Uber: Din egen privatsjåfør til samme pris som taxi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 10. febr 2014.

1. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Bonusfeber.no har testet Uber, et morsomt alternativ til taxi. Les hvordan du kan kjøre gratis i artikkelen her.

Del gjerne dine erfaringer med Uber i denne tråden.

LN-FHU liker dette
  2. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vi få laget en verve-kjede her? Første som melder seg i tråden får min verve-link på PM, andremann får linken til førstemann osv.

3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har prøvd dette på flyplasshenting? Ser de har skikkelige biler (Uber Black) i Roma, men samtidig er jeg litt bekymret for ingen mulighet for forhåndsbooking, gidder ikke stå å henge på FCO hvis det ikke er bil i nærheten.

4. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har forsøkt dette. Appen forteller deg hvor langt unna nærmeste bil befinner seg. I mitt tilfelle var det over 10 min, så jeg hoppet i en vanlig taxi istedet. Fra sentrum til flyplass derimot er det mye kortere responstid.

view liker dette
  5. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har lagt til følgende i artikkelen:

6. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Promo-kode C2E2 gir deg 40$ rabatt på første tur. Den kan brukes i tillegg til startbonusen i artikkelen, eller eventuelle vervekoder. Les detaljene her.
    Hvis noen vil bruke min vervekode (=20$ hver), så er linken https://uber.com/invite/cvy9l ;)
    Skriv gjerne din egen vervekode i denne tråden som andre igjen kan bruke.

7. bjornjohansen

bjornjohansen Fly og fly avsted …

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var såpass teit at jeg gjorde dette litt for fort. Jeg brukte linken din, men la inn promo-koden under registrering. Det skal man altså ikke gjøre. Promo-koden legger man inn i profilen sin etter fullført registrering.

Her er i hvert fall min vervekode/-link hvis noen vil ha: https://uber.com/invite/2upcm

8. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, hva skjedde da? Fikk du bare 20$? Eller 0? Du kan jo prøve å sende dem en mail og forklare feilen. Kanskje de retter det opp.
    Vær også obs på siste avsnitt i artikkelen:

9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønte ikke helt den siste, mener du at min NOK kreditt ikke kan brukes i Frankrike?

10. bjornjohansen

bjornjohansen Fly og fly avsted …

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk US$ 40.

Synd ang. valuta. Tenkte jeg skulle teste Uber i Berlin denne uken.

11. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Rådet jeg fikk fra Uber var å bruke en (fiktiv) adresse i det landet hvor du ønsker å bruke kreditten (evt et land med samme valuta).

12. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo rimelig jalla av Uber i så fall må jeg si, som deler ut ubrukelig kreditt til kundene sine. Takk for tips!

Jørgen and tommy777 like this.
  13. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg brukte Uber mye i USA rett etter de startet og jeg bruker dem fortsatt i DC, men jeg synes måten de driver butikk på er litt småluguber, så jeg har kutta tilbake litt.

De har såkalt "peak time surcharge" som kan være helt opp til dobling av prisen. 4. Juli i fjor skulle jeg tilbake til hotellet etter en hyggelig middag hos Gary og trykte på hent meg. De skulle da ha dobbel pris på grunn av stor etterspørsel og vi snakker ikke om midt på natta men i 10 tiden på kvelden.. :rolleyes:

Det var minst 15 biler på skjermen og køen av ledige drosjer på andre siden av gaten var huge. Har også fått slike forsøk i Toronto så snart det begynner å regne selv om det er tjukt av biler rundt om.

Så jeg er ikke Uberbevist :p

14. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart. Det er mulig de konverterer kredittvalutaen for deg hvis du kjører klagesak oppover i systemet, men jeg har ikke brukt noe krutt på det foreløpig.

15. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Tommy, fikk du vite om høyete pris via appen, da du hadde satt deg i bilen eller da du skulle betale?

16. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Appen forteller deg det på forhånd

17. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er den praktiske forskjellen mellom Uber og en vanlig drosje?

18. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig enkelt å bestille rett fra app i en fremmed by der du ikke kjenner taxiselskapene. Bilene er bedre og renere, eks. Town Cars, Mercedes E Class etc. Ikke noe lureri siden tips og alt er inkludert i prisen. Du betaler via app og kredittkortet som er tilknyttet kontoen din.

Bakdelen er jo selvsagt den premiumen jeg snakket om over. Det har skjedd meg rundt 15% av gangene jeg har planlagt å bruke uber. Siden uber er litt dyrere enn taxi i utgangspunktet, blir det voldsomt dyrt når de krever opp til 100% ekstra i disse periodene, men som sagt 15% av gangene er en personlig erfaring og da har jeg jo bare hoppet i en vanlig taxi..

All in all er jeg fornøyd med uber. Konseptet er genialt og du får jo mange freebies fortløpende

19. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ifølge denne og denne bloggen forsvinner vervebonusen på 20$ etter i morgen 25. april. Etter dette synker vervebonusen trolig til 10$.

20. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Uber tilbyr forøvrig gratis tjenester i India i dag (og i morgen) i forbindelse med valget. Det at det er langt til stemmelokalene skal ikke være et hinder for at folk skal få stemme :)

Del denne siden