Urte- og kryddermarked i Hong Kong?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jonbertel, 20. jan 2016.

  1. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hong Kong står på reiseplanen de neste dagene. Målet for turen er å finne "nye" (les: for meg ukjente) urter og krydder som kan egne seg i en akevitt- eller annet krydderbrennevin. Er det noen av forumets reisevante som har kjennskap til om det er et kryddermarked i- eller i nærheten av Hong Kong? Er det noen som har smakt asiatisk brennevin krydret med noe som ble oppfattet som godt, samt husker navnet på dette/disse krydderne? Jeg tenker da selvsagt ikke på anis, fennikelfrø, muskat, kardemomme og nellik, som jo er veldig vanlig benyttet i brennevin også her i vesten.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, da dette høres veldig spennende ut! Men lykke til i alle fall!
     
    Jonbertel liker dette
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    De "vanlige" markedene har uante mengder med kryddeier og rare tørkede greier, inklusive skorpioner og annet krispy snacks.
    Et hint kan kanskje være å finne et større tradisjonelt kinesisk apotek. Da kan man få gode tips på engelsk av meget dyktige folk, og kanskje finne frem krydderier som ikke tar livet av halve kundeporteføljen ;)
     
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var på et stort "wholesale market" da jeg var i HK for noen år siden. Jeg var mest interessert i klær, men jeg mener at de hadde seksjoner med det meste der. Dessverre husker jeg ikke hvor dette var, men om du søker på wholesale-market vil du helt sikkert finne masse. :)

    Xxx
     
    Jonbertel liker dette

Del denne siden