Har nok mulighet for en CT med SAS-metall til sommeren, har vurderer å bruke denne på en reise til USA, hvor jeg planlegger å reise videre til Mexico og Costa Rica som endelig reisemål. Per nå er det vanskelig å finne plasser i BIZ begge veier, så bør jeg velge biz på filghten vestover eller østover på hjemturen?
Hm, det spørs hva vel litt hva du selv synes er viktigst. Vestover er jo dagflight og returen er nattflight. Så viss du ønsker mest mulig komfort for å sove på vei hjem så bør du velge Business på returen. Men ønsker du å få mest mulig for p(o)engene så bør du etter min mening velge Business på turen vestover. I alle fall viss det er New York du sikter på, siden det tross alt ikke er snakk om mange timene (i alle fall føles det ikke sånn ut i Business).
Personlig velger jeg alltid business på utreise, da jeg virkelig føler ferien begynner da! Hva er ikke bedre enn å starte ferien med litt champagne på flyet ved avreise??! På returen venter hverdagen uansett, så blir litt samme av
Viktig poeng. Jeg holdt på å ryke på en kjempesmell på vei til ORD i fjor. Var godt nede i Mikkeller nummer tre eller fire før min bedre 3\4 minte meg på at vi skulle hente leiebilen umiddelbart etter landing.
Jeg skal med SK907 til EWR i mai, og hadde samme "problemstilling". Fant ut at hvis jeg skal få maks ut av pengene/poengene, så valgte jeg biz på utreise. Gidder ikke sove bort luksusen på vei hjemover.
Jeg må ha business for å sove. Å sove er ekte luxus. Fortrinnsvis på natten. God tur uansett. Oi, nå husket jeg plutselig at jeg skal til NYC i slutten av feb. SAS business begge veier. Gleder meg.
Forøvrig var jeg i promilletvil en gang, og det skal vi ikke være, så det ble taxi og leiebil neste dag. Det hadde vært fint om politiet hadde en fyllikkontroll ( les promilletest) lett tilgjengelig både på flyplasser og politistasjoner. Det er forebyggende tiltak og det er bedre enn etterpådum. Hvis noen synes dette er sløsing med skattepenger, så er det en grunn til at jeg ikke er politiker. Kanskje.
Kanskje jeg må ta sommerferien tidlig i år.. Finner SAS business både tur og retur til LAX, ORD, IAD i perioden 8. apr - 26/27.apr. For så å kjøpe en annen billett fra ankomst destinasjonen til SJO for to uker med surfing i Santa Teresa, Costa Rica. Må bare vente på av AmEx CT blir aktivert så jeg kan booke bonusreisen til halv pris. Må nok lete etter flere business seter en annen kveld.
Forsåvidt enig. Rattfylla er ikke bra, selv om den skyldes sjampis fra Biz/F. Men dette tankesettet er dessverre fortsatt et særnorsk/svensk fenomen. De aller fleste reisende Mac rundt i verden mener at så lenge man klarer å holde seg oppreist foran Hertz-skranken er man kjørbar Men at svaret er mer politi vet jeg ikke helt, da denne holdningsendringen tok 30 år her i norden. Har mer tro på at det hele løser seg før det med selvkjørende biler. Og innen den tid har man jo selvkjørende biler i form av Uber
Det blir avgjørende om det er jobb eller fritidsreise. På jobb er nøkkelen å få business på retur for å sove, for å være opplagt til å dra på jobb eller for å være opplagt til å møte familien uten å svime av. Fritidsreise er jeg helt enig i tankegangen om at man før mest "bang for the buck" med business vestover, kan nyte drikke og måltider, se film, slappe av og sove litt. På returen, spesielt EWR-OSL som er så kort klarer jeg meg overraskende bra i Eco, spesielt en 2-seter. Det blir lite soving, men det blir det ærlig talt i business også, jeg får ikke sove gjennom middagsserveringen og når klirringa starter med frokosten våkner jeg likevel så det er ikke mange timer soving jeg får på en øst-kyst rute hjemover. Leiebil ved ankomst er noe dritt på longhaul, ødelegger hele festen