United Mileage Plus

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Reiseglad gutt, 06. febr 2015.

  1. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    United flyr direkte fra OSL til EWR har har et stort nettverk videre i USA og Karibien. Her kan vi dele erfaringer og tips om deres bonus-program Mileage Plus.
     
    Fnate liker dette
  2. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har nytt godt av følgende perks som United Silver Elite member det siste året:
    ** Priority Boarding (gruppe 2 av 5)
    ** Priority check in (også på OSL)
    ** Priority baggage handling
    ** En god slump mer bonuspoeng per United-reise (minst 25 % bonusmiles)
    ** Egen telefonlinje med kort ventetid og god serice
    ** Gratis oppgradering til Economy Plus på avganger med ledige seter til dette (Jeg får muligheten til å velge oppgradering 24 timer før avgang hvis det er ledige seter i denne kategorien)

    Dette er langt flere fordeler enn jeg ville fått som Eurobonus-sølvmedlem.

    For øvrig får man langt flere miles med United enn med SAS,ettersom United gir faktisk antall reiste miles som poeng, fremfor en predefinert mengde basert på billettpris, region etc.

    De forandrer imidlertid sitt miles-program fra 1. mars, til å bli likere SAS sitt. Likevel vil man på en rekke billettkategorier (bokstaver), også innen økonomiklasse, få distanse-uttelling ved reise med andre SA-partnere.

    I sum får jeg mye bedre uttelling ved SA flyreiser som MileagePlus medlem enn som EB-medlem. På kredittkort etc. får jeg naturligvis mer i Norge som EB-medlem, ettersom jeg ikke får amr. kredittkort som norsk-boende.

    Hva er deres erfaringer med Mileage Plus og United?

    Hva synes dere om omgjøringen av Mileage Plus fra 1. mars?
     
    Fnate liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er United 1K Million Miler og har 1,3 mill lifetime miles med dem. Merk at jeg er basert i USA.

    Mileage Plus var ett av verdens beste bonusprogram frem til i fjor da de begynte en tredelt slakt av programmet

    Del 1. Høyere uttak, mye dyrere å fly med partnere på poeng. Før kostet en enveis i First mellom Europa og USA med f.eks. Lufthansa First 67.500. Nå koster en enveis 110.000. Business gikk fra 55K til 70K. Generelt sett gikk uttak opp med 31%. Det eneste som forble tilnærmet likt er innenriks USA. Oppgraderinger med instrumenter som SWU kan kun gjøres i W, hos Lufthansa kun V. P klasse, rabattert business, behandles som en vanlig Economybillett på opptjening og kan ikke oppgraderes. Z klasse, som ofte er 25K mellom USA og Europa kan heller ikke oppgraderes

    Del 2. Man må bruke x antall kroner på United for å motta status, dette gjelder dog ikke medlemmer i Norge

    Del 3. Opptjening av poeng basert på hvor mye penger du bruker. Flyr du United eller Star partnere booket via United, opptjener du poeng på hvor mye penger du bruker.

    Eksempel

    Koster billetten din 3300 kroner t-r USA eller 500 dollar, tjener du følgende som basis medlem

    Oslo til Newark 5 poeng per dollar du bruker. 1250 poeng hver vei eller 2500 t-r. Tidligere ville en slik tur gitt deg litt under 8000 poeng uten status.
    Som Silver mottar du 7 poeng per dollar du bruker, det gir deg 3500 t-r mot neste 10K tidligere.

    Rent slakt.

    Dersom du kjøper billetten hos andre enn United og billetten ikke kommer på United ticket stock 016, vær varsom, vil du opptjene 50% på alle bookingklassene United har billige billetter i. Noen bookingklasser hos Lufthansa, som K opptjener INGEN poeng lengre

    Hos SAS er alle bookingklasser under V på 50%, så mye dårligere enn det SAS har

    https://www.united.com/CMS/en-US/ma...s/Pages/AirlinePartnerDetails.aspx?ItemId=317

    Er planen å ikke fly med United, du bor i Norge og reiser mest med SAS eller Lufthansa vil jeg ikke anbefale United Mileage Plus. Som United Star Gold får du feks ikke tilgang til fast tracken i Skandinavia overhodet.

    Personlig har jeg min siste flight med United 16. Februar og forlater mitt primære bonusprogram siden man kun opptjener en brøkdel poeng og det koster vanvittig mye mer å brenne. Rett og slett ikke verdt det.
     
    Islending liker dette
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Er det sånn og forstå at en ikke lenger tjener segmenter dersom en flyr SAS med UP? Og det er faktisk flydde miles som teller, ikke noe minimumsopptjening på 500 eller 600 miles? Da blir det jo ikke rare opptjeningen OSL-BGO...
     
  5. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fikk kun 175 Miles for OSL-KRS forleden dag.
     

Del denne siden