Det er jo ingenting å si på den prisen for en 7-serie! Ville gitt Sixt et vink noen dager før dere henter og spurt om de kan sette av en 7-serie slik at dere ikke ender opp med A8 eller S-Klasse. Ikke at det er kjipe biler, men ekstra gøy å prøve den nye 7-serien
Ser helt sjef ut dette! Kjente at jeg ble veldig klar for en bilferie i alpene. Min bedre halvdel ble visst ikke det... Så får sjekke med bror eller kompis. Dette må jeg gjøre en gang.
Viss dere guruene i denne tråden skulle anbefale ett sted (by/landsby) i Tyskland/Sveits/Italia (eller andre land i området) som utgangspunkt og base for morsomme bilturer, hvilket ville det være? Jeg tenker da å plukke opp en morsom bil i f.eks. München, kjøre til dette stedet og ha det som base for dagsturer i en ukes tid. Vi snakker om nå i løpet av sommeren/tidlig høst og jeg tar gjerne imot forslag om overnattingsted også.
Det spørs litt hvilke krav du stiller til basen. Hva er viktigst? Mat, folkeslag, natur, hotellkvalitet, uteliv eller all Of the above. Generelt kan du nesten ikke "gå feil" i Alpene. Alt duger. Alle flyplasser duger: GVA, ZRH, MUC. Ville fokusert på et land. Franske alper er forskjellige fra sveitsiske, som er forskjellige fra Østerrike osv. Både med fjellenes utseende, arkitektur og språk/folkeslag. Frankrike har mer av de høyeste fjellpassene, men arkitekturen suger. Sveits er alltids fint, men vesentlig dyrere. Østerrike er gemütlich, veldig laid-back. Så har man Italia og Dolomittene som er noe eget igjen. Som jeg nevnte over, så er Andermatt en god base. Gjerne ikke den mest spennende byen, men veldig mange fjellpass i nærheten. Megéve i Frankrike funker bra hvis du liker fransk væremåte. Lech er veldig bra for Sveits/Østerrike. Området rundt Val Gardena en vinner hvis Dolomittene er målet. Igjen, alt er bra. Du trenger flere turer. Kombiner med MRs
Takker & bukker for gode tips @CrotchRocket ! Denne gangen blir det i tilfelle med madamen og den lille dattera mi, så mat, hotellkvalitet og hyggelige folk (som gjerne må snakke i alle fall litt engelsk) er viktigere enn uteliv. Muligheter for å gå turer, gjerne i naturen, verdsettes også. Hotellet må gjerne være av god kvalitet med spa og svømmebasseng. Stedet bør også ha andre spisesteder i gåavstand fra hotellet. Etter å ha tenkt litt mer over dette selv, så antar jeg at det kan være fordel å legge en sånn tur til etter den verste ferieperioden, men samtidig ikke så sent at det begynner å bli for kaldt igjen. Både med tanke på mengden turister, trafikk og priser. Kanskje september?
Lech Am Arlberg eller Dolomittene passer bra med ønskene. Dette hotellet har jeg god erfaring med: http://www.rotewand.com
Dagen er kommet og lykken er stor! Streikene er over og radaren på Sola er oppe og går! Trøtt som fy, men alt i alt ser det ut til å bli en bra dag! Turen går foran i bussen hos bolaget til MUC via OSL for to av oss, mens tredjemann sitter bak sammen med allmuen Fortsettelse følger
Boarding completed og klar for avgang BGO-OSL med midtsete blokkert (som vanlig, hehe) Har en rimelig short connection på OSL og med en streikende radar også der, blir dette spennende
For en gangs skyld regner det øst av fjellet, mens finværet befinner seg på Vestlandet Artig med Ed force one parkert på privatflyterminalen! Ganske frekt å fly rundt i en 747 selv til konsertene Connection på OSL gikk forøvrig brillefint og nå er vi på vei nedover til MUC
Dag to unnagjort og jeg har dessverre vært totalt ubrukelig med kameraet, men noen bilder blir det Har kjørt noen helt uforglemmelige alpeveier i dag, men det er morsomt hvordan man blir vant med 432 hk og 550 nm dreiemoment Hadde et stopp i Bressanone som er en sånn typisk by man kjører forbi. Visste seg på sedvanlig Italiensk vis å være en veldig flott by Zugspitze Hyggelig forsamling dette Bressanone Kveldens middag
Zugspitze har jeg vært, flott område. Det var den gang jeg pendlet på Bayern og holdt på å gjøre tysker av meg (den kjærligheten...)
Ja, helt enig! Zugspitze og området rundt, både på tysk og østerrikske side, er veldig flott! Både Bavaria og alpene er deilige områder å oppholde seg i Men den kjærligheten ja.. Fint lite man ikke gjør for den
Eh, nei , det var så enkelt som at vi etterhvert fant ut at vi ikke passet sammen . Vet ikke, er ikke jeg som har lagt ut bildet , men jeg er iallefall ikke i Dolomittene .
Takker Vi har fartet rundt i Dolemittene i dag og har nå parkert oss selv med en god flaske vin i bunnen av Stelvio-passet
Veien som vi kanskje hadde størst forventninger til, Stelviopasset, viste seg å bli en liten skuffelse kjøremessig. Det var var flere årsaker til det. Mye trafikk og veldig smale veier gjorde det til at vi ikke fikk utnyttet bilenes potensiale. I tillegg var det det nysnø på toppen, ikke veldig kjekt med sommerdekk og mye hestekrefter Utsikten og naturen var derimot fantastisk flott!! Mektige fjell og fascinerende ingeniørkunst på høyt nivå med tanke på når veien ble bygget! Ellers nok en flott dag i alpene og nå er vi på vei til München for å konsumere øl Stelviopasset sett fra den sveitsiske siden
Jaja, så sitter man hjemme i sofaen igjen og lengter etter nye eventyr. Tenkte jeg skulle poste noen ekstra flybilder, dette er jo tross alt en flyside Flyplassen i Munich har en fantastisk takterrasse med utsikt over både rullebaner og terminaler så her er det muligheter for å kose seg for dem som liker fly Thai 747-400 Air China A330-300 Luftwaffe A340-600 Facinerende maskin dette med vesentlige forskjeller sammenlignet med SAS sin A340-300. Lengre skrog og betydelig større motorer som de mest synlige, men også en større bogie i midten med 4 hjul istedenfor 2. Og så dassen i "kjelleren" da, det må være det eneste i sitt slag i bransjen!? Årets tur blir nok gjentatt til neste år også, men da kan det hende man har lyst å prøve noe annet slik som M2 eller AMG C63s. Time will show Og til de som sitter og tenker at dette har jeg lyst til å gjøre også; BARE GJØR DET!!! Er man glad i raske biler, god mat, øl/vin og flott natur skal det godt gjøres å ha så mye moro på andre måter