Uber: Din egen privatsjåfør til samme pris som taxi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 10. febr 2014.

1. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte Uber flere ganger daglig i Dubai i fjor høst, og det var utelukkende en suksess! Stort sett relativt nye Lexus'er, mange tilgjengelige biler, og kurant pris! Anbefales!

Bettan liker dette
  2. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har test uber i Hamburg ?

og er finnes det en "nybegynner" promo kode ?

Last edited: 14. juli 2015
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,617
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerte fjell med UberX i Bangkolk. Skal prøves i Hanoi nå, ser ut til å være veldig rimelig priset her.

4. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Uber Black i Singapore fungerte helt konge, og vi fikk til og med kjøre en Audi S6 :D

Som nevnt tidligere her så fungerer Black i Bangkok fjellstøtt :)

5. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger en promo code! :-D

6. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,197
    Bonuspoeng:
    183
    Diskuterte fenomenet med noen i DG MOVE. Det er mulig det kommer EU-direktiv etterhvert pga konkurransevridning. Problemet er at taxi-app-alternativene til Uber er veldig fragmenterte, slik at man må ha lastet egen taxi-app for hver by man kommer til. De prøver altså å gjøre noe med det, og det satses på eCab som kan lastes ned til de store plattformene. Denne appen virker til forveksling likt Uber, men koblet til lokale taxier. Virker bra i en god del Europeiske byer, men ikke her på berget enda :(
    Jeg prøver vanligvis eCab først, så Uber som fallback. Litt etter prinsippet om at lokale regulerte taxier er bedre enn å sende 10% til noen bakmenn i California ;)

7. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Har et nybegynner spm: bruker uber app'en mye datatrafikk ?
    25 kr per mb i USA blir fort dyrt
    Eller trenger jeg kun å være online nær jeg bestiller?
    For da kan jeg bruke wifien på hotellet

8. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Forsåvidt, men da kan du ikke se hvor bilen befinner seg. Om du skal bli plukket opp på hotellet ville jeg booket bil og umiddelbart ringt sjåføren for å forklare at du vil bli hentet utenfor døren på hotel x.

9. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,197
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, den drar over map tiles og overlays i stort tempo, så megabytene flyr. Og du må være pålogget i enkelte faser for å fullføre transasjonen. Har ikke prøvd å strekke dette via WiFi-only, men neppe lurt.
    MEN: det finnes da billigere alternativ enn å betale 25NOK/MB? Enten lokal SIM, eller en pakkeløsning med noen hundre MB per døgn er nok tingen. Det å være uten kontinuerlig data-aksess er bare så ... Utenkelig. :p

Baldrick, SASDC8 and Shyneno like this.
  10. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe problem.

11. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipsene folkens :)

12. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Også bytt til Talkmore. Sjekket nå, prisen pr. mb i USA er 0.99,-. Da er det bare å surfe i vei og ha strålende Telenordekning når du er hjemme.

Selv i Nord-Korea kan man med Talkmore surfe billigere enn du gjør i USA med ditt nåværende abm ;)

Baldrick liker dette
  13. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Såpass ja jeg har hello..

14. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte en Uber her om dagen i London, slo av en prat med sjåføren, begynte å snakke om hva jeg skal ta på hjemturen, jeg sa jeg antagligvis kom til å bestille Uber slik som nå... viste seg han ikke var Uber, LOL! men helt vanlig taxi! nøyaktig samme bil, sjåføren så nesten helt lik som han jeg venta, men han skulle egentlig plukke om en annen på hotellet, turen endte opp med å koste 3 ganger så mye + straffegebyr fra Uber... Tips til neste gang, sjekk også bilnummer! ;)

Last edited: 26. juli 2015
    Henning liker dette
  15. robban

robban Where do you want to go today?

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Etter stor irritasjon å få tak i ledig yellow-cab i New York lastet jeg ned Uber. Der fantes det alltid ledige biler "rundt hjørnet", nye biler - profesjonelle sjåfører, og til en fornuftig pris. Anbefales!

16. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Brukt det mye her i australia. Helt topp, mye finere biler en de slitne priustaxiene som kjører rundt. Billigere og

17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,617
    Bonuspoeng:
    183
    Brukt Uber mye i Hanoi og Ho Chi Minh. I hovedsak UberX og Black, men tenkte jeg skulle fleske til med UberExec og se hva slags bil jeg får.

SASDC8 liker dette
  18. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper en Toyota Alphard ;)

19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,617
    Bonuspoeng:
    183
    UberExec er ikke noe tess i HCMC på mitt første forsøk. Fikk en Mazda CX-5, så den ble kjapt avbestilt og nå sitter jeg i en knøttliten Kia (type Toyota Aygo) med UberX til en brøkdel av prisen. Ikke noe S6 her.

20. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Skulle prøve ut Uber i Shanghai og Nanjing, men ble advart mot dette av familie og andre bekjente som hadde prøvd det ut i disse to byene. Er vel like greit å praie vanlig taxi i Shanghai pga. like lett og koster ikke så mye heller når man kan det lokale språket! Dog ble det fortalt mye om ghosting osv..

Del denne siden