Undring vedr. muligheten til å "reservere" flybillett med bonuspoeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av stalek, 16. aug 2017.

  1. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Har et lite "problem" her.. vi har to cruise neste år, med et halvt år mellomrom. Det første starter i San Juan, PR og slutter i Europa. Det andre starter i Europa og slutter i Fort Lauderdale, FL.

    Flybilletter slippes som kjent et års tid i forveien, og nå finnes det ledige bonusseter OSL-MIA en dato som passer oss utmerket! (AA tar oss MIA-SJU dagen etter til en billig penge) Jeg er bare redd for at disse bonussetene forsvinner.

    Spørsmålet er som følger, kan jeg da booke enveis med SK nå? Når billetter på returen slippes, så kansellerer jeg enveisbookingen og teoristisk sett bør samtidige seter jeg hadde booket bli ledige igjen i systemet ASAP.

    Da er tanken å booke T/R..

    Er dette noe jeg trygt kan gjøre? Alt av poeng, avgifter osv. er jo refunderbart 100% så den biten er det ikke noe stress med.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Sjansen for at de forsvinner i kanserlingen er stor. Og da sitter du der:(
    Det tryggeste er og bestille 2x enveis og betale de lille ekstra (20k poeng per pax)
    Eventuelt ringer du sas og hører om du kan gjøre enveis biletten om til tur retur når det åpnes. Enten får du nei, ja eller ja og så roter agenten det til og kansellerer den første og så forsvinner den :eek::(
    Vill ringt DK gull support på kveldstid om du er gull om du skal prøve ;)
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    1,345
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du ikke booke eco på retur så langt frem som mulig og så endre disse når det dukker opp noe bedre?
     
    Are and Xflipper like this.
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor tenkte jeg ikke på det o_O
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    What he said.

    Book en tilfeldig retur og bytt når det kommer opp noe som passer bedre.
    Koster 150kr per billett.
     
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Det poensielt kjipe med det alternativet er at du bør være litt fleksibel ift. hjemreisedato. Hvis du ikke er det, kan det hende at du plutselig sitter stuck med en veldig dyr "enveisbillett" da du ikke kan bruke returen.
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Burde gå fint og finne en nødløsning med *A men det koster jo da 140K? og litt ekstra avgifter.
     
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Får man omgjort en t/r med SAS til en t/r med *A i etterkant, med den endrede prisingen og alt det innebærer? Jeg trodde ikke det var mulig?
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Eg veit ikkje om det er mulig, men det vil vel vere like greitt å avbestille og så bestille på nytt? Då slepp ein også 150 kr i endringsgebyr.
     
  10. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Utfordringen er at du ikke er garantert at de setene som avbestilles går tilbake til booking. De kan like gjerne forsvinner som bonusseter!
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, SAS-seta mister ein nok om ein bookar om til *A flight, men 150 kr i endringsgebyr kan ein spare (mulig eg misforstod spørsmålet frå @Flight Cancelled ?). Om ein skal endre frå SAS t/r til *A t/r (om det no er mulig, det veit eg ikkje) så kan ein like gjerne avbestille SAS og så bestille på nytt med *A. Og ja, der er ingen garanti for at dei opprinnelige bonusseta med SAS dukkar opp igjen enten det er endring eller avbestilling.
     
  12. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp :) har gjort det. endret både utreise og hjemreise på en billett (i 2 omganger) og da endte utreise opp med Air China i stede for sas. de trakk bare ekstra poeng og avgifter. Ikke noe hokus pokus.

    Testet og opplevd. Fort gjort at billettene forsvinner da man avbestiller. Da er det mye tryggere å ringe kundeservice å få dem til å gjøre det, jeg vet at i alle fall CT telefonen klarer å lage ny bestilling og så slette opprinnelig bestilling etterpå, da mister du ikke billettene.

    Dette er bare en hypotese; men sjekk hvor mye mindre bonusbilletter det ble å velge i da sas starter kampanjen sin i går!
     
    Flight Cancelled liker dette

Del denne siden