Turkish Airlines Lounge i Istanbul adgang?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av SVG_flyer, 13. mai 2018.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

noen som har erfaring med star alliance loungen i istanbul til Turkish Airlines? Om man reiser med Lufthansa Business fra istanbul har man da adgang i den eller må man velge en annen?

Og vet noen eller har noen prøvd rommene som man kan sove i der, hvordan bestiller man dem, ved inngangen eller forhåndsbestilling?

Takk for svar

2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,215
    Bonuspoeng:
    183
  3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leste meg fram til at business passasjerer bare har adgang til millienium loungen der, mens turkish airlines lounge er bare for dem som reiser med Turkish eller star alliance gull kort. Det var dårlige greier altså.

4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,215
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig, Lufthansa lounge finder bekrefter det du sier, men viser samme resultat for XX*G og Senator, så det kan være en bug. Star Alliance lounge finder viser tilgang Lounge Istanbul for LH C og ingen status.

https://www.lufthansa.com/no/en/Lounges
    http://www.staralliance.com/en/lounges

FlyerTalk Wiki for IST Lounge viser tilgang for:
    Business Class travellers on flights operated by Star Alliance member airlines.

Veldig lenge siden jeg har flydd uten status, så har ikke tenkt på det.

De driver forresten og pusser opp deler av Lounge Istanbul for tiden, så det er både bråkete (mer enn vanlig) og veldig fullt i tidlig morgen/senkveld-rush.

Last edited: 13. mai 2018
  5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer det med flyertalk som du nevner, men vet du hvem som har skrevet den infoen eller er det bare noen helt random? Jeg har lest i 2 timer inne på turkish airlines.com sin side, men dem nevner ingen ting om star alliance selskaper som reiser i business at dem har adgang samme dag som dem flyr ut fra istanbul, bare de med gull kortet, eller som sagt de som har business billett med turkish. Bare millienium er "hoved" loungen til alle star alliance selskapene, jeg sjekka opp bilder og litt info om loungen og det var ikke i nærheten til turkish loungen, så om det stemmer at turkish loungen ikke er disponibel til alle i C/F er jo meget skuffende. Men det går jo ann å ringe og høre med de eller kanskje maile de.

Edvard liker dette
  6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Edvard@

jeg snubla innom denne siden i dag, og kom bort i det du nevnte om at det faktisk skal være mulig å komme inn i loungen likevel, bare at det står litt uklart på forskjellige steder. Se på denne:

TURKISH AIRLINES INTERNATIONAL LOUNGES

We have two types of lounges in the international terminal, one for arriving and the other for departing travelers.

Who can use theTurkish Airlines Arrival lounge?

• Business Class travelers on international flights operated by Turkish Airlines,
    • Miles&Smiles Elite Plus members travelling on Economy or Comfort Classes.

Who can use the Turkish Airlines Departure lounge?

• Business Class travelers on international flights operated by Turkish Airlines,
    • Miles&Smiles Elite and Elite Plus members (they may invite their families or one guest),
    • Star Alliance Gold members (they may invite one guest),
    • First and Business Class travelers on flights operated by Star Alliance member airlines.
    • Turkish Corporate Club card owners.

TURKISH AIRLINES DOMESTIC LOUNGE

We’d like to invite you to one of our exclusive lounges designed to meet the needs of our guests departing on domestic flights. In İstanbul, there are two facilities available: Business Class travelers and Miles&Smiles Elite Plus members are entitled to use the “Business lounge,” while Miles&Smiles Classic Plus and Star Alliance Gold members are welcome to our “Elite lounge”.

Who can use the Turkish Airlines lounge in the Domestic lounge ?

• Business Class travelers on domestic flights operated by Turkish Airlines,
    • Miles&Smiles Elite and Elite Plus members (they may invite their families or one guest),
    • Miles&Smiles Classic Plus members,
    • Turkish Corporate Club card owners (connecting on the same day of international travel),
    • Star Alliance Gold members (they may invite one guest),
    • First and Business Class travelers on flights operated by Star Alliance member airlines.

Linken til siden:
    http://www.turkishairlineslounge.com/i/how-to/

Jeg mener det skal kunne være mulig å komme inn her altså, er det noen her inne på forumet som har vært der og prøvd ut denne? Men med et annet flyselskap enn Turkish som du kanskje har hørt om?

DanH liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært det med Turkish økonomi og EVA business..
    Gullkort på begge turer..

8. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Her står det svart på hvitt at du har tilgang ved avgang :) Hvis du vil benytte deg av loungen ved ankomst må du ankomme en internasjonal flight med TK.

9. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Vi besøkte loungen i mars, da ankom vi med TK biz og fløy videre med TK øko. Først nå skjønte jeg at vi slapp jo ikke inn i loungen pga. gullkortet mitt og en snill loungevakt, det var jo fordi vi ankom med riktig selskap+klasse :cool:

10. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel ikke arrival loungen du var på?
    Den e r ganske liten og har begrenset åpningstid... og på utsiden av passkontrollen om jeg ikke husker feil..

DanH liker dette
  11. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, ok. Nei var i CIP loungen. Så da er jeg tilbake på ebg+snill loungevakt teorien min :p

12. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Forstår ikke hvorfor loungevakten trenger å være snill her..
    EBG = inngang, enkelt og greit.. :)

13. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Ebg+gjest er OK men ebg+gjest+gjest er ikke nødvendigvis ok. Derfor synes jeg han var snill :)

Are liker dette
  14. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Men kom du inn pga gull kortet eller med EVA business billettene?

15. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Begge deler vil vel være naturlig å tro siden begge deler alene kvalifiserer til tilgang...

16. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Om du kom med TK i business og dere var 3 og du slapp inn med 2 til med deg, hvilke klasse hadde de da?

17. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker det samme som deg, og med det jeg fant om adgang bør vi altså ha adgang uansett flyselskap i Star Alliance i business ut fra istanbul, men det ville jo vært helt merkelig om vi skulle bli nektet adgang når vi faktisk møter opp. Jeg sendte dem også en email om dette på deres website om de kunne bekrefte det som står på deres nettside i går kveld.

18. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor er du så bekymret for dette?

19. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Greit å vite når 10 personer reiser sammen og vil oppleve litt av dette. Blir dumt å ankomme der og bli fint avist.

20. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Greit nok, men du får ikke bedre svar enn det som kom for lenge siden.
    Det står jo helt klart at du får tilgang med business med hvilket som helst star-selskap.
    Om alle flyr i LH C eller flertallet har gullkort er det ingenting å bekymre seg om.

DanH liker dette

Del denne siden