Det dukket opp en flyreise under mine bestillinger som er til noen andre. Jeg sjekket bestillingsreferense i eposten og alt, fant ingen ting. Det står et annet navn, annet telefonnr, men ingen EB nummer. Så hvordan dukket det opp hos meg?! Ta gjerne kontakt om dette er deg Reisen er: 23 MAI 2023 Oslo OSL – Bangkok BKK 14:20 - 10:00 +1 dag(1 stop) 31 MAI 2023 Ho Chi Minh City SGN – Istanbul IST 22:00 - 04:55 +1 dag 01 JUN 2023 Istanbul IST – Oslo OSL 15:55 - 22:50 (1 stop)
åja ok. da lurer jeg på om han selv har reisen sin under sine bestillinger. det var bare flaks at jeg ikke kansellerte med en gang, det så ut som en dummy booking som jeg muligens hadde glemt å kansellere... og detter er fryktelig dårlig av SAS, jeg får info fra en annen person.. reisedetaljer, telefon, epost, adresse...
Du kan gjerne sende en klage til personvernombudet hos SAS på [email protected] Skulle du ikke få ønsket respons der kan du klage til Datatilsynet.
hm det er kanskje han som har sin info under min mine bestillinger som bør gjør det? muligens få noe slags kompensasjon
Sannsynligvis er det kun du som vet at denne informasjonen er på avveie, og da er det opp til deg å gjøre noe med det.
jeg tenkte at bestillingen var hos begge. da skal jeg ringe han! edit: da er personen varslet. Det stemmer at han ikke hadde reisen på sin side, bare jeg. Skumle greier
Hadde det samme i fjør høst, en norsk kar med samme fornavn som meg som hadde en *A booking OSL-FRA-FCO. Ingenting som kunne knytt meg til ham i det hele tatt.. Helt uavhengig av dette fikk jeg i går SMS om at jeg kunne sjekke inn på flight SFO-CPH-PMI, etter litt undersøkelse var mitt telefonnummer lagt inn som ett kontaktnummer på bookingen. denne dukker imdlertidig ikke opp under mine bookinger Begge disse tilfellene har oppsått rett i etterkant at jeg har hatt mye/gjentatt kontakt med SAS customer service.. så jeg mistenker kanskje en agent har rotet/blandetlitt mye.. uten å være sikker på at det er årsaken
Kan en forklaring på at bestillingen endte opp hos feil person være at vedkommende la inn feil eurobonusnummer i bestillingsprosessen?
Jeg har også fått opp en annens bonusreise i appen. Ringte kundeservice og de så at vedkommende hadde tastet feil EB-nummer. De korrigerte EB nummeret, men bestillingen ble liggende i månedsvis i appen. Rart de ikke har noe validering mot navn på EB-nummer ved bestilling
Akkurat slik jeg antok i min post litt lenger opp. Siden jeg ikke opplever at IKT er SAS sin styrke, så antok jeg at en slik svakhet kunne være en mulig forklaring.
Som en utvikler, så kan jeg bekrefte at jeg også sannsynligvis ville kun validert mot (første) fornavn. Folk har jo så mange navn for tiden hvor de ikke bruker alle navnene overalt og ja, i det hele tatt. Jeg har flere venner som har skiftet navn for å LEGGE til et tullenavn de ikke bruker. Fordi de alle vil være unike snøflak antar jeg.. Jeg har merket at Lufthansa validerer EB-nummer og navn på en eller annen måte, og at det ikke alltid virker. Og jeg har bare et fornavn og etternavn, uten norske bokstaver. Burde virke hver gang. Tror det kan være noe kluss med om man skriver bare nummeret, eller prefikser det med EB/EBG også.
I mitt tilfelle så la ikke samme Bonusnummer ikke inne i bestillingen, jeg kan ikke utelukke at mitt nummer lå inn ett eller annet sted i systemet hvor jeg ikke kunne se det. Bare for å gjøre det mer vanskelig å forklare, så dukket den kun opp på sas.no ikke i SAS appen.