Ukjent flyreise dukket opp under Mine bestillinger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av XIII, 25. juli 2022.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Det dukket opp en flyreise under mine bestillinger som er til noen andre. Jeg sjekket bestillingsreferense i eposten og alt, fant ingen ting. Det står et annet navn, annet telefonnr, men ingen EB nummer.
    Så hvordan dukket det opp hos meg?!

    Ta gjerne kontakt om dette er deg :)
    Reisen er:

    23 MAI 2023
    Oslo OSL – Bangkok BKK
    14:20 - 10:00 +1 dag(1 stop)

    31 MAI 2023
    Ho Chi Minh City SGN – Istanbul IST
    22:00 - 04:55 +1 dag

    01 JUN 2023
    Istanbul IST – Oslo OSL
    15:55 - 22:50 (1 stop)
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,859
    Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel en som fikk en sånn en i går også? SAS IT er litt ute og kjøre...
     
  3. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    åja ok. da lurer jeg på om han selv har reisen sin under sine bestillinger.
    det var bare flaks at jeg ikke kansellerte med en gang, det så ut som en dummy booking som jeg muligens hadde glemt å kansellere...

    og detter er fryktelig dårlig av SAS, jeg får info fra en annen person.. reisedetaljer, telefon, epost, adresse...
     
  4. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan gjerne sende en klage til personvernombudet hos SAS på [email protected]
    Skulle du ikke få ønsket respons der kan du klage til Datatilsynet.
     
    XIII and vegasbaby like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,025
    Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Artig .. hva gjorde du i går kveld?
     
  6. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    hm det er kanskje han som har sin info under min mine bestillinger som bør gjør det? muligens få noe slags kompensasjon
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,025
    Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Vet han at bestillingen ligger hos deg?
     
  8. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Sannsynligvis er det kun du som vet at denne informasjonen er på avveie, og da er det opp til deg å gjøre noe med det.
     
    stekus liker dette
  9. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    jeg tenkte at bestillingen var hos begge. da skal jeg ringe han!

    edit:
    da er personen varslet. Det stemmer at han ikke hadde reisen på sin side, bare jeg. Skumle greier :eek:
     
    Last edited: 25. juli 2022
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde det samme i fjør høst, en norsk kar med samme fornavn som meg som hadde en *A booking OSL-FRA-FCO.

    Ingenting som kunne knytt meg til ham i det hele tatt..

    Helt uavhengig av dette fikk jeg i går SMS om at jeg kunne sjekke inn på flight SFO-CPH-PMI, etter litt undersøkelse var mitt telefonnummer lagt inn som ett kontaktnummer på bookingen. denne dukker imdlertidig ikke opp under mine bookinger



    Begge disse tilfellene har oppsått rett i etterkant at jeg har hatt mye/gjentatt kontakt med SAS customer service.. så jeg mistenker kanskje en agent har rotet/blandetlitt mye.. uten å være sikker på at det er årsaken
     
    holmen liker dette
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Var noe som knyttet dere sammen da. Samme land og fornavn :p
     
    Lars J liker dette
  12. Staralliance

    Staralliance Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Kan en forklaring på at bestillingen endte opp hos feil person være at vedkommende la inn feil eurobonusnummer i bestillingsprosessen?
     
  13. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har også fått opp en annens bonusreise i appen. Ringte kundeservice og de så at vedkommende hadde tastet feil EB-nummer. De korrigerte EB nummeret, men bestillingen ble liggende i månedsvis i appen. Rart de ikke har noe validering mot navn på EB-nummer ved bestilling :confused:
     
  14. Staralliance

    Staralliance Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat slik jeg antok i min post litt lenger opp.
    Siden jeg ikke opplever at IKT er SAS sin styrke, så antok jeg at en slik svakhet kunne være en mulig forklaring.
     
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje de validerer mot fornavn?
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,450
    Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Som en utvikler, så kan jeg bekrefte at jeg også sannsynligvis ville kun validert mot (første) fornavn. Folk har jo så mange navn for tiden hvor de ikke bruker alle navnene overalt og ja, i det hele tatt.

    Jeg har flere venner som har skiftet navn for å LEGGE til et tullenavn de ikke bruker. Fordi de alle vil være unike snøflak antar jeg.. :rolleyes:

    Jeg har merket at Lufthansa validerer EB-nummer og navn på en eller annen måte, og at det ikke alltid virker. Og jeg har bare et fornavn og etternavn, uten norske bokstaver. Burde virke hver gang. Tror det kan være noe kluss med om man skriver bare nummeret, eller prefikser det med EB/EBG også.
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    I mitt tilfelle så la ikke samme Bonusnummer ikke inne i bestillingen, jeg kan ikke utelukke at mitt nummer lå inn ett eller annet sted i systemet hvor jeg ikke kunne se det.

    Bare for å gjøre det mer vanskelig å forklare, så dukket den kun opp på sas.no ikke i SAS appen.
     

Del denne siden