Tysdag er flydag! Eller 'Dagens 'God morgon'-tråd' om du vil

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 29. okt 2019.

1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God tysdag, folkens!

Å reise med krykker og diger koffert er eit helvete. Det er nesten sånn at eg vurderer å be om assistanse på Gardermoen, men som vi seier i Trøndelag: Næstn bekke itj præstn av hæstn.

SK4472 ventar og skal ta meg nordover til Gokk, aka Aust-Finnmark. Det skal bli godt å kome heim etter ei lang reise som starta for eit drygt halvanna døgn sidan i Junaiten.

Stemningsbilete frå Oslo sentralbanestasjon knipsa kl. 0724:
    20191029_072112.jpg

Ha ein fin-fin og bonusinnbringande dag, folkens!

Earl, Upsaker, funkenstein and 16 others like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Sandefjord.

Straks på farten til Asker og Oslo for diverse kundemøter. Dessverre med bil.
    Ingen flybookinger før i mars. Hvordan skal dette gå? Jeg kjenner på en tomhet...

Rscott, OttoL, drsyk and 6 others like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Du må lær dæ eit ainna, det hete: "Der skal kule til en Trønder". De e tøffar de sjø ;)

drsyk, Avixlo, Eddie47 and 3 others like this.
  4. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,481
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hjem til gamle steinrøys. Bit tanna sammen, og lever egenmelding så fort du går inn gangdøra!

5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Valdres. Her fargar nattefrosten morgonen kvit og ungane lurer kvar morgon på om det er snø. Eg hukser eg sjølv også lenge var usikker på kva som var frost og kva som var snø, og var irritert på den skråsikkerheita til mine foreldre om at det berre var frost.

Her har me lagt nytt undertak på deler av vårt enorme tak, og eg må opp og stokke takstein i kveld og i morgon. Det ser ut til å bli stille på flyfronten denne veka og neste, men så bær det laus med Brussel og etterkvart Uzbekistan på jobb, og MIA privat.

Har du vurdert å få deg eit post-traumatisk stress-syndrom, kanskje NAV dekker ein debrief for å komme sakte ned frå First bobler til havregraut og bilkø?

6. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Orda 'kule' og 'trønder' i same setning får meg alltid til å tenkje på følgjande vers om ein viss sjøhelt frå Trondheim:
    Tordenskiold i sjøen sprang,
    kulene omkring ham sang;
    gjennom bølgen dyp og kold
    svømte Peter Tordenskiold.

RoadKing, ArthurDent, Rscott and 6 others like this.
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Velkommen til gamlelandet, @Kristian. Her er det minusgrader, og sola har forsvunne bak fjellet for vinteren. Risikoen er høg for at eg skal fly neste månaden. Kanskje heile fire kvalifiserande legs. Det vert nok litt knapt for å klare sølv inneværande periode. Jaja.

8. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det er flyskam og bonusfeber du kjenner på. Det finst berre éin medisin: Kom deg ut og fly! Smertelindring skjer ved hjelp av store dosar InsideFlyer...

Earl, Gribb, Sonictravel and 4 others like this.
  9. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for det! Egenmelding? Kan vel sove på jobb like godt med krykker stående ved siden av seg som hjemme på sofaen? :rolleyes:

Earl, ArthurDent, drsyk and 2 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,790
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Kiev/Kyiv (har ikke valgt side).
    Tirsdag er flydag, og snart bærer det hjem til Oslo. Frokosten på Opera er god, de husker hva slags kaffe man vil ha, og alle er hyggelige og greie. Hva mer kan man ønske seg?

Heldigvis under 3 uker til neste flytur, denne gangen til California. Håper ikke skogbrannene skaper problemer for oss..

God tirsdag!

11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,481
    Bonuspoeng:
    183
    I rest my case! :) Håper dobbeltmeningen nesten kom frem!

Last edited: 29. okt 2019
    ArthurDent, Kristian and Eddie47 like this.
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen.

Trenger en å si noe mer:

:D Nedtelling---------> HKG :cool:

God dag i luften som på bakken.

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, her skinner solen som vanlig fra en skyfri himmel. Det er litt kjølig, dagen begynte med -1 og mor har fått på vinterdekk.

Til trøst for de som trenger det, f.eks. @Kristian og @indahla og @Eddie47 ...:
    På NRK Hordaland har de nettopp hatt et innslag med en søvnforsker hvor det kom klart frem at restituering etter reise mellom flere tidssoner tar sin tid.
    Mellom Bergen og New York trenger aller kroppens indre klokker ca. 6 dager for å innstille seg.
    Det betyr vel at vi som kommer fra 9 timer unna trenger 9 dager.

På torsdag er det 9 dager siden jeg landet fra LAS og på fredag er det på’an igjen ... andre veien ...
    Du verden!

Gleder meg ...

EDIT: Ble gjort oppmerksom på at jeg hadde skrevet sommerdekk i stedet for vinterdekk, det er nå rettet!

14. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,665
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag fra Nordens Paris
    Her er det -5°C og det vinter:
    20191029_085107.jpg
    Nest siste arbeidsdag på praksisplassen så nå må jeg få gjort ferdig bildelingsrapporten før jeg kan gå derfra med god samvittighet imorgen ettermiddag.

Ellers bruker dagene til å se på flybilletter til Milano for neste år, samt å regne på hvordan jeg skal klare EBG på kun flyvninger og mye mye mer.
    Edit; Ble til at jeg så etter beste reise til Sør Amerika turen til best pris også.

Det er forsåvidt 4 dager til jeg skal ut å fly SK4423 til OSL.

Så ha en flott tirsdag folkens og velkommen hjem til Kongeriket, @Kristian

15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Gå in på SAS.no og book deg OSL-ARN/CPH-LHR-OSL så blir det litt bedre:)

Nav spandere også transport ifra dag 16. på sykemelding:rolleyes: God bedring.

Trengs det en henvising:rolleyes: Havregrøt og bilkø er nettopp den korrekte eksponerings terapi for F-syken... Eventuelt en flyreise booket i monkey class;)

Kristian and ArthurDent like this.
  16. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Har du vurdert å ta ein PhD på dette, @drsyk ? Her må det ut å forskast på korleis folk klarer seg i det vanlege liv etter å ha kjørt halve eller heile jorda rundt i dei finere klasser. Eventuelt sjå på Etterferiedepresjon, og behandlinger av dette?

Kristian, drsyk and ArthurDent like this.
  17. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Tirsdag er kontordag :(. I går fikk jeg "prekevert" den ene båten for vinteropplaget ( sjekket frostvæske på ferskvannssløyfen, og fylt på frostvæske på saltvannssløyfen) I morgen skal hummerteinene opp for sesongen, og da skal nok den andre båten også opp etter hvert. Det har faktisk tikket litt "klypetorsk" inn etter hvert, så før siste trekket har jeg 7 i kummen. Har måtte latt omtrent samme antallet gå fri. Mens IF-flokken starter vintertrekket med bobler mot HKG, skal ArthurDent og Trillian en litt mindre fjong tur til Granka. Men det blir i det minste reise i poenggivende plus, og på et (forhåpentligvis) brukbart "all inclusive" sted. Så er det 26 d til egotrip'en til AKL. Ha en fortreffelig tirsdag!

18. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sannsynligvis dårlig spenning på batteriet i den indre klokke. Satte ny rekord i bevisstløshet for 3 måneder siden.

Reiste fra by`n (NYC) til OSL og det tok ca 16 dager å bli innjustert.
    Kan det ha noe med at vi bodde på Pierre og reiste i C med SAS?

ArthurDent, drsyk and Eddie47 like this.
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes to alternativer:
    1. Bestille ny tur umiddelbart for å forhindre at reisefeberen vokser til alvorlig sykdom, der zombie lignende tilstand er observert (@Misterix :p)
    2. Sikle på reisebrev daglig for å la seg inspirere og drømme seg vekk, har en midlertidig 24 timers effekt.
    Et mulig 3. alternative er Sumo og bobler:rolleyes:

Kristian and ArthurDent like this.
  20. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Her trengs det forskning @drsyk . Eg foreslår at me søker om støtte til å gjera undersøkinger, sender ei gruppe på F tur, for så å sjå korleis ein kan minimere både PTSD og ikkje minst Flyskam-depresjon. Dette bør støttast av forskningsrådet og departemenet. Me tek med Erik Solheim i prosjektgruppa!

ArthurDent and Avixlo like this.

Del denne siden