Umulig å kombinere legs med SAS Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rohass, 13. mars 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Slik jeg har oppfattet det, er det ikke noe problem å starte fra utenfor Scandinavia, f.eks fra FRA.
     
  2. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Jeg ringte Tallin i utgangspunktet bare for å spørre noen litt på utsiden om det som SAS hadde fortalt meg faktisk stemte, og kunne så godt som se øyerullingen & litt latter gjennom tlf når jeg fortalte litt om mine tidligere 4 samtaler.

    Hun sa da at hun enkelt kunne bestille for meg & Jeg forklarte at jeg ikke hadde CT for øyeblikket, og svaret var at hun måtte bare spørre lederen om det var ok.
    Det var ingen innvendinger & 10 minutter senere var alt bestilt.

    Hun sjekket først alle enkelt turene som jeg hadde funnet og bekreftet tilgjengelighet (Samme turer som SAS sa ikke kunne finnes/bestilles & iallefall ikke kombineres)
    Hun fant også noen andre & bedre kombinasjoner i samme slengen som jeg valgte

    Bør vel være litt obs, for selv om de tydeligvis har full mulighet til å bestille ting med mye større frihet enn flyselskapet selv, så kan det jo hende de strammer inn om vi alle hiver oss på det uten CT.

    Open Jaw.
    10.4
    OSL - AMS - 08:10 - 10:00 - SAS - Business A320
    AMS - SIN - 11:15 - 05:55 - Singapore Air - Business - A350-900
    SIN - MNL - 09:30 - 13:05 - Singapore Air - Business - 777-300
    22.4
    BKK - PEK - 23:50 - 05:30 - Thai - Business - 777-300
    PEK - FRA - 10:30 - 14:35 - Lufthansa - Business - 747-8I
    FRA - OSL - 16:05 - 18:00 - Lufthansa - Business - A320

    165000 AB & Ca 1400 NOK totalt i avgifter
    Litt småflights med lokale selskaper innimellom Cebu, Taipei, Kaohsiung etc.
     
    Last edited: 15. mars 2019
    Kristian, SVG_flyer, Eddie47 and 3 others like this.
  3. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    93
    Et av de store dilemmaene blir jo da at om man søker opp en 3+3 legs rute med SAS & ønsker business.

    Hvis da ikke alle legs er tilgjengelige i business & i tillegg som en gjennomgående booking så får man ingen gyldig resultat på søket.

    Og om man som jeg søker opp enkelt turene & finner dem, så sier SAS at de ikke kan kombinere, men at jeg må lage separate bookinger pr leg (6 med returen)

    Dette skaper da (bekreftet av SAS) 6 separate Star alliance gebyrer, og tilsvarende potensielt ganske mange nye gebyrer + ombooking gebyrer om man er så uheldig å vill ønske noen forandringer.
    En annen sak er vel katastrofen som kan skje om en flight skulle bli forsinket midt i turen når man har en liste påfølgende separate bookinger....

    Jeg håper jo jeg bare har vært svært uheldig med de på kundeservice her, men den ene tok faktisk en 10 minutters time out for a få bekreftet dette fra sjefen sin.
     
  4. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    CT kan begynne hvor som helst & være open jaw.
    Min forrige var Busan - BKK - SIN - Sydney & retur fra Melbourne - BKK - Busan.
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Men hvis 3 stk reiser, og den ene er uten CT, kan da den enkle billetten også bestilles fra utlandet som bestillingen av CTen for 2 personer?
     
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om alle folka hos Tallinn er forskjellige noe som igjen fører til om du faktisk klarer å booke den reisen du ønsker. Men det jeg fortsatt ikke klarer å skjønne er billetter som finnes f.eks hos united.com finnes ikke hos sas award, og da jeg selv bestilte reise i går ettermiddag hos Tallinn så klarte han på telefonen å ikke finne den reisen hos sas award men en helt annen rute enn den jeg ønsket. Lurer på om det er avtale mellom sas og united som gjør at vi som søker ikke klarer å se men som kanskje er ment for de amerikanske kundene.
     
  7. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    93
    Et av svarene jeg fikk var at de forskjellige fly selskap i alliansen fikk tildelt ulikt antall seter etc. Så selv om United / ANA viste ledige seter, så var det ikke sikkert at SAS hadde tilgang til de samme setene / routinger etc. Fikk litt forskjellige begrunnelser, men hovedbudskapet var som så
     
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Men det jeg ikke skjønnte helt var egentlig ledige seter hos sas i business viste ledig hos united award saver men ikke på selve siden til sas award? Alt er bare helt merkelig.
     
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Bare til info så booket jeg OSL-FRA-HND-BKK-HND-FRA-OSL i C og F på den vanlige telefonen nå for 10 minutter siden. Engelskspråklig konsulent, funka veldig fra, ferdig på 10 minutter. Mer info kommer i den vanlige tråden. :)
     
    Ronnyb and jgroneng like this.

Del denne siden