet i Wien. Siden vi landet forsinket 30min måtte vi til neste fly med en gang og vi rakk det akkurat. Vi hadde noen planer om å gå innom taxfree butikken her men vi kan ta det neste gang, kanskje London byr på noe bra .