UA 1K har “hemmelige” priser for gode kunder ?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Reidar, 12. sept 2015.

  1. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Skal ha en tur til NYC begynnelsen i juni neste år . Fant raskt ut at UA 39/38 var for dyrt, 4.759 i W , men via FRA begge veier i L og K kun 3.454 .

    Har all tid i verden ,så spare 2.600 for to er verd det samtidig «god kantinetid» i FRA. Vi har aldri hast, siden vi kun har privatreiser.

    Booket, men da betaling skulle skje, ville UA ikke ta betalingen, uansett hvilket av de flere kort jeg hadde på min file. Prøvde flere ganger. «Error call UA» hele tiden.

    Dette var ikke første gang, se nedenunder.

    OK siden vi begge er 1K, dro jeg fram 1K kortet og ringte spesialnummeret. Rett igjennom på 1 sek ( som også alle UA reservation nummere ).

    Meget hyggelig dame i Tampa. Men hun fant først UA 39/38 prisen til 4.759, samme som jeg. Hun fant mine flighter via FRA som jeg fortsatt hadde på skjermen foran meg med min pris . Men vel over 5.000. Greide ikke finne L/K prisen.

    Hun prøvde en stund. Uten hell. Da sa hun : «Wait, I will see what I can do!».

    Så dro hun opp prisen på 3.556 pr pax i L på UA 39/38 på direketen. Selvfølgelig tok jeg den. Tross alt høye junipriser som allerede kan finnes på fleste datoer. Kredittkort gikk rett igjennom, og et par minutter etter var billetten i mailboksen. Takket Cindy for all hjelp.

    Så fikk jeg flashback fra vel et år siden.

    Hadde nøyaktig samme problem. Mannen forklarte et eller annet om hvorfor min trip via FRA ikke var mulig ( husker ikke hva ) men la til « I will find something which will make you happy ! «

    Dro så opp 38/39 til 2.700, under min via FRA pris.

    Så UA agentene har utvilsom access til andre bookingklasser som ikke er annonsert !! Om det bare gjelder elite eller også andre vet jeg ikke.

    Men de liker at du er høflig, spøker litt og sier at du ikke har dårlig tid. Min siste dame i går ba så mye om unnskyldning for tidsbruk. Jeg svarte slapp av, det er kun 0800 i Tampa, så ta en ekstra kopp med kaffe først… Med smil i stemmen.
     
    Misterix, Aussie74, RoadKing and 9 others like this.
  2. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Snodig med error beskjeden. Av alt det jeg har bestillt på United så har det alltid gjennom.
    Uansett så var det bra at du traff på rett person på 1K linjen og du fikk den super prisen!
    Kanskje jeg burde også teste det ut neste gang
    ...og ja, det stemmer at de liker folk som oppfører seg festlige. Ender ofte at jeg snakker med dem lenge om Norge og Australia. Har t.o.m blitt venner på facebook som er stiligt.
     

Del denne siden