God morgon godtfolk! Vurderer domestic united i Eco eller Basic Eco, og me har nokre *A- gold med i reisefølget. Men eg har ikkje heilt forstått kva ein får som gold? (Eg veit at Diamant ofte ikkje er Gold hos united) Men på Basic, er det inkludert bagasje? Og er det seteplassering på eco? Er det andre ting eg bør tenke på?
Du får med en bagasje - men OBS - dersom du kjøper en billett med en bagasje inkludert i prisen får du ikke en EKSTRA med EBG. Spurte United om dette i går. Det er seteplassering på eco, men de prøver å få deg til å betale for seter langt fram i bussen. Velger du type rad 25 og bakover er det gratis. Og lounge. Ikke glem lounge. EBG får inn seg selv og gjest på loungen. Nå er kanskje ikke alle United Club-lounger så mye å skryte av, men alltid greit å heve seg litt over allmuen.
Er det kun en baggasje til den med status, eller er det en baggasje per person på samme PNR såfremt minst 1 av pax er *A Gold?
Vet ikke. Har bare hatt billetter med 1 baggasje inkludert. Da ble det ikke noe ekstra, men lounge-tilgang på EWR, LAX og HNL var praktisk da vi reiste med barn og de ville ha småmat/drikke.
Det stemmer, jeg har gjort det en gang i loungen på MCO, fikk sitte helt foran i flyet selv om billett egentlig var langt bak.
Been there, done that (til LAX). Du overlever. Liten skjerm med noen fastlåste filmer på. Høsten 2020 ganske så kjip mat, men kanskje mest pga covid.
United : Regler for ALLE uten status. Basic Eco : Forhåndsvalg av sete koster penger. Checked bag koster penger,30$-35$. Cabin koffert koster penger, 1 personelig gjenstand gratis. Kan ikke forandres gratis. ---------------------- Eco : Forhåndsvalg av sete ved bookings tidspunkt er Gratis. Checked bag koster penger,30$-35$. Cabin koffert er Gratis. 1 personelig gjenstand gratis. Kan forandres gratis. --------------------- Star-Gold gir den en gratis innsjekket bagasje ved booking av Basic Eco/Eco. Innsjekket koffert nummer 2 koster 40$/45$, for Star-Gold. https://www.united.com/en/US/baggage-calculator/any-flights
Fløy LAX-HNL og HNL-EWR med United ECO for en dryg måned siden. Pri på boarding er veldig fint, spesielt med den langdryge og omfattende boardingprosessen de brukte da jeg fløy. US Army, K1, osv. Matserveringen på LAX-HNL bestod av kjeks og lunken cola, men med mulighet for kjøp. Husk i såfall å legge inn kredittkort eller Paypal i United-appen. På HNL-EWR var det en iskald kylling i tillegg til kjeks/cola. Synes derimot at crew var superhyggelige på begge flightene, IFE er milevis over SAS. Hele sesonger av nye serier, nye filmer, bra dokumentarer, klassikere, osv. Jeg var veldig fornøyd. Jeg synes også at United Club på HNL var sjarmerende og ganske rolig.
Me er 4 stk som reiser, og alle er *A gold slik tilfeldigheitene har det. 4 gangeren har slått bra ut på vår familie! Men då skal me nok planlegge for 4 stk i eco frå HNL til SFO, og no ser det ut til å bli HNL-SFO i Eco, 20 timer i SFO, inkludert besøk i Polaris, SFO-IST-AMS i TK biz(denne ser ut til å vera married, då SFO-IST-OSL ikkje er mogleg, og AMS-OSL i SAS Plus pussy!
Jr meldte i 2013; pappa, din idiot. Du har booket feil seter. Vi satt «bak gardinen» på en 777 med UA SFO-HNL. Finnes ikke ord for hvor lite populær jeg var når det viste seg at jeg hadde booket eco HNL-SFO også
Vet ikke om du får kabin koffert med Basic-Eco og er Star-Gold. Men det kan være lurt i disse tider og gå for Eco og ikke Basic-Eco,siden Eco nå har gratis kanselering og alltid gratis forandring av avgang opp til samme dag.
For min del velger jeg å stole på reiseforsikringen i tilfelle ting går sideveis og kansellering blir nødvendig. Bedre å få pengene tilbake fra forsikringen enn en voucher som kan gå ut på dato... Har en booking neste uke for meg + 1 til (som er uten status) i Basic Eco. Satser på at mine fordeler gjelder for oss begge og ikke bare meg. Kan rapportere tilbake om ønskelig, men hadde vært greit om noen hadde fasiten før vi drar av gårde (og trenger å sjekke inn en koffert hver).
No vart det bestillingsklasse X, så då får me sjå kva det utgjer? Det er som del i retur heimatt, med overgang til TK-Biz frå SFO dagen etterpå. Vurderte kjøp av billetter og to døgn i SFO, men vart 17 timer i staden, inkludert 4 timer i polaris lounge
Angående antall innsjekkede kofferter : sjekk kalkulator. Jeg får med 2 til Mexico feks. på den flighten kan jeg også ha med en kabin koffert ikke bare personal item utløst av gold status.
Jeg bestilte en reise med SAS T/R USA senest i dag, hvorav et leg er med United. Reiseklasse er PLUS med SAS og Eco med United. Når jeg ser på bestillingen på SAS.NO, så står det at jeg har 1 innsjekket bagasje på den strekningen United betjener. Men når jeg logger meg inn på United.com med ref.nr så står det at jeg har 2 kolli på United flyvningen. Regner med at det siste stemmer... Jeg ble plassert på rad 27, og det var gratis, men om jeg vil lengre frem må jeg betale
Du kan aldri stole på bagasjeinfo på sas.no for andre flyselskaper enn SAS. Den delen av nettsida er full av bugs.
Sjekker du reisen din på United.com vil du kunne oppgradere deg lenger frem i flyet. Også frem til First .. (business)