Umoralsk av SAS å slette utgåtte bonuspoeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av cooolcatz, 22. jan 2021.

  1. Mbauer

    Mbauer Greenhorn

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    Nå er jeg meget irritert på SAS. De endret min flyvning til BOO slik at jeg ikke fikk mellomlanding TRD. På telefon til SAS i forrige uke ble jeg lovet at jeg skulle få grunnpoeng etterregistrert om jeg gjennomførte reisen. Det fikk jeg ikke i dag. Jeg forsøkte rolig og behersket å fortelle dette, men får svar: "Dette sier jeg bare en gang: DU FÅR BARE POENG FOR FLYVNINGENE DU HAR GJENNOMFØRT". Godt mulig jeg ble feilinformert først, men her er det snakk om elendig service og en meget frekk kundekonsulent. Samtidig stenger de kjøp av grunnpoeng og jeg oppnår ikke EBG.
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Vel det et vel her vi som gruppe feiler litt. Det er jo forholdsvis lett å finne økonomibiletter. Men biz er omtrent umulig, og det er der vi har lagt lista.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ikke det.

    Det er massevis av ledige bonusbilletter ute.
    Akkurat nå (med litt feilmargin) er det 3718 business-seter ledige som bonusbilletter hos SAS. Noen destinasjoner har selvfølgelig flere ledige enn andre. CPH-EWR har 350 ledige seter.
    Det er bare i business. Jeg tror ikke alle som reiser på bonusbilletter reiser i business.

    De kan ikke ha endeløst med bonusbilletter på hver eneste flyvning, da tjener de ikke noe penger.

    MIA tror jeg er i en særklasse, der har det ikke vært bonusbilletter på lenge. Usikker på årsaken til dette.

    Det er ikke rart om det er enklere å finne bonusbilletter om man søker på alle *A partnere enn bare på SAS? Det er jo enormt mange flere mulige avganger å booke bonusbilletter på.

    Hvis man bare skal til MIA, i business, og har låste datoer for når man skal reise, da er det ikke lett å bruke bonuspoeng med SAS. Det er jeg enig i. Men da har man alt for høye forventninger. (Etter min mening).

    Eller så kan man skaffe seg flere bonuspoeng, og booke beste tilgjengelighet. Da får man bestilt tur til MIA for bonuspoeng.

    Fritt valgt dato i november:
    upload_2021-1-25_12-10-35.png
     
    cooolcatz, Jeanette, NoLimit and 5 others like this.
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Du ble ikke feilinformert, det er vanlig praksis at du kan kontakte kundeservice og få ordnet poeng for opprinnelig rute dersom du tjener færre poeng pga en kansellering.

    Jeg ville prøvd å ringe på nytt. Evt bruke mail hvis du har gullkort allerede, chat hvis ikke.
     
    Mbauer liker dette
  5. Mbauer

    Mbauer Greenhorn

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    Chat-tjenesten ba meg kontakte [email protected]e så vi får se hvordan det går.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du allerede er gullmedlem, så ordner den danske gullmailen opp slike ting
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er enormt mange flere mulige avganger, men da er det også enormt mange flere som er med i forskjellige bonusprogrammer med adgang til å booke. Det *kan* jo være at EB programmet er blitt for stort, at SAS er for raus med poeng i forhold til den kapasiteten de faktisk har.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Hysj da.. :D
     
    Jeanette liker dette
  9. Mbauer

    Mbauer Greenhorn

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    Det skulle jeg gjerne ha vært :) Frustrasjonen min er at dette skulle bli første perioden jeg klarte opptjeningen til EBG. Jeg har brukt mye energi og penger på dette, men har møtt på kanselleringer og andre hindringer hele veien, i tillegg en kundeservice som ikke har villet hjelpe meg. Jeg får håpe den vanlige mailen er tilstrekkelig.
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Alle bookinger som du hadde gjort før 12. mars 2020 som senere har blitt kansellert får du i alle fall statuspoeng for av SAS. Jeg satte opp en oversikt med bookingnr, legs, og antall poeng de skulle gitt. Statuspoengene kom på en dag eller to.
     
    Mbauer liker dette

Del denne siden