USA - Oslo - USA (juli 2014 - EB-awards - First Class)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ILS2, 17. jan 2014.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Tittelen sier egentlig det meste. Ønsker å brenne noen EB-poeng på en First Class-tur i juli. Er svært fleksibel på utreiseby fra USA (SFO, LAX, ORD, NYC, BOS....), men datoene er nokså gitt: Ca. 8. juli og ti dagers varighet.

    Hvordan bør jeg angripe denne problemstillingen? Bør jeg booke en plass på en aktuell avgang nå, om enn i Economy, og satse på at Lufthansa åpner for First Class på den avgangen ca. 14 dager før, eller er det bare å sitte stille i båten og vente på at tilgjengeligheten åpner seg nærmere avreise?

    Råd og tips mottas med takk.
     
  2. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,184
    Likes mottatt:
    5,552
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke helt om jeg hadde booket economy, business er ofte veldig tilgjengelig hos Lufthansa. Vestkysten er vanskeligst. Veldig få flighter. Best for First er Detroit og Charlotte DC og Chicago er rett etter. Tirsdag og onsdagsflighter gir deg beste odds
     
    ILS2 liker dette
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid i forveien slippes bonusseter i C hos LH? Sånn roughly..
     
  4. Henning

    Henning co-founder Offisiell Representant

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Tommelfingerregelen er vel 14 dager.
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde det bare var F? Så seint for C også altså? :-/
     
  6. Henning

    Henning co-founder Offisiell Representant

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det er andre tider for C. Jeg pleier å søke på F ;)
     
    Jørgen and Bizflyer like this.
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg tenkte kanskje å "safe" med en reservasjon i C og være klar om det skulle dukke opp to seter i F..
     
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    813
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Longhaul C blir tilgjengelig med ujevne mellomrom. Det letteste er 10-11 mnd før eller kort tid i forveien (1-3 uker).
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for all feedback.
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan se ut som LH har sett det samme som du, nemlig at etterspørselen etter First Class fra DTW er dårlig. De opererer i hvert fall ikke med First Class på direkteflightene i juli 2014 - kun 2-class config.
     
  11. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,184
    Likes mottatt:
    5,552
    Bonuspoeng:
    113
    Først Seattle, nå Detroit. Skal si de kutter. Men det gjør de jo hvert 10 år ca. Til økonomien blir bedre. Da dukker mer F opp igjen :p
     
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    På den annen side har jeg funnet tilgjengelighet i LH Business på ORD-FRA-ORD på ønskede datoer. Utreise med 747-800, mens retur er med "gammel" 747. Med to daglige avganger - altså 16 F-seter - bør det vel være greie sjanser for at C kan bli til F rundt T-14...?
     
  13. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,184
    Likes mottatt:
    5,552
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ingen LH fly som har 16 F seter bookbar. Dersom det er en gammel type 747, er det 16 seter oppe, men kun 8 selges, så du får ett sete som reddes opp som seng, det andre sitter du i
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Det er to daglige LH-flighter mellom FRA og ORD i juli med hhv. 748 og 747. Åtte First Class-seter på hver maskin skulle betyr 8 x 2 = 16 First Class-seter totalt per dag.

    ...legg til at United har to avganger også, så spørs det om ikke tilbudet er større enn etterspørselen. Jeg håper i hvert fall det :)
     

Del denne siden