Trumfs nye satsning - Viatrumf - bonus på nettbutikker

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sta92, 20. nov 2015.

  1. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Nå nå nå ...rolig nå....sailor boy :) Ikke ment som kritikk så pust inn og ut så rolig som du kan....:)
    Jeg er helt enig i deg...men poenget mitt som sagt ovenfor er at mange bare kjøper uten å tenke på kostnadene kontra inntjening...
    Det var bare det jeg ville fram til :D
     
    Fredrik81 liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Man skal ikke kjøpe ting man ikke trenger bare for å få ebpoeng, det er vel sunn fornuft og bør alltid ligge til grunn når man handler :)
    Trumf og ebpoeng blir bare kjekk tilskudd, som i mitt tilfell vil si ca 200k poeng og CT.
    Det å bruke en hel arbeidsdag for å tjene inn 7500 ebpoeng er i mitt tilfelle dårlig butikk. Da har jeg det doble igjen for å jobbe overtid, for så å kjøpe tannbleking så sette fyr på det :). Dersom det er det du mangler for å sikre gullkortet så kan jeg se at man tar turen.
     
    dkvt liker dette
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Går an å reise etter arbeidstid og helg også.....:p I mitt tilfeller er det hva jeg mangler på challenge fra SAS, så det er innafor :):)
     
    Fredrik81 liker dette
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da var de første viatrumf på konto ca 7 uker etter handelen. Lounger på EWR og casher inn 6500 eb poeng per hode når vi er kommet hjem.

    Aj var vist ikke viatrumf, men trippel trumfen. Enda flere er bekreftet de siste to i november blir nok godkjent i løp av uka. Håper pengene snart kan tikke inn.
     
    Last edited: 12. jan 2016
    Islending liker dette
  5. Lurifaks

    Lurifaks Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18




    Hvis man booker igjennom dette du sier her og feks. tillegg velger nordic choice kjeden. Får man da også nordic choice bonus poeng?
     
  6. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Du skal ha flaks om du får choice poeng ved bestilling hos hotels.com. Da gjør noen en feil... :)
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,772
    Likes mottatt:
    21,983
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du kan bruke viatrumf og få 6% hos nordic choice i tillegg til statusfordeler og opptjening hos de.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,935
    Likes mottatt:
    57,897
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med de 500 EBpoengene man får hos Radisson, får man de i tillegg også?
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,935
    Likes mottatt:
    57,897
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket to netter på Radisson i Gdansk gjennom Viatrumf og Radissons nettside. Totalen ble på 2300 kr, men kom bare opp som 650 kr på Viatrumf. Hvor mye skatter og avgifter trekker de fra, egentlig??
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Skriv en mail og spør. Høres litt lite ut..
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye trumf fikk du? 7% sv 650kr =45kr
     
  12. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Mye billig kari traa-tjafs til madammene på boozt nå
     
    Angie and Fredrik81 like this.
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,145
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    hadde en tråd med valgets kvaler om bruk av amex og opptjening til CT ellr bruk av viatrumf.
    endte med et kjøp på 8396,- og tenkte jeg skulle trekke fra 25% mva ca og sitte igjen med trumfrunnlag på 6297,-

    ser nå at mva på møbler er 20% MEN trumfgrunnlaget på min side viser en kjøpesum på 9126,45 og 730,03 trumfkroner. crazy :)
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,772
    Likes mottatt:
    21,983
    Bonuspoeng:
    293
    Det ordner seg nok etterhvert. Det kan ha blitt lagt inn i feil valuta ellet blitt feil av andre grunner. Noen ganger blir det ikke riktig før de overfører.
     
    holmen and TElg78 like this.
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Så bra som trumf har blitt, så er det en viss fare for at SAS vil endre verdien på trumfpoengene snart
     
  16. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Nettopp derfor tør jeg ikke vente så lenge med å overføre trumfpoengene. Overrasker meg ikke om det kommer en "forbedring" etterhvert.
     
  17. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det tror jeg faktisk ikke, det er norgesgruppen som må betale SAS i dyre dommer for at du skal få overføre poengene dine. Så jo bedre Trumf blir jo mer penger får SAS direkte inn i kassa. Hvis de i tillegg klarer å gi oss medlemmer tilgang til kapasitet som ellers ville ha stått tomt så er dette bare vinn, vinn for alle parter.

    Så til syvende og sist så er det nettbutikken du handler i som må betale for dette over sitt markedsføringsbudsjett.

    Hvis du ser til andre deler av jordkloden så kan jeg gi et par eksempler. Qantas er et selskap som har en fly-drift som går i minus. Samtidig som de har et bonusprogram som er Australias mest solide og som sender totalen solid i pluss. Det samme gjelder USA, der bankene betaler svært dyrt for å få kjøpe bonuspoeng hos selskapene. Jeg leste akkurat at Citybank hadde kjøpt bonuspoeng av American Airlines for 1,5 milliarder dollar.

    Bunnlinjen er at det er mye mer lønnsomt for flyselskapene at du får bonuspoengene fra bank/dagligvare/netthandel enn at dem må gi dem ut selv. Så i deres verden er det om å gjøre å kutte opptjening på fly og intensivere den på alt annet.
     
    Ursa and Xflipper like this.
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Har akkurat overført 1100 kroner. Frykter det samme. Skal så snart poengene er på konto bestille bonuspoengtur til HKG (penger har jeg uansett ikke før feriepengerne kommer) da er plassen sikret og avbestillingen er uansett mulig skulle det bli aktuelt. :)
     
  19. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vil jeg tro at majoriteten tar ut trumfkronene som cash og ikke overfører de til Eurobonus.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,935
    Likes mottatt:
    57,897
    Bonuspoeng:
    293
    Har sendt en mail.
     

Del denne siden