United Polaris, erfaringer og tanker

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Upsaker, 14. febr 2017.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Whaaat?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    767 har jo kun 6 seter i F så det hadde jeg valgt.
    Alle singelseter :)
     
    Anita liker dette
  3. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fløy 772 F FRA-IAD for et par uker siden. Jeg skjønner godt at UA kutter F når resten av flåten blir oppgradert med Polaris-setene i C. For all del, god service, og setet er bra (selv om løsningen med "reversed herringbone" som vender mot midtgangen gir mindre privacy enn tilsvarende seter hos QR, CX osv). Følte likevel at det manglet det lille ekstra ifht C. Kanskje jeg hadde for store forventninger (første F tur, og LH 748 F booket på returen), men i etterpåklokskapens navn skulle jeg gjerne booket LH F på utreise også, både pga. ground service og opplevelsen ombord.
     
    Anita liker dette
  4. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi klarte heldigvis å få booket om, så vi har LH F begge veier. Vi vurderte lenge å prøve United den ene veien, men det er ikke så alt for mye positivt skrevet om de... ;)
     
    boatc and RoadKing like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg valgte UA F på utreise og LH F på returen.
    Det angrer jeg faktisk ikke på.
    UA F er nok "dårligst" av de jeg har testet i F, men fortsatt ingenting feil med det. Og som et alternativt til C synes jeg helt klart det er gøy å teste litt forskjellig, og ikke bare LH hele turen. LH er best på bakken ;)
     
    boatc and Anita like this.
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Eddie47 liker dette
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 30. juni 2018
    jgroneng liker dette
  8. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Er det grei skuring å stikke innom united sin polaris lounge på EWR når man flyr SAS C? Greit å komme seg mellom terminalene hvis det er forskjellige?
     
  9. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var på EWR i går og skulle fly innenriks med United. Vi kom ikke inn på United Polaris loungen med Star Alliance gold men måtte gå til United Club som ligger et stykke unna (ved en av C 90 gatene). Vi landet fra London i terminal B og måtte gå gjennom immigration der før vi tok airtrain bort til terminal C hvor vi måtte gå gjennom ny sikkerhetskontroll. Tviler kanskje på at du kommer inn på terminal C i det hele tatt hvis du har avreise fra terminal B? Men vet egentlig ikke.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Polaris er vel kun for utenriks i C/F.
     
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det stemmer. Polaris er kun for internasjonale flyvninger (minus Canada og Mexico) med Business eller First.

    Jeg har ikke prøvd å komme meg inn i terminal C med et bording pass for terminal B enda, så det er hvis man ankommer terminal C med United innenlands, og skal ut fra terminal B med SAS at man kan teste Polaris lounge.
     
  12. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk testa Polaris Lounge på SFO i forrige uke. Nå har ikke jeg testa så fryktelig mange lounger rundt i verden, men dette er definitivt den beste businessloungen jeg har vært i. Flotte, behagelige dusjer, gode sitteplasser, rikholdig buffet og sist, men ikke minst, á la carte avdeling. Dessverre var vi der litt for tidlig og måtte ta til takke med frokostmenyen. Litt mye søtsaker og asiatisk mat etter min smak, men vi var uansett så stappa etter omelett og annet snask at det ikke var aktuelt å teste noe fra lunsjbuffeten da denne ble satt fram. Den asiatiske maten er kanskje noe av profilen til loungen på SFO?

    Fløy United Polaris på en 787-900 til MUC (2-2-2 konfig.). Helt greit, siden vi var to som reiste sammen, men ville allikevel mye heller ha flydd SAS.
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at disse flyene kun har Polaris-service, mens det er 777-300ER og utvalgte 777-200 og 767-300, som har Polaris-seter.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Skal fly DEN-EWR-OSL om 13 dager, så da skal jeg prøve dette!

    Det er sånn å forstå at det ikke funker andre veien?
     
    RoadKing liker dette
  15. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det går "buss" airside fra terminal C til terminal B, ikke motsatt vei.

    Du lander på terminal C når du kommer fra Denver... Regner med at du er i SAS Business, så da er det bare å gå rett inn i Polaris lounge i C, og når du følger deg ferdig der, da bussen bort til terminal B.
     
    holmen liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nydelig, takk!
    Og grattis med 1000 innlegg på IF! :)
     
    haakonks liker dette
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Jorge and haakonks like this.
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan jeg bekrefte at det er uproblematisk å komme seg gjennom sikkerhetskontroll på terminal C og videre inn på United Polaris lounge med boardingpass med SK C ut fra EWR.

    De stusset litt både i sikkherhetskontroll og i loungen da jeg presenterte boardingpass fra SAS, men kom forbi uten videre diskusjon da jeg forklarte at jeg hadde god tid og ville sjekke ut loungetilbudet.

    Buss i sikker sone fra terminal C til B3, hvor SAS flyr fra, gikk også som en drøm. Jeg hadde beregnet god tid for dette, men det gikk i underkant av 10 minutter fra jeg dro fra loungen til jeg var på plass i LH Senator-loungen i terminal B.

    Selv dro jeg først til terminal B for å sjekke inn bagasje og fikk skrevet ut boarding pass der. Dersom man reiser uten bagasje skal det gå fint å dra direkte til terminal C med boarding pass på mobil.

    Loungen kan varmt anbefales dersom man ha litt tid til overs på EWR, og kan beskrives som en litt folkelig utgave av LH F-loungene.

    MVIMG_20181210_153613.jpg IMG_20181210_155432.jpg MVIMG_20181210_164716.jpg
     
    snartur, Ombo, Are and 6 others like this.
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er det tilgang på United Polaris Lounge når jeg flyr LX C EWR-ZRH ?
     
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men husk at de flyr fra en annen terminal.
     

Del denne siden