Tur til USA, preclerance i Torronto (YYZ)?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 26. mai 2017.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.
    Driver å ser på flybiletter til USA. Ser jeg kan få noen gode priser via YYZ.

    Dersom man mellomlander på Torronto (YYZ) påvei til USA, er det slik at jeg da får preclerance uansett hvor jeg skal fly videre til i USA? Eller er det bare spesifikke destinasjoner fra YYZ til USA som man for precleranse? Har det noe å si hvilke flyseskap jeg flyr inn og ut av YYZ for precleranse?

    Ser det er endel lange connection, noen timer. Er det fordi man må gjennom precleranse først? Har hørt dette precleranse opplegget er ganske bra, da det blir enklere når man ankommer USA.

    Å om jeg for precleranse, hva er annerledes når man ankommer USA? Slipper man passkontroll og intervju eller må man gjøre det enda engang?
     
    Last edited: 26. mai 2017
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Pre-clearance gjør at flyet lander på innenriks ved ankomst i USA, da er det bare å gå av flyet, hente evt bagasje og gå rett ut på gaten :) Ingen ekstra passkontroll, toll eller intervju, da alle formaliteter er gjort ved avgang.

    Er usikker på om alle flyselskap bruker dette i Toronto, men det kan man nok finne på nettsidene til selskapet eller flyplassen.

    Sist jeg gjorde dette (Fra Montreal til Washington D. C.), så var jeg ute på gaten 5 minutter etter landing. Kontrollen i Canada var omtrent som i USA.
     

Del denne siden