Turkish endret ruten midt i segmentet mitt, hva gjør man?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Bartemann, 26. nov 2019.

1. Bartemann

Bartemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hadde en kjip situasjon i dag. Hadde opprinnelig booket CT-reise med Turkish til Malé neste sommer, alt i orden. Men så får jeg sms om at Turkish har endret IST - MLE med å forskyve både innreise og utreise med en dag, som totalt ødelegger turen min (TRD - CPH - VIE - MLE). Ringer SAS som sier at det ikke er noe å gjøre med det og at de ikke finner fly som passer med de endrede IST-MLE flightene. Det var den ferien. Ringte på nytt litt senere og fikk en behandler som heldigvis fikk endret til TRD - CPH - WAW - IST - MLE, men flyr nå med LOT store deler av turen - som er en nedgradering. (Pussig at hun første ikke fant den).

Hvilke rettigheter har man egentlig her? Når det er gjennomgående billett men et flyselskap plutselig ødelegger for hele rekken. Kan også nevnes at Turkish også endret VIE-IST tidligere slik at jeg hadde 20 min transer i VIE, den var heldigvis lettere å fikse. Nedtur å bli nedgradert til LOT, så beste er vel kanskje å ringe SAS ved jevne mellomrom for å se om det dukker opp noe bedre. Akkurat nå er jeg bare glad for at det blir tur!

Holder pusten på at ikke Turkish endrer mer frem mot turen. De vil tydeligvis ikke ha poengreisende.

Last edited: 26. nov 2019
  2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke peiling om det er noen regler som hjelper når dette skjer i forkant... Hadde reisen vært startet ville det nok vært noe annet.

Jeg har en reise til påsken hvor jeg sist uke plutselig mistet første leg på retur (HAV-BOG) med AV fordi AV måtte innstille alle flyvninger til Cuba pga. press fra USA (AV har en bank i USA som medeier el.l.). Heldigvis var det plass på en retur med Turkish dagen før som ga en vel så god reiserute.

3. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Siden din reise er først til sommeren, så du kan enten akseptere det eller kansellere. Og, de kansellerer nok ikke kun for de bonusreisende....

4. Bartemann

Bartemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Bra det ordnet seg da! Kjipt når sånt skjer, men bra de får til å ordne opp. Det som er positivt med vår tur at vi får 8 timer i Warsawa og 12 timer i Istanbul, så vi får litt sightseeing. Men virket på et tidspunkt da SAS sa at de ikke klarte å finne fly at hele ferien raknet.

Del denne siden