Tur til Houston

Tråd i 'Reisemål' startet av Salvador, 26. juni 2015.

  1. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og en kompis hev oss på tilbudet til SAS på oljeruten fra Stavanger til Houston, og avreise er torsdag 9. juli. Lurer på om noen har noen erfaringer/tips om hva man bør gjøre/se, samt steder i relativ nærhet verdt å besøke? Vi skal være der i 6 dager, og tenker å leie bil hele oppholdet, så det er ikke noe problem å kjøre et stykke.
    Lurer også på om noen har noen spesielle hotell å anbefale, eller i hvilket område det er best å bo?
    Til sist; er det noen som har tenkt seg ned i samme tidsrom som er hypp på å møtes for en øl eller to?

    Takker for svar på forhånd :)
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Mange tips bl.a. her: http://forum.bonusfeber.no/threads/houston.3209/
     
    Fnate liker dette
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hopsan @Salvador - dette blir bra.
    Drar selv over, når dere er på returen. Derfor ingen øl.
    Det pleier å være mer enn brukbar temperatur i HOU på dette tidspunktet (les +/- 40 grader). Jeg vil derfor sterkt anbefale å reise ut til kysten. Enten rett ned til cruise-porten (Galveston), eller dra til noen av strendene i nærheten. Dette er Mexico gulfen. Rent-sjø vann og høy "Drink-føring".
    Hold hodet kaldt, drikk mye tequila. !
     
    Salvador liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd der en periode (selv om jeg ikke jobber i oljebransjen!!), og likte meg forsåvidt godt, selv om jeg ikke helt klarer å huske hva jeg gjorde utenom å jobbe, drikke, spise og sove - i omtrent den rekkefølgen. Det er imidlertid nok å ta seg til i byen.

    Når det gjelder sted å bo, så kommer det jo an på budsjett. Hvis dere vil ha god standard til en svært rimelig pris, så anbefaler jeg Candlewood Suites nede hvor Main St. går under I-610. Ca. $100 pr. natt mener jeg å huske for stort rom, god standard og grei beliggenhet - ca. 15-20 minutter til Westheimer/Galleria og omtrent det samme til downtown (hvis du har noe å bestille der - jeg tror aldri jeg satte mine føtter downtown i løpet av mine åtte måneder i byen, bortsett fra en fotballkamp på BBV Compass Stadium). Hvis budsjettet er høyt, så kan hotellene i Westheimer være en fin løsning. Der har du kjedene og det hele, og beliggenheten er jo smashing m.h.t. shopping på Galleria og Westheimer-området forøvrig. Men så lenge man behøver bil i Houston uansett, så kan man like så godt bo greit og billig omkring Astrodome etter min mening.

    Og ja, man må ha bil. Selv strekninger man kanskje kunne ha gått, som for eksempel i området rundt Westheimer, så er det en viss prøvelse å gå 3-4 km. i 40 varme og 95 % luftfuktighet. Houston i juli er i praksis ensbetydende med å løpe mellom airkondisjonerte inneklima.

    Mat: India's Kitchen på Richmond Ave. (byens beste indiske i følge min indiske forskerkollega), California Pizza Kitchen i Westheimer (fantastisk pizza, men husk å velge thin crust), Fuddruckers (Southwest Freeway eller andre) for fantastiske burgere med selvbetjent tilbehør, Luling City Market (for simpel Texas-mat) og ikke minst Torchy's Tacos (f.eks i Rice Village) for ypperlig og ekstremt billig meksikansk. Rice Village har forøvrig et bredt utvalg restauranter og er et på alle måter sivilisert og, riktignok, noe posh område. Det er naturligvis også ørten restauranter i Westheimer, i alle prisklasser, men jeg hadde sjelden behov for å spise andre steder enn de nevnte. Hvis du liker sushi, anbefaler jeg imidlertid å unngå sushi i Houston (og i USA forøvrig, virker det som). Skrale saker, og en merkelig tendens til å sukre risen.

    Severdigheter: Tja... NASA, Herman Park, kultur etter smak og behag, idrett etter smak og behag (jeg dro selv og så Houston vs. Montreal Impact, etter å ha vært fan av diverse inkarnasjoner av Montreal-fotballklubber siden 90-tallet), shopping ved Premium Outlets i Cypress (unngå andre outlets - de er skrale saker). Bruk reiseguide. Jeg anbefaler samtidig, som også nevnt over, en ekskursjon til for eksempel Galveston. Historisk by (eller så historisk som noe kan bli i amerikansk sammenheng...), innenfor helt grei kjørelengde. San Antonio, Austin og New Orleans er også alternativer, selv om man da som regel bør regne med overnatting.

    Fremfor alt: drikk mye vann (på toppen av øl, tequila og annen næring). Varmen er ikke til å spøke med, og jeg klarte selv å skape litt trøbbel for meg selv etter en ivrig joggetur i felten uten å nyte medbrakt.
     
    Salvador, Travellingalf and milehigh like this.
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Nasa og videre til Galveston er god kok. Hvis det er baseball-kamp er det god stemning også. Og hvis du har anledning, kom deg til Austin!

    Og hvis du ikke skal til Nasa og Galveston trenger du ikke bil. Uber og lokal taxi funker brillefint. Her merker jeg at de fleste er uenig med meg men la gå.
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Man kommer seg sikkert fint rundt med taxi, men hvorfor ikke bare legge de skarve daglige $40 det koster for en mellomklassebil i potten og få full frihet og null ventetid på kjøpet? Man kan enda tylle i seg tre enheter, selv om vi nordmenn vel foretrekker det tredobbelte.
     
  7. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for gode svar @peterfox, @OttoL og spesielt @Scandipendler, her var det mye god info som kommer til god hjelp! Er det noe vits i å dra til til Corpus Christi? Mener å huske at det har blitt nevnt i sammenheng med Houston tidligere..
    Litt off topic: Jeg får ikke reservert sete på flighten til Houston (er EBG). Jeg ser derimot på Expertflyer at de fleste setene allerede er opptatte, noen som vet hvorfor jeg ikke får reservert?
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Da ville i alle fall jeg ha kastet meg rundt og prøvd å få ordnet det via SAS chatten.
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Ja du har rett, men jeg synes det er komfortabelt med taxi og Uber. I tillegg har hotellet(gjelder alle hotell Downtown) gratis shuttle gjennom hele downtown. Så hvis man holder seg i "området" klarer man seg uten. Var bare en kommentar til at man MÅ ikke ha bil :)

    Som jeg også skrev så er bil en større nødvendighet hvis man skal til NASA og videre sørover til Galveston. Og skal man ha "byliv" så er det bare å komme seg til Austin.

    Og @Salvador, jeg ville ringt eller hevet meg på chatten asap. Merkbar forskjell foran og bak motoren.
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og en kompis reiser samme dag, men hjem igjen på lørdag.
    Vi har trua på øl vi....

    Planen er å leie bil fra fredag til lørdag for å ta en tur til Austin eller no, men kanskje Galveston er kulere?
     
    Salvador liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Corpus Christi er etter min mening et stusselig hull, og de amerikanerne jeg kjenner synes å dele denne oppfatningen. Når amerikanerne synes noe i USA er et stusselig hull, samtidig som de karakteriserer europeiske byer som Lucca, Innsbruck, Wien og Regensburg som "cheesy" og mener St. Augustine er "fantastic and real", så har man enten grunn til å tro at CC virkelig er et stusselig hull, eller en fantastisk perle. Jeg konkluderte med førstnevnte og var for én gangs skyld enig med amerikanerne - og det skjer ikke ofte.
     
  12. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig usikker selv.. Vi har jo litt lenger tid, men tror kanskje det prioriteres å holde seg ved kysten grunnet varmen. Har dere fått reservert sete på flyet?
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, har 5 et eller annet. Må bestilles på tlf eller chat på 951/952.
    Virker som greit belegg.
    Har ikke planlagt hverken overnattinger eller reisemål så langt...
     

Del denne siden