United gör ARN och OSL till säsongslinjer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av PCR, 07. mai 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Så så, lille venn. Det er jo ikke et helt relevant utsnitt du har der da. Men jeg ser at SK setet har mer benplass og er bredere om du liker å leke helikopter når du sover.

    Forøvrig har du masse plass å gjemme stæsjet ditt hos Cathay også. De har bare satt en skapdører der. Den er jo der hvor SK har høreteleklaffene. Bevis:
    [​IMG]

    Men UA har nå alltid hatt baåde rød og hvit vin som smaker fint. Bobler har de hatt. De blander noen killer GT. De har fenomenal is til dessert. Serverer med et fjongt bord. Og ut fra Oslo har de blide ex Continental crew.

    Jeg mistenker at du bare er litt sur fordi de har begynt å forsøke å selge premiumseter istedenfor å gi dem bort ;) (holder henda beskyttende over hodet)

    EDIT: lagt inn bildebevis
     
    Last edited: 08. mai 2015
  2. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Noe skjer, umulig å booke UA ut av OSL til vinteren nå...
     
  3. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Disregard, slo av PC'en og på igjen.. Og det virket.. Computerdummy me :confused:
     
    Fnate liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så trist. Med UAs rute fra OSL var det mulig å multi-segmenter til og i USA for nede mot 4000 kr. Nå spratt det umiddelbart opp i 7000-8000 ved avreise etter 5/9. For 4000 var jeg villig til å sitte skvist i UAs 737 over dammen.
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri før har jeg sett så mye United-reklame på OSL, som nettopp i går. o_O
    NYC_friendly på omtrent samtlige monitorer :rolleyes:
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lol, du går knallhardt ut, ja..

    Men OK, da, for en countryboy fra skævven noen mil fra Oslo er det vel greit å ikke presentere hva man har å drikke, greit at man serverer tresprit og kaller det whiskey, serverer den samme desserten i 45 år og nuker biffene. Åpenbart ikke nok folk som var enige med deg, derfor er ruten kansellert ;)

    Altså seriøst, vi snakker om et flyselskap som ikke lister vinene de serverer ombord, (menyen sier "Rød, Hvit" :rolleyes:) bør være ett krystallklart signal på at Vi laster det vi får tak i, vanligvis høgg. Jeg har ALDRI sett en Champers over 30 dollar hos UA.

    De nye oppbevaringsboksene til AA og CX har plass til pengebok, og en filtelefant. Hos AA har de allerede plassert ett headset der som de nekter å ta om du har ditt eget. Så da er den boksen full.
     
    Fnate liker dette
  7. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Må ærlig talt ærklære meg enig med Fnate her. 757-kabinen (liten og intim) kombinert med gode seter og en inflightservice som selv en Bærumsgutt fra North Georgia finner mer enn tilfredsstillende gjør Continental United til mitt prefererte selskap over dammen. Ikke umulig at SAS' nye business Class forandrer dette, men likevel .. Det duger !! ;)
     
    Fnate liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dere får støtte opp om ruten fra Oslo da så den ikke forsvinner. Oh, wait :p
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Støttet den sist for et par mndr siden. Midt på vinter'n. Kjøpt og betalt foran i balja.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer, du var heldig som ikke fikk stopp i isødet. Du får en gullstjerne fra $misek, han takker deg :p
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Seriøst folkens, jeg er fullstendig enig at United hadde en kraftig edge mot SAS: De hadde skikkelige flate seter istedetfor en hoppbakke der man ikke får sove skikkelig. Men det er ikke realiteten lengre. SAS har nå flat seng og ett mye bedre hardprodukt enn det United har. På cateringfronten er det selvsagt subjektivt, personlig synes jeg det jeg har sett SAS serverer over dammen for tiden er mye bedre enn det United serverte med 16 ganger i business over dammen i fjor.
     
  12. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Men Continental United har .....

    [​IMG]
     
    AndersB and Fnate like this.
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Serviset til bestemor??
     
    Jørgen, Dash, LN-MOW and 4 others like this.
  14. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Er ikke 757/767 fly av forrige generasjon med tanke på drivstoff forbruk per passasjer?

    Hva ellers gjør United feil når dem taper penger?
     
  15. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113

    Omtrent samme generasjon som de som serverte ..... :p
     
    tommy777 liker dette
  16. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men man kan fint tjene penger på fornuftig bruk av eldre fly også. Se bare på selskaper som f.eks. Allegiant og Delta. Fuel er ikke alt som koster.

    Når det gjelder hva UA gjør feil, anbefaler jeg å søke 'United Tommy777' og lese bakover i forumet ..... :p
     
    tommy777 and Fnate like this.
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Når alle avskrivningene er tatt er vel ikke gamle fly nødvendigvis så galt som de med nyere fly sier.
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det der er riktig på så mange måter, men du mangler jo en kånjakk
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser konjakken -- oppi kaffen, Lillestrøm style :D Eneste måten å drikke den på siden de serverer billigste Courvoisier'n som er å få tak i
     
  20. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Baah .. jeg var på vei hjem og skulle kjøre. Da må jeg slutte etter takeoff-GT'en.
     

Del denne siden