Uber: Din egen privatsjåfør til samme pris som taxi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 10. febr 2014.

1. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Flere rapporter på forumer og twitter om at politiet og skattemyndighetene i UK har hatt/har aksjoner mot Uber-biler i nærheten av Gatwick. Noen av dem bryter regler om å plukke opp passasjere på Gatwick, noe de visstnok ikke har lov til med mindre avtalen er gjort etter boka (pga. løyveområder, gjelder ikke LHR). 10 sjåfører ble bortvist for noen dager siden. Det sies også at de har inndratt/avskiltet to biler for manglende forsikring og stoppet en sjåfør uten førerkort.

https://twitter.com/GatwickPolice/status/583286262527823873

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tatt Uber fra Gatwick én gang da var sjåføren ekstremt stresset på dette og endte med å parkere i parkeringshuset.

Jeg tror de samme reglene gjelder på LHR, men kan selvfølgelig ta feil (eller at det dreier seg om noen helt andre regler...)

3. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg har lest så er det ikke like strengt for dem på LHR. For LGW så kan de ikke akseptere en tur når de er i området, de må være i eget løyveområde. På LHR er de innenfor løyveområdet og de kan akseptere turer derfra uten om og men.

KristianSk liker dette
  4. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    En liten heads up for god kundeservice:

Prøvde akkurat Uber i Los Angeles hvor jeg hadde nettet av på telefonen for å unngå roaming charges under turen. Da jeg koblet til wi-fi flere minutter etter ankomst, viste det seg at sjåføren fortsatt kjørte rundt uten å ha stoppet turen, trykte derfor "cancel trip" for å unngå misbruk og ble belastet $10 i cancellation fee. Skrev straks til kundeservice om hva som hadde skjedd og fikk umiddelbart svar (under to minutter) og beklagelse, $10 var tilbakeført én dag senere. Kudos for rask håndtering spør du meg!

Når det gjelder sjåføren er han tilgitt da det kan være ganske skrall dekning i The Hills og det ikke er uvanlig at de må kjøre litt lengre ned i lia før de får god nok dekning til å kunne avslutte turen.

5. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en artig en i London forrige dagen: stod utenfor et ganske busy hotel og snakket med en kollega, så at Uber Exec bilen "is arriving now" og slo av roamingen min. Det var en liten kø med flere MB E-klasse på tidspunktet, og jeg sjekket etter og så ikke reg nr på min bil, så praten går ivrig videre (vi hadde jo slått ihjel litt tid i baren, så da blir det deretter).

Så kommer det ingen bil, så jeg logger på igjen og ser at bilen er på full fres nedover mot restauranten vår i Soho - uten oss ombord. Så jeg må ringe sjåføren og høre hva som har skjedd. Joda, han har tatt med seg feil kunde fra hotellet. Spurte en kar utenfor hotellet om mitt navn, vedkommende sa ja, lempet inn bagasjen og trodde han var på vei til Gatwick.

Så da kommer han tilbake, lemper ut feil kunde med bagasje (hans sjåfør står å tripper i lobby) og vi kommer oss avgårde. Spør hvordan jeg skal unngå å betale ekstra turen han har tatt, og han tilbyr å slå av 5 min før ankomst. Greit for meg, i verste fall får jeg refundert hele greia av Uber og sjåføren ingen betaling, det ser jeg ikke grunn til.

Viser seg at han fikk ny bil dagen før og det tar 3 dager å oppdatere Uber systemet med dette mente han.

Sånn kan det gå med ny teknologi blandet med litt cocktails og travle hoteller.

Henning and anders82 like this.
  6. bern747

bern747 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Kan da legge til byene København og Paris på erfaringslisten. Begge steder fungerte strøkent.

Særlig i Paris, her var bilen kjapt på plass, under 2 minutter på det kjappeste!

Liker konseptet veldig godt, veldig bekymringsfritt uten kontanter, enkelt og bestille og full kontroll i appen.

Nok en tommel opp fra meg:D

Henning and GinTonic like this.
  7. bern747

bern747 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Seattle kan legges til på listen over gode erfaringer.

Her var det delvis stor etterspørsel etter biler, (2x prisen for Uber-X). Etterspørselen gikk opp og ned for hvert minutt, men når jeg bestilte var det "vanlig" pris. Hvis det hadde vært dobbel pris når jeg skulle bestille hadde jeg nok tatt en Uber-Black ettersom det var flat-rate på 55 USD til SeaTac.

Anyway - jeg havnet i en Toyota Camry (Uber-X) med en over snittet engasjert sjåfør...:D

30 USD Downtown Seattle - SeaTac.

8. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har prøvd UberPOP i Oslo, og som kan si noe rundt tilbudet og erfaringer ved det? :) Har vurdert på prøve ut uber..

9. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Funker utmerket. Tipper en tredjedel av prisen sammenlignet med vanlig taxi. Dessverre er UberPOP ofte utilgjengelig når du trenger en.

gardamix liker dette
  10. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Hva slags type biler er det som kommer da? (UberPOP)

11. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker å være alt mulig, både fine og mindre fine.

12. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Har stort sett fått bra biler. Jeg har blant annet fått den samme, nye Audi A6en tre ganger.
    Hvis du tenker å prøve Uber, så bruk gjerne min vervekode: https://www.uber.com/invite/cvy9l
    Da får vi begge 60 kr i kreditt hver :)

gardamix liker dette
  13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Lite i Oslo for tiden, men synes at Uber fungerer bra på dagtid og kveld i Tigerstaden.

Husk at appen kan vise deg hvilken som helst by i verden real-time.
    Du ser hvilke biler og tjenester Uber leverer i den byen, aktive promotions og du kan sjekke prising.

https://www.uber.com/cities/oslo

Last edited: 11. juni 2015
  14. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk en mail fra Uber om at det var mulig å bli kjørt i en Jaguar gratis denne helgen! Kanskje verdt å prøve?

Har du noengang blitt kjørt i en Jaguar?

Kjære Uber bruker!

Denne helgen har vi noe spesielt på gang - et samarbeid med Jaguar hvor du kan få en gratis tur i forbindelse med lanseringen av deres nye XE modell.

Ved å bruke "Jaguar" knappen som dukker opp i appen fredag ettermiddag kan du booke deg en tur i en av de eksklusive Jaguar modellene. Det fungerer som en vanlig Uber tur, men turen blir spandert av Jaguar, mot at du laster opp et bilde fra kjøreturen på din Facebook eller Instagram. Bilene kan kun bookes for turer til sentrale deler av Oslo.

Jaguarene slippes løs fredag ettermiddag og er tilgjengelige i appen frem til midnatt. Lørdag vil Jaguarene være tilgjengelig for booking fra 16:00 til midnatt.

Siden dette er første gang vi gjør et slik samarbeid i Oslo velger vi å informere om det på epost slik at nettopp du får sjansen til å prøve. Vær obs på at det kan være stor etterspørsel etter disse eksklusive bilene.

Med vennlig hilsen,

Uber Oslo

UBER PÅ INSTAGRAM

Detaljer

Bilene som gjøres tilgjengelig via appen til Uber vil være av typen Jaguar XE og Jaguar XF
    #changethegame #jaguarnorge #uberoslo @uber_oslo

Les mer om Jaguar her

15. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å bestiller en Jaguar nå, skal på kino, ingen tilgjengelig bil, faktisk er det ingen tilgjengelig bil uansett om det Jaguar, Black eller Pop...

16. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
  17. Reidar

Reidar Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Var i Lisboa for vel en uke siden. Snakket med en Limo driver og spurte om det var Uber. Han sa at dette var noe annet ( privat for en minister ), UBER var forbudt.

MEN Lisboa er TukTuk Capital of the West , Det var mengder, vanlig toseter, 4 seter og "stretched limo".... Faste holdeplasser. Fargerike etc:eek:

18. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med Uber i Singapore og Bangkok?

19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,840
    Bonuspoeng:
    183
    Rart det er forbudt, når taxinæringen er et sett av skurker.

Uber i Houston funket meget bra, men ikke noen stor differanse i bil eller pris mellom Uber og Taxi.

20. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som tilfeldigvis har erfaringer med Uber i Dubai? Er fristet til å prøve, mest fordi jeg synes det er så lettvint - ble brukt med stort hell både i Miami, New York og Praha.

Del denne siden