Hei! Jeg har 2 bookinger gjennom SAS (ikke Tallin) og jeg har fått e ticket. Skatter og avgifter er betalt. Booking 1: Booket bonus reise for 3 personer for 4 mnd siden. Brukte 1 CT og skulle ha blitt trukket fullt for tredje person. Ser at jeg har blitt trukket for lite, dvs at de har trukket meg som om jeg hadde 2 CT(dvs. Jeg har kun betalt halv pris for 3 person.) Booking 2: For 2 uker siden booket jeg vanlig (ikke CT) eurobonus billett til JNB og det er ikke blitt trukket noen poeng i det hele tatt. Det jeg lurer på er om "riktig" poeng blir trukket når reisen gjennomføres eller om dette er en glipp av sas? Bør jeg ha disse poengene på EB konto i tilfelle eller bare svi de av med ytterligere nye bookinger? Hvordan funkerer dette i praksis? Noen som vet? Takknemmelig for svar. Ha en riktig flott dag!
Har ingen fasit på dette. Men det gangene jeg har brukt CT har jeg blitt trukket alle poengene med en gang turen er booket. Også på andre turer uten CT har poengene blitt trukket med en gang. Senest for noen dager siden når jeg booket siste både CT og vanlige tur. Men som sagt jeg er ingen ekspert og dette er derfor ikke en fasit på spørsmålet ditt, bare min brukererfaring.
Jeg la inn en booking for meg og familien - OSL-KKN / TOS-OSL. Poeng her ble trukket som vanlig. I tillegg bestilte jeg énveis KKN-TOS men her ble det ikke trukket poeng. Da jeg åpnet reisen inne på sas.no dukket det opp et varsel som sa at reisen ikke er betalt fullt ut. Får du opp samme beskjed? Jeg endte opp med å kansellere reisen så fikk aldri testet hva som skjedde før/under/etter reisen.
Hei og takk for svar! Nei, er inne nå på min bruker på sas.no under mine bestillinger. Jeg ser ingen varsler eller noe annet som skulle tilsi at noe er galt.
Bestilte nettopp en bonusreise, via Estland. Skulle blitt trukket 190 men ble bare trukket 140. Alt ser greit ut når jeg logger på SAS. Har ingen planer om å melde det inn
Jeg ble trukket i to omganger da jeg ringte Tallin, men snakket med ensvensk SAS medarbeider. 140 000 og 50 000 totalt 190 000.
Jeg bestilte en billett hos SAS også (via epost) og skulle ha blitt trukket 60.000 for business t/r til USA (MasterCard tilbud ned fra 100.000 poeng) og eTicket ble utstedt og skatter trukket fra kredittkortet, men 0 poeng ble trukket. Jeg måtte kansellere denne pga jobb, dæven som jeg angret på at jeg ikke kunne fly siden dette var en tilnærmet gratis tur i business hehe Virker som SAS har stor gavemildhet f.t.
Hei alle sammen! Jeg prøver igjen på forumet. Er det noen som har opplevd å bli trukket for lite evt ikke blitt trukket i det hele tatt og som har gjennomført reisen? Erfaringer som dere kan dele? Jeg har et kjempe dilemma som jeg er i villrede om... har en rute som er booket i business men hvor det ikke er blitt trukket poeng( bestilt for et halvt år siden) denne ruten er med et dårlig produkt. Nå er det ledig first class med Lufthansa som jeg kan bestille i steden. Ta risikoen og beholde opprinnelig rute? Veldig kjipt hvis jeg da blir trukket poengene og istedenfor kunne flydd Lufthansa first for nesten samme poengsum. Anyone???
Jeg ser litt på 1. posten din.. Har du gjennomført 1. reisen med 3 pers? Om du har hatt to CT opptjent, ligger forklaringen kanskje i at de har lagt inn begge to? Booking nr 2 har jeg ingen forklaring på. En glipp? Ved en ommbooking vil jeg nesten garrantere at du blir belastet fullt ut. Normal praksis er at bonussum betales tilbake og trekkes på nytt ved endring
Hei! 1. Hadde kun 1 CT. Ikke gjennomført enda. Den er i Juli. 2. Ja garantert en glipp. Derav mitt dilemma...ombooke og betale poengene eller gamble på gratis tur med et dårlig produkt. Derfor kjekt å hørt om andre har opplevd tilsvarende...
Spør hva du har av "dårlig" produkt ? LH F er jo rimelig sjef. Tenk om du aldri får muligheten igjen?
Hei! Ja, south African med gammelt fly og Ikke fullt Lie flat sete fra Frankfurt med avgang nesten identisk med Lufthansa. Kanskje greit å tilføye at dette ikke er CT og det er 150 000 poeng som skulle vært trekt... Ble i utgangspunktet booket for å endres til Lufthansa når det ble tilgjengelig men nå frister det med en mulig gratis tur og poeng som istedenfor kan brukes til enda en SQ first( hvis jeg ikke trekkes etter reisen er påbegynt)
Ja, trukket 0. Men hvis jeg blir trukket etter reisen er påbegynt er det veldig kjipt å betale 150k for et så dårlig produkt spesielt når jeg vet at det er tilgjengelig i first. Derfor hadde jeg håpt at det er andre på forumet her som har opplevd tilsvarende og kan bekrefte at ja de har full kontroll og trekker poengene eller at de kan bekrefte at det ikke kommer noe ytterligere trekk. Ville gjort valget mitt så mye lettere
Vet det er flere her som har blidt trukket for lite(men 0? tror det var snakk om C pris for F reise), så hadde vert gøy og høre fra noen av de etter at reisen ble gjennomført.
Ja, jeg hadde virkelig satt pris på å høre fra noen av de... Tusen takk for at du tok deg tid til p svare
Jeg booket en CT i F til Asia, og skattene ble korrekt trukket, mens poengprisen ble oppgitt for C og ikke F. Det var det hun ville trekke fra konto. Siden det var en nært forestående viktig tur, så sa jeg ifra med engang, og hun korrigerte til F pris. Hun sa at systemet kun gav C pris, og at hun manuelt måtte prise om til F, hvilket det virket som hun glemte først. Burde nok ikke sagt i fra. Tviler på at det hadde blitt oppdaget eller korrigert senere.