Lang irriterrende historie kort, på vei hjem fra MSP til OSL via NEW. Opprinnelig flight er 1345 til NEW og 1855 til OSL. United rebooket meg til 1145 flight fra MSP uten å si fra. Fant ut av det på innsjekk. 1345 flighten er litt forsinket ut av MSP så det er vel grunnen. Men snakker ikke partnerne sammen? SAS appen sa aldri fra, ingen e-post fra SAS. United hadde ikke min kontakt info men rebooket meg uansett. Noen som har peil på rettigheter hvis jeg misser NEW-OSL pga dette? Flyet Plus og er EBG
Hvis vi gaar ut I fra at SAS har alle kontakt detaljer saa burde SAS ha fanget dette opp og sendt deg informasjon, naar det er sagt saa deles ikke kontakt informasjon mellom selskapene og SAS Appen er nok ikke "live" med endringer dvs. den oppdateres fra Amadeus med intervaller (det er en begrensning Amadeus har satt) saa "last minute" som dette ser ut til fanges ikke noedvendigvis opp "med engang(tm)" Selv bruker jeg App fra Operating carrier paa reise, jeg har et relativt fast reisemoenster saa jeg klarer meg stort sett med Lufthansa, United og Hawaiian - men har innstallert og fjernet andre adhoc.
Jeg forstår ikke helt. Du er rebook fra avgang 13:45 til en tidligere avgang 11:45. Om noe så skulle vel dette gjøre deg tryggere på å rekke oslo flyet fra EWR?
Utfordringen kan være at United ikke bruker Amadeus, men et system som heter Shares. Min erfaring er at disse ikke alltid snakker like bra sammen...
Ante ikke at det gikk direktefly fra New Orleans Lakefront Airport til OSL? Minner meg om en episode med daværende Continental Airlines for snart 10 år siden: Skulle fly ORD-IAH-SFO, og hadde av en eller annen grunn ikke sjekket inn på nett på forhånd. Da vi ankom ORD i god tid før avgangen, forsøkte vi å sjekke inn på automaten, men fikk beskjed om at "Your flight has departed": (Det viste seg at vi var automatisk ombooket til en tidligere flight uten noen som helst beskjed. Det viste seg dog at de tre første avgangene på rute var forsinket, så både vår opprinnelige, vår nye og en tredje flight gikk akkurat samtidig. Vår opprinnelige flight var altså forsinket, men vår nye flight var også forsinket og gikk akkurat samtidig med den opprinnelige)
Ingen mulighet for SAS å fange opp dette ved ombooking i SHARES så tett før avgang. Hadde du derimot sjekket inn i UA-app'en ville du fått varsel. Alltid fornuftig å oppdatere info hos de andre selskapene du reiser med - spesielt når de er første selskap på turen.
Enig det LN-MOW skriver. Jeg flyr mye UA innenriks (SAS over Atlanteren), har lastet ned United sin app, og laget en profil. Etter billetten er utstedt så finner du United sitt PNR (for ekempel via checkmytrip) og legger det på din profil. Da får du notifications, velge sete, ,sjekke inn på innenrikssegmentene, hente boardingkort, etc. fra UA sin app.
For å komme med en liten digresjon, så er UA sin app også veldig bra. Morsom informasjon om hvor flyet ditt kommer fra, og standby-lister er kontinuerlig oppdatert. Stor kontrast fra SAS sin standby-håndtering, hvor du egentlig ikke får vite noe før det plutselig popper opp et nytt boardingpass på telefonen.
Jeg reiser mye med kombinasjon av Lufthansa og United - bestillt I Amadeus og naar United gjoer endringer (som de ofte gjoer) kommer dette raskt opp I baade Lufthansa App'en (basert paa Amadues) og United App'en basert paa Shares, selv samme dag dukker dette opp.
UA-appen har nylig også blitt oppgradert på dette området: http://viewfromthewing.boardingarea...-now-lets-check-partner-airline-segments-app/