Turkish class "W" og Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av thecoldfish, 15. april 2015.

  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har billetter til Istanbul i mai som jeg er er i booking class "W". De gir visst ikke poenopptjening, men vil turen likevel gi meg opptjening som flight mot de 45 til gullkort?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nei dessverre. Det er kun flyvninger med SAS og Widerøe (ikke anbudsruter) som teller på antall flights.
     
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har ein Miles & Smiles-konto der eg registrerar turkishflygningar som ikkje gjev opptening i Eurobonus.
    Hadde mellom anna ein tur OSL-ULN som ikkje gav eurobonus men 100% i Miles & Smiles. Er jo alltids kjekt å ta vare på dei poenga ein kan.
     
    Travellingalf, Baldrick, kwa and 2 others like this.
  4. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Gjør det samme i USA. Noen ganger booker SAS meg inn med AA i stedet for UA. Derfor har jeg en AAdvantage konto som jeg tar disse poengene inn på. Dem godtar at jeg flyr EB til USA også bare logge inn på AAdvantage og legge enn AAdvantage der så får man for EB på Norge-USA og AAdvantage på USA-USA :)
     
    bjornjohansen liker dette
  5. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar. Jeg har registrert Miles & Smiles for å få opptjeningen der.

    Er det forresten mulig å overføre poeng mellom forskjellige bonusprogram?
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nei det er det ikke
     
  7. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Tips: Om du har status i et annet program, så matcher stort sett TK det i Miles & Smiles. Selv på sølvnivå kan det jo være noen interessante fordeler, f.eks. 10 kg ekstra bagasje.. :)
     
  8. wingman72

    wingman72 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Siden jeg også skal en tur til Istanbul (fra Helsinki) med TK i mai (også klasse "W"), så forsøkte jeg en Star Alliance oppgradering, men W-klasse er desverre ikke brukbar for oppgradering. (Det er litt dumt at SA upgrade ikke sjekker det med en gang. Først får man beskjed om at også reisefølge som er på samme booking, må oppgraderes i ett trekk. Etter å ha fylt inn navn osv for reisefølge, fant systemet ut at jeg ikke har nok poeng på konto for begge oppgraderinger. Greit, da overførte jeg poeng fra konas EB konto (som koster 5 EUR/ 1000 poeng), bare for å få beskjed: Selected class is not valid for upgrade. (-125))
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Sagt det før og sier det igjen: Upgrade hos *A-partnere med EB-poeng er en scam. Det vil nærmest ALDRI fungere, med mindre man har en arbeidsgiver som betaler for dritdyre flexbilletter i økonomi (som koster det samme som billige Business-billetter)..
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden