heisann! Drep meg om jeg poster denne feil... Men satt i går å så litt på ferie i sommer, og fant en routing til Roma, med en aften i stockholm, som bare var tilgjengelig via tripmonster(momondo) , ikke via sas.no Jeg la inn info og trykte på en knapp som het "bestill", å legge inn kredittkortinfo kom først på neste side, med gebyr på 135kr.. jeg tenkte meg litt om, og bestemte meg for å se litt mer etter en bedre rute.. Men nå maser tripmonster om at jeg må pay up... kommet 2 mail fra de.. Så spørsmål er.. kan jeg bare ignorere dette? Eller er de i sin fulle rett, og vil nå innkreve dette? Har nå ombestemt meg, og vil via Barcelona på vei til Roma... C
Bare å ignorere. Har tidligere opplevd det samme (usikker på om det var på tripmonster) og det er strengt tatt bare en irriterende påminnelse om at bestillingen din fortsatt er tilgjengelig.
Takk for svar. Det jeg tenkte, men forbanna sleipt... Sendte for å være sikker en mail om at de kunne se bort fra denne. Var ikke intr i å betale kredittkortgebyr, og henviste til 24 timers regel i Norge. C
Det foreligger ingen regler som gir deg noen angrefrist på bestilling av reiser. SAS gor 24 timer, Norwegian gir 6(?). Men er ikke pliktig til å gi noe som helst.
KLM og BA gjør det også, kun i Norge. Og jeg har sett et annet flyselskap opplyse om dette, men kun i Norge.. Så antok det var noen regler som styrte dette.. men isåfall, i stand corrected.. C
Om du betalte med kredittkort kan du ta kontakt med kredittkortselskapet og be om assistanse derfra. Bare sørg for god dokumentasjon ift kanselleringen og manglende respons fra tripmonster. Så skal du se det ordner seg.
På generelt grunnlag, jeg vil tro at tredjepart som Tripmonster osv som ikke behandler kundene sine ordentlig i disse tider vil merke det når ting blir normale igjen. Jeg går iallefall ikke tilbake dit jeg har opplevd dårlig service. Utfordringen er at disse internetselskapene er så enkle å restarte under nytt navn og logo.
Bestill rett fra flyselskapet. Alltid. Med mindre det er snakk om en billett som koster noen få hundrelapper (og MYE billigere enn hos flyselskapet direkte), men som man da må være åpen for at man da eventuelt mister de pengene.