Tronesete med SAS A321LR

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chippen, 15. febr 2023.

1. chippen

chippen En glad globetrotter

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg kunne ikke finne noen tråd som tok spesifikt for seg tronesetet på nye A321LR til SAS, så her kommer det et kjapp liten anmeldelse.
    IMG_20230203_092910537_HDR.jpg

Tronesetet finner du på rad to, fire og seks med henholdsvis A og F avhengig av side på flyet.

IMG_20230203_092916492_HDR.jpg

Setene er ikke av den breieste sorten, men det er mulig å sitte litt kreativt med beina under avgang og landing som kompenserer litt for dette. Hvis man reiser alene så gir setet deg forholdsvis greit med privatliv ved at man slipper å ha noen ved siden av seg.

IMG_20230203_093918947_HDR.jpg

IMG_20230203_093932816_HDR.jpg

Det er mulig å justere setet hurtig ved å benytte knappene på det fremste panelet, eller grundig ved å bruke det øvre/bakre. Stolen har massasjefunksjon i ryggen, men det var ikke noen favoritt for mitt vedkommende.

IMG_20230203_093943556_HDR.jpg

Setet har mange små rom hvor man kan oppbevare ting underveis, og laptopholderen til høyre (grå pc-lomme som så vidt vises) er en kjekk liten sak.

IMG_20230203_112206007.jpg

Det er enkelt å finne en behagelig posisjon når man skal spise, og brettet er stort nok (men kunne gjerne vært større).

IMG_20230203_151625197.jpg

Jeg fant meg fort til rette i vannrett posisjon. Selv om setet er litt hardt å sove på så er det fult mulig å finne en komfortabel stilling til både kropp og bein. Jeg fikk til å sove både på rygg og på siden, og syntes det var greit med plass til bein i fotbrønnen siden jeg kun er 175 cm høy.

Alt i alt syns jeg SAS har et fått et bra setet på et narrow body fly, men det er nok litt smalere enn setet i A330/A350.

Insomnia4u, Kristian, EndreD and 32 others like this.
  2. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg med mine 180cm fant fotbrønnen veldig trang.

Wiolenze and Emma like this.
  3. chippen

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    53
    En sjelden gang har det sine fordeler å ikke være høyeste gutten i klassen o_O

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for bilde-dokumentasjon! Har en ARN-YYZ i samme fly snart.

Som en SAS IT kuriositet kan det nevnes at SAS i appen ikke har klart å vise at tronsetene er nettopp det.

Jeg har trone i begge retninger, og i SAS sin oversikt ser det ut som det er et opptatt eller blokkert sete ved siden av meg:

Screenshot_20230215_171927_SAS.jpg

5. chippen

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    53
    Dersom du ser på setevalg på nettsiden til SAS, så vises korrekt utforming av kabinen der.

Wiolenze liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Vet.

Men den ikke lenger-så-splitternye appen burde være riktig også?

7. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,037
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde rad 4 ARN-EWR forrige helg. Helt OK for en dagflight hvis en ikke trenger sove noe særlig, for en retur med nattflight så blir det for trangt med 189cm og nok kilo. Fotbrønnen er trang og det er lite rom for å snu seg i liggende.

Det må selvfølgelig sees opp mot alternativene, hadde feks tatt SK A321 over LH A330, men LX 330 er over det igjen.

8. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var veldig usikker da jeg er litt på "jo større, jo bedre", men jeg likte veldig godt 321LR, både flyet og interiør. Ikke verdens beste sete, men jeg som oftest langt verre.

tobeornot999 liker dette
  9. AlexanderEkornes

AlexanderEkornes EBG

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for fin liten review her :)

skal selv til usa om en måneds tid, var egentlig satt opp A330, men så ble begge turene endret til A321 nå før helgen. Må vell være få bookinger som er grunnen til dette ser jeg for meg?

Ser ut som du syns det var en grei tur fordeom så jeg gleder meg uansett. Har 100% trackrecord med å få godkjent bud fra Go til Biz, men frykter at det fort kan ryke på denne turen da det er utrolig mye mindre biz seter tilgjengelig dessverre....

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Som regel god sjanse til å nå opp til upgrade med et fornuftig bud, som du har sett.

Men veldig avhengig av destinasjon og ukedag. Noen fly er "alltid" fulle (MIA) i business, andre er ofte ganske travle (EWR), og enkelte har ledige seter hver gang (ORD, BOS, YYZ i alle fall)

The_Dude liker dette
  11. AlexanderEkornes

AlexanderEkornes EBG

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Ja skjønner. Hvis du har hatt din tur enda, hvor syns du det var med tronesete begge veier?

jeg har midtuke flyvning begge veier, Oslo-New York bort også Washington-København hjem. Har fått godkjent minimumsbud hver gang jeg har prøvd meg, men la på litt ekstra denne gangen siden jeg hadde litt ekstra stående. Har ikke veldig tro på å få godkjent på turen bort, men vet jo aldri.

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Min første 321 flight går til YYZ, men først om et par måneder. Jeg har booket tronsetet på 2A den ene veien og 2F den andre veien, bare for å teste dem ut.

Lykke til med oppgraderingsbudet!

AlexanderEkornes liker dette
  13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke PLUS på disse flyene ?

....men allikevel selger SAS plus på OSL-EWR i januar 2024. Hva skjer hvis man booker en slik (overbetaling for å sitte i ECO eller gunstig biz ) ?

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Det er 12 Plus seter, har ikke flydd selv, men disse skal etter sigende være de beste Plus setene SAS har.

Anmeldelse fra ett annet nettsted:
    SAS Plus – eller Premium Economy, som de fleste flyselskaper også kaller det – er nok den kabinen hvor passasjerene kommer til å få den største forbedringen i forhold til de større langruteflyene.

For mens det unektelig virker som om man har mer plass i de bredere kabinene på Airbus A330 og A350, så er SAS Plus setet på spesielt A350 ganske smalt da SAS har valgt å presse inn et sete mer i bredden enn på A330.

På den nye A321LR minner setene til forveksling på hva amerikanske flyselskaper benytter som First Class på innenriksflyvninger i USA. Og her er det faktisk snakk om et vceldig godt produkt på SAS Plus. I kabinen er det kun 12 seter og da den er avskjermet med et gardin til SAS Go og en vegg/gardin frem til SAS Business virker kabinen virker meget privat og rolig.

15. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Plus på A321LR er meget bra.

16. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig :) 2+2 da eller ?

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Preference, Insomnia4u, Ombo and 3 others like this.
  18. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Har en betalt Plus OSL-EWR-YYZ-ARN-OSL, med både 330 og 321. Ble litt usikker nå på om jeg skal ta kosten for oppgradering. Hvordan er Plus-maten på interkont vs øko og biz?

19. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Plus får alt på et brett. Valg mellom kjøtt og ikke kjøtt. Pleier å være helt ok.
    Men på biz de det jo treretters med valg fra menyen med kjøtt, fisk, vegan osv i tillegg til mye bedre utvalg av drikke så klart. Jeg ville lagt inn et bud du synes du kan leve med og håpet på det beste. Det er jo ganske korte flighter, så du lever trolig over i plus også.

Del denne siden