Tyske myndigheter tar vel litt for mange gebyrer. Man må bruke oversetter for å lese artikklene. Eurowings fjerner 1000 flyturer fra Hamburg: https://www.ndr.de/nachrichten/hamb...gplan-fuer-Hamburg-zusammen,eurowings182.html Ryanair (ikke største tapet imho): https://www.zdf.de/nachrichten/wirtschaft/ryanair-weniger-fluege-deutschland-100.html
Ser det pekes på politiske føringer i artiklene, så reduksjon i bevegelser er en ønsket effekt. Det er det fine med politikere, de trenger ikke å forholde seg til markedet. Det eneste markedet de bryr seg om er gjenvalg hvert fjerde år. Men enkelte spesielt idiotiske og upopulære beslutninger har lett for å henge ved politikerne, for eksempel Fjose-pose og Brustadbua. Vi får se om noen nye politikere får et velfortjent vedheng til navnet sitt.
Som @kiev nevner, er det politisk ønsket, så på en måte vellykket politikk. Om utviklingen er det som ønskes av befolkningen er noe annet. Selv om man tar beste meningsmåling får regjeringspartiene i Tyskland kun 32% av stemmene (dem fikk flertallet med 52% av stemmene i 2021). Når jeg bestiller en SAS bonusreise fra TRD til MUC, så koster utreisen ca. 239 kr i avgift. Returen koster over 800-, så det sier jo litt om hva flyselskapene sitter igjen med. Når jeg sammenligner, så virker plutselig flyseteavgiften og Avinor sine avgifter ganske så rimelig .
I dag tidelig kom det at Ryanair og Eurowing trekker seg fra Dortmund. Som tysk skammer jeg meg over dummheten. Tog er jo ikke en alternative, når den ikke kommer eller er for fult-...