Jeg fløy 772 F FRA-IAD for et par uker siden. Jeg skjønner godt at UA kutter F når resten av flåten blir oppgradert med Polaris-setene i C. For all del, god service, og setet er bra (selv om løsningen med "reversed herringbone" som vender mot midtgangen gir mindre privacy enn tilsvarende seter hos QR, CX osv). Følte likevel at det manglet det lille ekstra ifht C. Kanskje jeg hadde for store forventninger (første F tur, og LH 748 F booket på returen), men i etterpåklokskapens navn skulle jeg gjerne booket LH F på utreise også, både pga. ground service og opplevelsen ombord.
Vi klarte heldigvis å få booket om, så vi har LH F begge veier. Vi vurderte lenge å prøve United den ene veien, men det er ikke så alt for mye positivt skrevet om de...
Jeg valgte UA F på utreise og LH F på returen. Det angrer jeg faktisk ikke på. UA F er nok "dårligst" av de jeg har testet i F, men fortsatt ingenting feil med det. Og som et alternativt til C synes jeg helt klart det er gøy å teste litt forskjellig, og ikke bare LH hele turen. LH er best på bakken
CNNs Richard Quest har fulgt Polaris på sin fire år lange reise fra tegnebrettet. Her er et par videoer han har laget: http://edition.cnn.com/videos/trave....cnn/video/playlists/intl-business-traveller/
United sin Polaris Lounge på New York (EWR) er ferdig ved Terminal C (+ på SFO og IAH). https://liveandletsfly.boardingarea.com/2018/06/united-polaris-lounge-newark Good old SAS at B (link til poster):
Er det grei skuring å stikke innom united sin polaris lounge på EWR når man flyr SAS C? Greit å komme seg mellom terminalene hvis det er forskjellige?
Vi var på EWR i går og skulle fly innenriks med United. Vi kom ikke inn på United Polaris loungen med Star Alliance gold men måtte gå til United Club som ligger et stykke unna (ved en av C 90 gatene). Vi landet fra London i terminal B og måtte gå gjennom immigration der før vi tok airtrain bort til terminal C hvor vi måtte gå gjennom ny sikkerhetskontroll. Tviler kanskje på at du kommer inn på terminal C i det hele tatt hvis du har avreise fra terminal B? Men vet egentlig ikke.
Jepp, det stemmer. Polaris er kun for internasjonale flyvninger (minus Canada og Mexico) med Business eller First. Jeg har ikke prøvd å komme meg inn i terminal C med et bording pass for terminal B enda, så det er hvis man ankommer terminal C med United innenlands, og skal ut fra terminal B med SAS at man kan teste Polaris lounge.
Fikk testa Polaris Lounge på SFO i forrige uke. Nå har ikke jeg testa så fryktelig mange lounger rundt i verden, men dette er definitivt den beste businessloungen jeg har vært i. Flotte, behagelige dusjer, gode sitteplasser, rikholdig buffet og sist, men ikke minst, á la carte avdeling. Dessverre var vi der litt for tidlig og måtte ta til takke med frokostmenyen. Litt mye søtsaker og asiatisk mat etter min smak, men vi var uansett så stappa etter omelett og annet snask at det ikke var aktuelt å teste noe fra lunsjbuffeten da denne ble satt fram. Den asiatiske maten er kanskje noe av profilen til loungen på SFO? Fløy United Polaris på en 787-900 til MUC (2-2-2 konfig.). Helt greit, siden vi var to som reiste sammen, men ville allikevel mye heller ha flydd SAS.
Husk at disse flyene kun har Polaris-service, mens det er 777-300ER og utvalgte 777-200 og 767-300, som har Polaris-seter.
Skal fly DEN-EWR-OSL om 13 dager, så da skal jeg prøve dette! Det er sånn å forstå at det ikke funker andre veien?
Ja, det går "buss" airside fra terminal C til terminal B, ikke motsatt vei. Du lander på terminal C når du kommer fra Denver... Regner med at du er i SAS Business, så da er det bare å gå rett inn i Polaris lounge i C, og når du følger deg ferdig der, da bussen bort til terminal B.
Det skal også være mulig å passere gjennom sikkerhetskontrollen i terminal C med boarding pass fra terminal B, ref https://thepointsguy.com/news/ewr-polaris-lounge-star-alliance/. Planlegger å teste ut dette selv i desember om jeg kommer meg ut til EWR tidlig nok før retur i SK C.
Da kan jeg bekrefte at det er uproblematisk å komme seg gjennom sikkerhetskontroll på terminal C og videre inn på United Polaris lounge med boardingpass med SK C ut fra EWR. De stusset litt både i sikkherhetskontroll og i loungen da jeg presenterte boardingpass fra SAS, men kom forbi uten videre diskusjon da jeg forklarte at jeg hadde god tid og ville sjekke ut loungetilbudet. Buss i sikker sone fra terminal C til B3, hvor SAS flyr fra, gikk også som en drøm. Jeg hadde beregnet god tid for dette, men det gikk i underkant av 10 minutter fra jeg dro fra loungen til jeg var på plass i LH Senator-loungen i terminal B. Selv dro jeg først til terminal B for å sjekke inn bagasje og fikk skrevet ut boarding pass der. Dersom man reiser uten bagasje skal det gå fint å dra direkte til terminal C med boarding pass på mobil. Loungen kan varmt anbefales dersom man ha litt tid til overs på EWR, og kan beskrives som en litt folkelig utgave av LH F-loungene.