Ut fly med LH, jeg har spørsmål!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av elgaaen, 11. sept 2015.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle sammen!
    Jeg skal på Cruise og flyr til Barcelona via Frankfurt med LH. Vi sitter i Eco og har ca 5 timer venting på FRA.
    Kan oppgradere til "business" på reisen fra Frankfurt - Barcelona for ca 800.- pr pers.. Det gjelder da ikke for hele reise, men kun det siste legget.
    Tenkte litt på oppgradering mtp loungebesøk. Hvilken lounge får vi da tilgang til? Og er det verdt det på den korte turen? Vi får jo ledig midtsete, mat, FT osv men er det verdt det?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Her hadde jeg ikke stusset engang. Bare det at dere skal vente i 5 timer i FRA og da får tilgang til (Business) loungene er verdt prisen alene spør du meg. I alle fall om man er litt sulten og ikke minst tørst... ;) Også fint med ledig midtsete og litt ekstra bevertning på turen videre.
     
    yukho liker dette
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter den!
     
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, samboeren mener at Cruiset var dyrt nok i seg selv.. Men etter min jomfrutur i Business her forleden så har jeg liksom fått litt angst for alt som er economy.. Dere har vel vært der dere også!
    Det som er litt kjipt er at det ikke er booket som en reise, hadde vi kunne betale den summen for hele veien fra Oslo.. hmm.. Noen tips til hvordan man kan løse dette?
     
  5. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Løp og kjøp! Blir dette vellykket, blir det standard fremover. Lykke til ;)
     
    elgaaen liker dette
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker her, loungetilgang kan dere kjøpe for langt mindre sum enn 800,- per pers (30 euro bør holde) og da gjenstår bedre mat, ledig midtsete samt relativt lav bonusopptjening (fikk 600 poeng i D-class fra Fra til Osl for et par uker side, mens SAS ga meg 1875 poeng med EBG på samme strekning i plus som ikke var ren biz).
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Business på intra-europeiske ruter er ikke verd allverden..
    Du får vel antakeligvis poeng for den klassen du har booket.
    Du får tilgang til LH business lounge, vet ikke hvordan de er men senator er jo greit sted å være, bedre enn de fleste kontraktslounger jeg har sett, dvs kjøpe-seg-inn-lounger..
    Flyturen er 2 timer så du rekker jo å kose deg litt med ledig midtsete, ikke bedre plass, men bedre mat og drikke så spørs vel hvor mye du verdsetter det..

    PS. noen lounger tar betalt pr 2 timer når du kjøper deg inn, det er også verd å tenke på.
    Et annet alternativ, hva med å ta turen ned til Frankfurt og ta en lunch der, koster nok mindre enn 1600 kr :)
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er helt nytt tilbud fra Lufthansa i Europa, jeg fikk også tilbud om dette her på tur til Madrid men jeg droppet det da fordelene som Star Gold dekker det viktigste for meg. Det blir, med Star Gold, et dyrt måltid og garantert ledig midtsete. Hvis man ikke har status og vil gjøre noe ekstra ut av en spesiell tur, kunne jeg nok vurdert det.

    Merk at du ikke får ekstra innsjekket bagasje og opptjener poeng/miles etter original bookingklasse.

    Alt info her: http://www.lufthansa.com/us/en/Cash-Upgrade-to-Business-Class
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, er egentlig kun loungetilgangen som er viktig.. Så hvis jeg kan kjøpe meg inn for en grei sum gjør jeg det! Hvilke LH lounger kan man kjøpe seg inn i på FRA?
     
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, er egentlig kun loungetilgangen som er viktig.. Så hvis jeg kan kjøpe meg inn for en grei sum gjør jeg det! Hvilke LH lounger kan man kjøpe seg inn i på FRA?
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk heller de 800 kronene på bedre mat eller drikkepakke på cruise :) Frankfurt flyplass er stor og har en del å se på, eventuelt kan du ta toget inn til frankfurt for litt sightseeing for en billig penge. Toget (S-bahn) tar ca 20 minutter inn til sentrum og en t/r koster ca 85 kroner kjøpt på automat (140 kroner for raskere IC-tog som tar 11 minutter)

    Edit: De har også et gruppedagskort for opptil 5 personer, som koster 150 kr totalt. Bra deal for en familie eller 2 voksne.
     
    Bdrag68 liker dette
  12. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ikke så dumt!! Hvis bagasjen går direkte uansett så er det jo bare å ta toget inn, ha 2 timer der til lunsj også ta toget tilbake! Bør man beregne god tid på flyplassen? (Anser meg selv om rimelig effektiv på flyplass)
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Frankfurt opplever jeg som forholdsvis effektiv, men av og til kan det være litt kø. Har vært nærme at jeg mistet flyet en gang fordi innsjekking/bagdrop hadde kjempekø. Sikkerhetskontrollen har jeg sjelden sett kø hos, og det meste var vel 15 minutter. Det som kan være et lite usikkerhetsmoment er hvilken gate du får og hvor lang tid det tar å gå til den. Det tar fort 10-15 minutter hvis den er helt i enden av en av pirene. Det kan du jo kanskje se/forhøre deg om når du kommer med flyet fra Norge. Er du tilbake på flyplassen en time før avgang bør du ha greit med tid. Sjekk dog boarding-tid på boarding-kortet, da det hender man blir busset til flyet fra gaten.
     
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode tips!!
     

Del denne siden