Jeg kunne ikke finne noen tråd som tok spesifikt for seg tronesetet på nye A321LR til SAS, så her kommer det et kjapp liten anmeldelse.
View attachment 112530
Tronesetet finner du på rad to, fire og seks med henholdsvis A og F avhengig av side på flyet.
View attachment 112531
Setene er ikke av den breieste sorten, men det er mulig å sitte litt kreativt med beina under avgang og landing som kompenserer litt for dette. Hvis man reiser alene så gir setet deg forholdsvis greit med privatliv ved at man slipper å ha noen ved siden av seg.
View attachment 112532
View attachment 112533
Det er mulig å justere setet hurtig ved å benytte knappene på det fremste panelet, eller grundig ved å bruke det øvre/bakre. Stolen har massasjefunksjon i ryggen, men det var ikke noen favoritt for mitt vedkommende.
View attachment 112534
Setet har mange små rom hvor man kan oppbevare ting underveis, og laptopholderen til høyre (grå pc-lomme som så vidt vises) er en kjekk liten sak.
View attachment 112535
Det er enkelt å finne en behagelig posisjon når man skal spise, og brettet er stort nok (men kunne gjerne vært større).
View attachment 112536
Jeg fant meg fort til rette i vannrett posisjon. Selv om setet er litt hardt å sove på så er det fult mulig å finne en komfortabel stilling til både kropp og bein. Jeg fikk til å sove både på rygg og på siden, og syntes det var greit med plass til bein i fotbrønnen siden jeg kun er 175 cm høy.
Alt i alt syns jeg SAS har et fått et bra setet på et narrow body fly, men det er nok litt smalere enn setet i A330/A350.
Vis alt...