Frokost ble servert, helt ok. Så passert vi den øya utenfor CPH som alle har sett så mange ganger før. Landing før oppsatt tid, ved E-gates. Neste fly gikk fra kjelleren på E-piren, så det var veldig kort å gå.
Har aldri reist fra disse gatene før, og det er buss, så jeg håper jeg slipper flere turer herfra. Bussgates er dritt, bortsett fra når man skal ut og fly LH F. CRJ er trangt.. De ville ha frivillige til å sende trillekofferter i buken, men det var ikke så mange som meldte seg frivillig. Siden vi hadde to kolli hver, meldte vi oss. Og det var lurt. Alle andre kjempet om plass i bagasjehyllene. Fikk tid til en episode med Night Agent på turen, og serveringen var overraskende god. Kaffe var nødvendig.. Satte på varmen i bilen mens vi ventet på bagasjen, og nå lader jeg så jeg kommer meg helt hjem. Forhåpentligvis litt bedre føre enn forrige uke.
Tidlig opp og ute av hotellet i Newark i åttedraget. Bagasjen ble satt igjen på hotellet og jeg tuslet over til Penn Station. Herfra tok jeg toget over til Penn Station, ikke veldige originale valg av stasjonsnavn, men det har vel sikkert en eller annen forklaring. Fremme på Manhattan var det ingen særskilte planer for dagen annet enn å tusle rundt. Været var heldigvis mye varmere enn de minus ti YR meldte før avreise så fikk ikke bruk for superundertøyet jeg hadde pakket. Gikk forbi Chrysler bygget Svippet innom FN og sjekket at flagget hang rett Sydover Manhattan og til slutt mot styrbord når jeg hadde klarnet Chinatown, Det er Chinese new year så noen steder var det massive køer av folk som skulle ett eller annet, denne gikk rundt to blocks så jeg vet ikke helt hva de ventet på men sikkert noe stas. Etter ti kilometer til fots ble det en pitstop i Little Italy.
Eneste egentlige «mål» for dagen var å finne tilbake til den kinesiske restauranten jeg og en av ungene var på for et års tid siden. Har innkvartert meg på Supreme Restaurant i china town og bestilt, så får vi se om jeg traff rett sted. Uansett nyttårsfeiring her og stinn brakke Har booket dumplings, kinesisk pannekake og noen nudler servitøren mente jeg burde ha, tipper det er altfor mye mat, bra jeg ikke har spist frokost.
Flaks med timingen, var på Supreme rett etter de åpnet, nå er det smekkfullt og kø ut døra! Var rett sted i forhold til hva jeg husket, dumplingene og resten av maten sto til navnet, men som antatt ble det altfor mye! Mens jeg spiste ramlet nyttårsparaden forbi med dukker, kinaputter og tjohei, artig
God og mett tuslet jeg tilbake opp Manhattan til Penn Station. Her sleit jeg litt med å finne NJ transit sin stasjon men etter å ha spurt meg for kom jeg på rett vei. Ikke alltid imponert over skiltingen her i byen. Der ble en solid gåtur på drøye 15 kilometer tilsammen. Toget til den andre Penn station tok ca 20 minutter. Tuslet over gata til hotellet og hentet bagasjen, var heldigvis en shuttle som skulle kjøre akkurat da så kom meg umiddelbart avgårde til EWR. Både innsjekk og security her gikk rask, så endte med å dumpe inn i SAS loungen tre timer før avgang.
Dårlig med WiFi i natt, men ellers funket det meste perfekt. Velsmakende måltid med varmrøkt laks til forrett. Forretten ble bygget om til et par lakse-pinxtos, med hjelp av det en hadde på brettet, noe som funket supert. Til hovedrett var det chipotle kylling med mais og bønner, kunne gjerne vært mer krydret, men var vel tilpasset nordiske ganer. Etter hovedretten rullet jeg ut sengen og takket nei til mer bevertning for å prioritere søvn. Ble vekket 15 minutter før landing så tipper jeg fikk nesten fem timer på øret. Landing på CPH 20 minutter før tiden så rakk akkurat en kjapp frokost i loungen. Nå boardet på SK1462 for siste etappen hjem, så runder av der for min del om ikke noe ekstraordinært skulle skje. Stor takk for turen til @Eddie47 @McBuljo @kjeeli og @holmen!