Sør Amerika våren 2020

Tråd i 'Reisemål' startet av Avixlo, 18. aug 2019.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,742
    Likes mottatt:
    8,291
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en kamerat som er født i Asunción, Paraguay og familien hans har forsatt et hus der nede. Så i sommer snakket jeg med han og lurte på om vi skulle ta en tur over. Kunne jo vært gøy å besøke nye land!

    Vi blir nok 3 stykker på denne reisen. Vi tenker å bruke 3 uker sånn ca. på reisen rundt påsken 2020 (Endelige datoer vet vi ikke før nærmere engang) Vi vil nok reise i økonomiklasse altså så billig så mulig (Men nå er jeg bitt av bonusfeberen, så dere skjønner nok(Ikke noe Ryanair opplegg)).
    Kameraten min har et hus vi kan bruke i Asunción og det er der vi tenker å bruke mest tid, men utfra hva jeg tidligere har lest om er sør amerika et dyrt kontinent å fly til så jeg tror nok en av de nærmeste storbyene som Buenos Aires eller Sa Paulo/Rio blir ankomstene og avreise.
    Vi har hittil tenkt at vi ønsker å besøke disse landene: Brasil, Paraguay, Argentina og Uruguay. Vi tenker 3 uker med størsteparten av tiden i Paraguay. 2 av oss som reiser har lappen så vi kan leie bil om det blir billigere/nødvendig. Vi har ihvertfall et budsjett på rundt 10k på fly til og fra Sør Amerika og 10 til 15k på alt annet i Sør Amerika.

    Jeg vil som sikkert flere vet innom Hard Rock Cafe i de diverse byene og når jeg ser på kart kan jeg se at de finnes her: Ascunión, Montevideo, Buenos Aires (i byen og på flyplassen(ezeiza)), Gramado og Curitiba + at det ifølge Wikipedia planlegges et nytt HRC i Ciudad del Este. Sånn bortsett fra HRC har jeg et ønske om å se iguazúfallene.

    Jeg tar med dere på planleggingen også håper jeg på tur rundt påsken 2020. Jeg og kameraten min (han som studerer i Trondheim) er gira. Og selvfølgelig skal det bli Reisebrev når den tid kommer
     
    McBuljo, drsyk, Baldrick and 9 others like this.
  2. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,742
    Likes mottatt:
    8,291
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg snakket med han ene vennen min også han som er mest gira av de 2 andre. Vi tenker reiserute våres slik:
    Fly inntil Buenos Aires så etter noen dager tar vi båten over til Montevideo (De to plassene tenker vi 1 uke) Ta fly opp til Asunción og er der 1 uke (Da det er hovedformålet med turen egentlig) så eventuelt leie bil for å så ra til Ciudad del Este og Iguazufallene også derfra opp til Rio og bruke ca. 1 uke (Med fossefall, Brasil og Rio)

    Forsatt så tas tips og ideer imot med takk
     
    Chrisbgg and paron like this.
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk mest tid der tjommi er født.. det blir det mest unike, garantert :)

    Fly er fantastisk dyrt mellom landene, så gjør research før dere setter endelig reiserute.

    C
     
    Henrik and Avixlo like this.
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,688
    Likes mottatt:
    11,304
    Bonuspoeng:
    183
    Kamp med Boca Juniors i BA, viss dykk har mogleghet.
    Bur du på det ‘offisielle’ hotellet så har dei reserverte seter for sine gjester.
    http://hotelbocajuniors.com/en/
     
    Avixlo liker dette
  5. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Om dere flyr til f.eks. Buenos Aires er det best sannsynligvis å fly til Iguazu, og ta buss derfra til Asunción. Norwegian har mye rimelige innenriksruter i Argentina.
     
  6. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    [​IMG]

    Tjommi er gal...

    sorry för avstickaren :D

    Btw flott reseplaneringen !
     
    Avixlo and Chrisbgg like this.

Del denne siden