Det er ikke noe problem å finne bonusbilletter med SAS, masse ledig. Både innenriks ut ut av landet. På https://awardhacks.se/ så listes det opp hundrevis av billetter
Samme her. Jeg finner som oftest de bonusseter jeg vil ha i biz hos SAS, til og med til Tokyo. SAS slipper vel sjelden eller aldri tre bonusseter i biz om gangen før pandemien. Å forvente bedre tilgjengelighet nå enn før pandemien er nok urealistisk. Men det burde ikke være umulig å få tre passasjerer til Tokyo hvis man er litt kreativ.
Det er ikke noe problem å finne bonusbilletter med SAS, hvis man er litt fleksibel. Hvis man skal til Tokyo i høstferien, så blir det vanskeligere. Tokyo har alltid vært vanskelig, mens andre byer har god tilgjengelighet. Det er endeløst med bonusbilletter innenriks. Og for øyeblikket er det eneste reisemål som er åpent for folk flest. Det er sant at det er mye ledige bonusbilletter, men ikke nødvendigvis akkurat dit man vil, når man vil. Det har alltid vært "vanskelig" å finne ledige bonusbilletter til enkelte destinasjoner, som feks LAX og HND. Det er fordi det slippes få seter, og de er veldig ettertraktet. Derfor må man være på hugget når de slippes. Jeg har HND i påsken, og to turer til LAX i løpet av året booket. (Alle for 2 pax) Det er altså ikke umulig. Men, det kommer ikke dumpende ned i fanget på deg.
Å finne billetter er i utgangspunktet ikke spesielt vanskelig. Jeg har etterhvert funnet grei tilgjengelighet også til vestkysten av USA, så lenge man er litt fleksibel på når man reiser og hvor lenge man skal være borte. Ikke uenig i at det burde ha vært mulig å bruke poengene før de gikk ut, men samtidig er det mange selskaper som har forlenget gyldighet på poeng/vouchere og status, så etter mitt syn hadde SAS tjent på å være litt mer på tilbudssiden. Men noen krise er det uansett ikke. Edit: skrivefeil
Det er jo det som er problemets kjerne, men jeg venter noen år (hvis eb har overlevd) så er jeg pensjonist, og da kan jeg reiser når ingen andre reiser. Skjønt, det er jo f.eks ikke det samme med NY i januar som i mai. Jaja.
Hvis de har en forventning om at de kan bruke bonuspoeng til å skaffe seg en bonusbillett akkurat når de vil, til hvor de vil, så må de jo bli skuffet.. Da er Cash points hos Norwegian en bedre løsning for dem det gjelder, så man kan bruke dem til delbetaling av vanlige billetter. Det kan man jo også hos SAS, men da må man ha mye mer poeng.
Hvilke byene vil dere rangere som vanskeligst å finne med sas biz? Tror at alle er enige med at Tokyo er nr 1, men hva med San Francisco og Los Angeles? Er Chicago lettere? Edit: delt plass kan fungere også
Synes MIA er vanskelig også. Er ikke så sikker på om HND er nr. 1. Når man vet hva man skal gjøre, er vel de alle sammen mer eller mindre like vanskelige/lette å finne bonusseter til i biz.
MIA er nok den vanskeligste, etter personlige erfaringer. Samtidig flys den ikke året rundt, så det er litt vanskelig å sammenligne. HND er nok den mest vrine som flyes året rundt. Etterfulgt av sfo og lax. Men umulig er det ikke. Det er med jevne mellomrom at slippes endel billetter til disse destinasjonene(uten å følge mønstre med 330 dager, og 3-4mnd før). Følger man med, er flexibel og setter opp varsler i awardhacks finner man som regel noe som kan bookes til alle destinasjoner i løpet av ett år.
Fikk engang 4 biz tur/retur til Mia, det er nesten som vinne i lotto. Enig i at Mia er den verste, så LA/SF. New York enklest. Min erfaring er at det legges langt oftere ut 4go-4plus og 2biz samtidig til New York en de andre jeg ramser opp. Samtidig slippes fks ikke alltid Mia mønsteret med 330 dager før
Chicago er det mye ledig til. Der kan man fly via ARN og CPH. EWR er også enkel, da man kan fly via ARN og CPH i tillegg til direkte fra OSL. (Eller har de kanskje ikke rute via ARN?) Direkte fra OSL blir først borte.
Ja, nå ser jeg hvor vanskelig kan man skaffe biz bonus billettene, særlig hvis man ikke følger med Har jo klart å få bestilt biz fra Tokyo i Juni 2021 som aller første CT tur, men ser ut som det begynner å ryke, da japanske myndighet er veldig stumme om de åpner eller stenger for turistene i Juni. Merk at alle flyvninger med sas til og fra Tokyo i April 2021 er kansellert. Får se om de kansellerer også i mai og juni? Derfor tenker jeg på noe av byene som backup for første CT. Jeg prøver Tokyo, viser det seg å være umulig. Så prøver meg på LA og SF, i verste fall må jeg prøve med *A med betydelig prisøkning fra SAS bonus. Der tenker jeg å bruke poeng best mulig måte ved å ta *A dit der sas ikke flyr, f eks Seattle osv. Takk for deres gode svar, deres svar er bedre enn kundeservice
Jo, er klar over begrensing, men det er også billigere hos SAS. Det kjekt å bruke minst poeng som mulig. Bare hvis det er klin umulig, så bruker jeg *A til slutt. Super med tips Vurderer også med Lufthansa group, ANA og EVA air. Flere kan jeg ikke komme i farta. Vet ikke om United er god selskap i biz på long haul, rykter tilsier at det er lavere nivå i forhold med andre.
Super med tips Vurderer også med Lufthansa group, ANA og EVA air. Flere kan jeg ikke komme i farta. Vet ikke om United er god selskap i biz på long haul, rykter tilsier at det er lavere nivå i forhold med andre.[/QUOTE] Jeg finner lite/ingenting med Lufthansa eller EVA frem i tid, men mye med Swizz og Austrian ..
Hvis du tenker på å reise til SFO eller LAX med ANA og EVA, så må du ha en god porsjon med flaks. Tidligere stoppet Tallinn en slik bestilling med følgende begrunnelser : «det er ikke tillatt å reise til en billigere sine via en dyrere sone.» og/eller «Not the most reasonable route.» Men jeg har faktisk sett SAS på sin nettside tilbyr ruten VIE-TPE-SFO. Men nå sporer vi av her. Denne diskusjonen tilhører egentlig en annen tråd.
Mange har SAS Eurobonus MC med fly premium, og da er Biz i SAS til Go-poengpris en utrolig god deal. Jeg har vel enda ikke klart å finne 2 ledige biz-seter med SAS t/r Miami.. I fjor fant jeg noen dager med billetter TIL Miami, for februar/mars 2021. Booket de med tanke på å legge til retur hvis det dukket opp.. Men til slutt ble det jo bare å kansellere utreisene pga covid. Jeg får epostvarsel om biz-billetter til Miami, og de kommer gjerne midt på natta, og når man står opp så er billettene allerede borte. Og når retur-billetten i tillegg slippes først en uke senere (f.eks) så er det også nærmest umulig å booke en t/r-reise selv. Å si at det er lett å bruke eurobonus hos SAS er en løgn. Det er mye enklere å finne billetter med *A-partnere IMHO. Også til Miami. Selv om det fort blir noen ekstra stopp og lenger reisetid. Som et eksempel nå, så søkte jeg opp Awardfares i februar OSL-MIA, 2 voksne, i Biz: 1. februar: OSL-FRA-MIA, 16 timer i FRA. Perfekt å bruke noen Hilton-poeng på overnatting på en av flyplasshotellene 1. februar: OSL-FRA-IAD-MIA: 4 timer i FRA, 2 timer i IAD. 2. februar: OSL-CPH-LHR-EWR-MIA: Samlet tid 18h22m. For deg som vil se flest mulig flyplasser :-D Rekker knapt å gå innom en lounge for å snu i døra. 8. februar: MIA-IAD-CPH-OSL: 7 timer i IAD, vet ikke om man rekker å se stort med 1 time reisevei kollektivt men med en drosje går det kanskje an. Ellers er det Lufthansa, Turkish og United-lounge her. 9. februar: MIA-ORD-FRA-OSL: 5.5 time i Chicago, 3.5 time i Frankfurt. Nå har jeg ikke forsøkt å booke de, men regner med at de skulle gå. Poenget er ihvertfall at det er relativt lett å finne med *A, sabla vanskelig å finne med SAS. ..med mindre man vil fly økonomi. Da åpner det seg opp for noe: (jeg fant også noe i plus, men da uten fly premium-rabatt siden det var vanlig-billett-for-bonuspoeng)