Hei Jeg ringte Tallin i utgangspunktet bare for å spørre noen litt på utsiden om det som SAS hadde fortalt meg faktisk stemte, og kunne så godt som se øyerullingen & litt latter gjennom tlf når jeg fortalte litt om mine tidligere 4 samtaler. Hun sa da at hun enkelt kunne bestille for meg & Jeg forklarte at jeg ikke hadde CT for øyeblikket, og svaret var at hun måtte bare spørre lederen om det var ok. Det var ingen innvendinger & 10 minutter senere var alt bestilt. Hun sjekket først alle enkelt turene som jeg hadde funnet og bekreftet tilgjengelighet (Samme turer som SAS sa ikke kunne finnes/bestilles & iallefall ikke kombineres) Hun fant også noen andre & bedre kombinasjoner i samme slengen som jeg valgte Bør vel være litt obs, for selv om de tydeligvis har full mulighet til å bestille ting med mye større frihet enn flyselskapet selv, så kan det jo hende de strammer inn om vi alle hiver oss på det uten CT. Open Jaw. 10.4 OSL - AMS - 08:10 - 10:00 - SAS - Business A320 AMS - SIN - 11:15 - 05:55 - Singapore Air - Business - A350-900 SIN - MNL - 09:30 - 13:05 - Singapore Air - Business - 777-300 22.4 BKK - PEK - 23:50 - 05:30 - Thai - Business - 777-300 PEK - FRA - 10:30 - 14:35 - Lufthansa - Business - 747-8I FRA - OSL - 16:05 - 18:00 - Lufthansa - Business - A320 165000 AB & Ca 1400 NOK totalt i avgifter Litt småflights med lokale selskaper innimellom Cebu, Taipei, Kaohsiung etc.
Et av de store dilemmaene blir jo da at om man søker opp en 3+3 legs rute med SAS & ønsker business. Hvis da ikke alle legs er tilgjengelige i business & i tillegg som en gjennomgående booking så får man ingen gyldig resultat på søket. Og om man som jeg søker opp enkelt turene & finner dem, så sier SAS at de ikke kan kombinere, men at jeg må lage separate bookinger pr leg (6 med returen) Dette skaper da (bekreftet av SAS) 6 separate Star alliance gebyrer, og tilsvarende potensielt ganske mange nye gebyrer + ombooking gebyrer om man er så uheldig å vill ønske noen forandringer. En annen sak er vel katastrofen som kan skje om en flight skulle bli forsinket midt i turen når man har en liste påfølgende separate bookinger.... Jeg håper jo jeg bare har vært svært uheldig med de på kundeservice her, men den ene tok faktisk en 10 minutters time out for a få bekreftet dette fra sjefen sin.
Hei CT kan begynne hvor som helst & være open jaw. Min forrige var Busan - BKK - SIN - Sydney & retur fra Melbourne - BKK - Busan.
Men hvis 3 stk reiser, og den ene er uten CT, kan da den enkle billetten også bestilles fra utlandet som bestillingen av CTen for 2 personer?
Det virker som om alle folka hos Tallinn er forskjellige noe som igjen fører til om du faktisk klarer å booke den reisen du ønsker. Men det jeg fortsatt ikke klarer å skjønne er billetter som finnes f.eks hos united.com finnes ikke hos sas award, og da jeg selv bestilte reise i går ettermiddag hos Tallinn så klarte han på telefonen å ikke finne den reisen hos sas award men en helt annen rute enn den jeg ønsket. Lurer på om det er avtale mellom sas og united som gjør at vi som søker ikke klarer å se men som kanskje er ment for de amerikanske kundene.
Et av svarene jeg fikk var at de forskjellige fly selskap i alliansen fikk tildelt ulikt antall seter etc. Så selv om United / ANA viste ledige seter, så var det ikke sikkert at SAS hadde tilgang til de samme setene / routinger etc. Fikk litt forskjellige begrunnelser, men hovedbudskapet var som så
Men det jeg ikke skjønnte helt var egentlig ledige seter hos sas i business viste ledig hos united award saver men ikke på selve siden til sas award? Alt er bare helt merkelig.
Bare til info så booket jeg OSL-FRA-HND-BKK-HND-FRA-OSL i C og F på den vanlige telefonen nå for 10 minutter siden. Engelskspråklig konsulent, funka veldig fra, ferdig på 10 minutter. Mer info kommer i den vanlige tråden.