Undersøkelse SAS: Mulige endringer på vei...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 03. okt 2019.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Ny undersøkelse fra SAS. Denne gangen er temaet, hvor mange poeng er du villig til å betale for:
    - forsikring
    - strøm
    - kinobilletter
    - delbetale på restauranter
    - konserter

    de snuser vel da på hva man verdsetter poengene til i ekte cash. For kinobilletter var det et eksempel på om man var villig til å betale 2700, 3000 eller 3800 poeng.
     
    Arvid1410 and markus like this.
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg klarer ikke helt å se for meg at jeg er villig til å betale noen av disse tjenestene med EB poeng. Nå begynner det å bli en liten stund siden jeg var på Kino, men dette så da svært dyrt ut. 2700 poeng omregnet i kroner (gitt overføring fra Trumf til en vekslingskurs på 13,5) gir 200 kroner for en kinobillett.

    Neppe noe tilbud for bonusnisser som oss dette, men kanskje greit for dem som tjener 20k EBP på jobben i året og som ikke er interessert i å bruke poengene på å fly
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med deg. Et raskt søk på Odeon kino gir en pris på 135kr pr billett. Det var noen andre spesifikke eksempler for andre tjenester i undersøkelsen, men det var denne som festa seg. Felles for alle var at jeg syntes at det ikke var særlig god valuta for poengene.
     
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det er overraskende mange som tenker «bedre å bruke de på en kinobillett, da blir de ihvertfall brukt». Mitt inntrykk er at folk generelt (altså ingen som er her inne), synes det er styr å fly med poeng.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det ER jo mye styr, det er ikke for Magda Gammelhaug på 70, faktisk heller ikke Jens Hvermannsen på 30 å gå inn å bestille. Iallefall ikke om du ønsker deg noe mer enn OSL - TRD eller BGO (hvor det stort sett er god tilgjengelighet).
    SAS behandler EB poeng som annenrangs betalingsmiddel, tilgjengelighet og bestillingsprosedyre er deretter.
     
    awt, markus and Xflipper like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,555
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og de sammenligner med Cash Points, hvor en kr er en kr.
    Det er mye enklere å forstå for Magda og Jens.
    Men, det er jo fint for oss som gjør en innsats, og har dette som hobby. :)
     
    RoadKing liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hobby? Dette er livet mitt.
     
  8. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo i det minste bra at SAS har litt planer rundt EB, og ikke bare skal fjerne det, som kanskje noen var redde for når det så som mørkest ut. Det er jo nu man bør kjøpe en kinobillett for EB (om det hadde gått), for å støtte en god sak.
     
    Last edited: 09. okt 2020
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Det er allerede mulig. 3870 poeng for Norgesbillett:
    https://www.saseurobonusshop.com/cinema
     

Del denne siden