Tut og kjør - glede på fire hjul

Tråd i 'Reisebrev' startet av watchaddicted, 17. mai 2016.

1. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ingenting å si på den prisen for en 7-serie! Ville gitt Sixt et vink noen dager før dere henter og spurt om de kan sette av en 7-serie slik at dere ikke ender opp med A8 eller S-Klasse. Ikke at det er kjipe biler, men ekstra gøy å prøve den nye 7-serien :)

Travellingalf and Satyv like this.
  2. larsellara

larsellara Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Ser helt sjef ut dette! Kjente at jeg ble veldig klar for en bilferie i alpene. Min bedre halvdel ble visst ikke det... Så får sjekke med bror eller kompis. Dette må jeg gjøre en gang.

3. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje hun blir vennligere innstilt om ferien fortsetter til Italia eller den franske rivieraen ;)

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Viss dere guruene i denne tråden skulle anbefale ett sted (by/landsby) i Tyskland/Sveits/Italia (eller andre land i området) som utgangspunkt og base for morsomme bilturer, hvilket ville det være?
    Jeg tenker da å plukke opp en morsom bil i f.eks. München, kjøre til dette stedet og ha det som base for dagsturer i en ukes tid. Vi snakker om nå i løpet av sommeren/tidlig høst og jeg tar gjerne imot forslag om overnattingsted også.

watchaddicted liker dette
  5. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    Det spørs litt hvilke krav du stiller til basen. Hva er viktigst? Mat, folkeslag, natur, hotellkvalitet, uteliv eller all Of the above.

Generelt kan du nesten ikke "gå feil" i Alpene. Alt duger. Alle flyplasser duger: GVA, ZRH, MUC.

Ville fokusert på et land. Franske alper er forskjellige fra sveitsiske, som er forskjellige fra Østerrike osv. Både med fjellenes utseende, arkitektur og språk/folkeslag.

Frankrike har mer av de høyeste fjellpassene, men arkitekturen suger. Sveits er alltids fint, men vesentlig dyrere. Østerrike er gemütlich, veldig laid-back. Så har man Italia og Dolomittene som er noe eget igjen.

Som jeg nevnte over, så er Andermatt en god base. Gjerne ikke den mest spennende byen, men veldig mange fjellpass i nærheten.

Megéve i Frankrike funker bra hvis du liker fransk væremåte.

Lech er veldig bra for Sveits/Østerrike.

Området rundt Val Gardena en vinner hvis Dolomittene er målet.

Igjen, alt er bra. Du trenger flere turer. Kombiner med MRs

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Takker & bukker for gode tips @CrotchRocket !
    Denne gangen blir det i tilfelle med madamen og den lille dattera mi, så mat, hotellkvalitet og hyggelige folk (som gjerne må snakke i alle fall litt engelsk) er viktigere enn uteliv. Muligheter for å gå turer, gjerne i naturen, verdsettes også. Hotellet må gjerne være av god kvalitet med spa og svømmebasseng. Stedet bør også ha andre spisesteder i gåavstand fra hotellet.

Etter å ha tenkt litt mer over dette selv, så antar jeg at det kan være fordel å legge en sånn tur til etter den verste ferieperioden, men samtidig ikke så sent at det begynner å bli for kaldt igjen. Både med tanke på mengden turister, trafikk og priser. Kanskje september?

7. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    Lech Am Arlberg eller Dolomittene passer bra med ønskene.

Dette hotellet har jeg god erfaring med: http://www.rotewand.com

watchaddicted and Travellingalf like this.
  8. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpeg Dagen er kommet og lykken er stor! Streikene er over og radaren på Sola er oppe og går!

Trøtt som fy, men alt i alt ser det ut til å bli en bra dag!

Turen går foran i bussen hos bolaget til MUC via OSL for to av oss, mens tredjemann sitter bak sammen med allmuen:D

Fortsettelse følger:):cool:

AndersWE, Petter B-C, Kjakan and 9 others like this.
  9. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpeg image.jpeg
    Boarding completed og klar for avgang BGO-OSL med midtsete blokkert (som vanlig, hehe)
    Har en rimelig short connection på OSL og med en streikende radar også der, blir dette spennende:confused::D

10. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpeg image.png image.jpeg image.jpeg For en gangs skyld regner det øst av fjellet, mens finværet befinner seg på Vestlandet:cool:

Artig med Ed force one parkert på privatflyterminalen! Ganske frekt å fly rundt i en 747 selv til konsertene:D

Connection på OSL gikk forøvrig brillefint og nå er vi på vei nedover til MUC:)

Petter B-C, Kjakan and Travellingalf like this.
  11. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    Wie geht's? Er det ikke dekning i de Bayerische Alpen?

Sagt A, men det mangler en liten B ;)

12. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Dag to unnagjort og jeg har dessverre vært totalt ubrukelig med kameraet, men noen bilder blir det;)
    Har kjørt noen helt uforglemmelige alpeveier i dag, men det er morsomt hvordan man blir vant med 432 hk og 550 nm dreiemoment:p
    Hadde et stopp i Bressanone som er en sånn typisk by man kjører forbi. Visste seg på sedvanlig Italiensk vis å være en veldig flott by:)

Zugspitze
    image.jpeg image.jpeg

Hyggelig forsamling dette :cool:
    image.jpeg

Bressanone
    image.jpeg

image.jpeg

Kveldens middag
    image.jpeg

Last edited: 16. juni 2016
    Jørgen, Petter B-C, Satyv and 6 others like this.
  13. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. Det har vært mye moro og fokus på kjøring :D

Travellingalf liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Zugspitze har jeg vært, flott område. Det var den gang jeg pendlet på Bayern og holdt på å gjøre tysker av meg (den kjærligheten...)

15. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, helt enig! Zugspitze og området rundt, både på tysk og østerrikske side, er veldig flott! Både Bavaria og alpene er deilige områder å oppholde seg i:)
    Men den kjærligheten ja.. Fint lite man ikke gjør for den;)

RoadKing liker dette
  16. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Våknet til dette i dag, gooood stemning:)
    image.jpeg
    Ganske mye bedre enn da vi ankom i går kveld:)
    image.jpeg

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Eh, nei :), det var så enkelt som at vi etterhvert fant ut at vi ikke passet sammen :).

Vet ikke, er ikke jeg som har lagt ut bildet :D, men jeg er iallefall ikke i Dolomittene :rolleyes:.

18. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpeg
    Takker:) Vi har fartet rundt i Dolemittene i dag og har nå parkert oss selv med en god flaske vin i bunnen av Stelvio-passet;)

19. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Veien som vi kanskje hadde størst forventninger til, Stelviopasset, viste seg å bli en liten skuffelse kjøremessig. Det var var flere årsaker til det. Mye trafikk og veldig smale veier gjorde det til at vi ikke fikk utnyttet bilenes potensiale. I tillegg var det det nysnø på toppen, ikke veldig kjekt med sommerdekk og mye hestekrefter:confused::eek:

Utsikten og naturen var derimot fantastisk flott!! Mektige fjell og fascinerende ingeniørkunst på høyt nivå med tanke på når veien ble bygget!
    Ellers nok en flott dag i alpene og nå er vi på vei til München for å konsumere øl:cool::D

Stelviopasset sett fra den sveitsiske siden
    image.jpeg

20. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Jaja, så sitter man hjemme i sofaen igjen og lengter etter nye eventyr. Tenkte jeg skulle poste noen ekstra flybilder, dette er jo tross alt en flyside:rolleyes::)

Flyplassen i Munich har en fantastisk takterrasse med utsikt over både rullebaner og terminaler så her er det muligheter for å kose seg for dem som liker fly:cool:

Thai 747-400
    image.jpeg

Air China A330-300
    image.jpeg

Luftwaffe A340-600
    image.jpeg

Facinerende maskin dette med vesentlige forskjeller sammenlignet med SAS sin A340-300. Lengre skrog og betydelig større motorer som de mest synlige, men også en større bogie i midten med 4 hjul istedenfor 2. Og så dassen i "kjelleren" da, det må være det eneste i sitt slag i bransjen!? :)

Årets tur blir nok gjentatt til neste år også, men da kan det hende man har lyst å prøve noe annet slik som M2 eller AMG C63s. Time will show:D
    Og til de som sitter og tenker at dette har jeg lyst til å gjøre også; BARE GJØR DET!!! Er man glad i raske biler, god mat, øl/vin og flott natur skal det godt gjøres å ha så mye moro på andre måter:)

Del denne siden