United Economy Plus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av gardamix, 11. juli 2016.

  1. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

    Skal fly med United i morgen. Har bestilt i economy, men vurderer å oppgradere til Economy Plus. Vi er 3 stk.
    Koster henholdsvis $79-$89 per sete som vi foretrekker. Noen som har erfart deres Economy plus og vet om det er verdt det kontra Economy??

    Er forholdsvis EBG slik at vi allerede får godene som Fast Track i security / TSA Pre Check og ekstra bagasje osv. :)

    Takk!
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg syns ikke det er verdt det siden det eneste du får er ekstra benplass. Det er ikke ekstra eller bedre servering. Er du ekstra heldig vil de kanskje gi deg/dere setene pga status. Jeg har hvertfall tidligere opplevd å få valgt de setene uten å vite det før jeg var i flyet. God tur!
     
  3. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for bekreftelse!
    Får ikke valgt disse setene, så det er litt rart. Men skal ta en høflig prat med de ved gaten om det er noen plus seter ledig. Takk!
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det varierer veldig.
    TSA pre er forhåndsgodkjenning, og det får du ikke med gull. Det er ikke mange steder du får fasttrack i USA. Finnes noen goldtrack, men det var en sørgelig opplevelse.. Bagasje får du, men eco+ er mer usikkert.

    Hvorvidt det er verd å betale for eco+ avhenger av lengden på turen og hvor lang du er.. Jeg er ca 180cm og har så og si ikke plass til knærne der. Langt mindre plass enn hos SAS/Norwegian..
     
  5. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har fått TSA Pre og United Premier på alle United legsene hittil (LHR-SFO, SFO-LAX, LAX-EWR) Har allerede sjekket inn og på boardingkortet står det TSA Pre.
    Mente vel egentlig United Premier ettersom at alle med norsk pass oftest får TSA Pre når de fyller det obligatoriske elektroniske visumet :)
     
  6. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hei @gardamix :) Hvor lang strekning er det her snakk om, snakker vi type OSL-EWR eller noe i samme kategorien? Jeg har selv testet Economy Plus hos United mellom Washington (DCA) og Chicago i 2014, og betalte vel ca 20 dollar den gangen for et sete med gedigen beinplass. Hvis det er snakk om en lengre tur hadde jeg kjørt på med oppgradering. Beinplass er undervurdert - i tillegg er det større sannsynlighet for ledig sete ved siden av i Economy Plus sammenlignet med Economy.
     
  7. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du får mer miles også er det en no-brainer for min del.
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng angående ledig midtsete. Her er FRA-SFO med United om to uker. Skjermbilde 2016-07-11 kl. 18.57.32.png

    De skal ha 189 daler for sete 24D, som er det eneste aktuelle for min del.
    Det kommer med "garanti" for ledig midtsete (for hvem er det som frivillig betaler nesten 1500 norske for å sitte i midten på en 11+ timer flight?), men man kan få ganske mye moro for 189 dollar. Fra egen lomme sitter det faktisk litt langt inne - ja, benplassen er god (34" vs. 31" på 747-400) og det er bedre recline. Men de samme pengene kjøper deg også 10 knallgode cocktails inkl. kurant med tips på gode cocktailbarer i SF. Sååååå........ tja. Jeg er ikke overbevist om at det alltid er verdt det.
     
    Ole, Kjakan and Upsaker like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har jeg aldri fått :(

    Står premier access men ikke TSA pre, dessverre:/
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde TSA Pre senest i mars, men jeg må tilstå at jeg har egentlig aldri skjønt vitsen med det.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel mye kortere kø?
     
  12. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    På amerikansk innenriks er TSA Pre svært greitt: null stress med å åpne håndbagasje eller ta av jakke. Og som oftest raskere enn ordinær sikkerhetssjekk. Bedre enn Fast Track som bare er kortere kø.
     
    RoadKing liker dette
  13. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Fra United sine hjemmesider, forklarer kanskje den litt tilfeldige naturen av dette:

    "As of April 2015, travelers without a KTN/PASS ID/DoD ID number, including those who previously opted in through a frequent flyer program, will notice a reduction in the number of times they are chosen by the TSA for TSA Pre✓.

    If the TSA determines that a traveler is eligible for expedited screening, information is embedded in the barcode of his or her boarding pass. A TSA Pre✓ logo or “TSA PRE” is also printed on the boarding pass near the traveler's name. When the TSA agent at a participating airport scans the barcode, eligible travelers will be directed to a TSA Pre✓ lane. Note that not all airports offer TSA Pre✓. Children ages 12 and under may accompany an eligible traveler through TSA Pre✓."

    Dette er en interessant setning da: "including those who previously opted in through a frequent flyer program". BEtyr dette at man kan opt inn til Pre-check igjennom Eurobonus/SA et sted?

    (Har forøvrig aldri fått pre selv, med unntak av å bli dirigert dit når det har vært lang kø)
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hjelper lite når halve reisefølget ikke har :).
    Reiser alene i august, da blir det nok greit.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sist uke fikk kona TSA Pre på sitt boardingkort, men jeg fikk ingenting..
    Ble nesten fornærmet, jeg har 300 flights siste to år og har ikke vært involvert i en eneste flykapring eller engang røyket på toalettet :D
     
  16. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får alltid TSA Pre✓når jeg skal til USA og hjem igjen. Derimot så får jeg det aldri når jeg har en innenlands reise. Jaja...komme alltid ombord flyet for det :)
     

Del denne siden