Så er det avgang for en ny reise med familien. Under et Points salg tidligere i år fikk jeg snappet opp billetter for to unger og to voksne i SAS Plus til LYR for kun 15000 poeng for hele bunten. Det var så billig at jeg bare måtte slå til tenkte jeg! Nå har vi kommer oss på plass i innlandsloungen (flyet går via TOS), og fått oss litt frokost og en god kaffe. jeg har en anelse av at enkelte andre reiseskildringer fra denne helgen kan komme til å ha høyere champagnefaktor, men satser på høyere kulde og mørketidsfaktor. kan eller rapportere at test av Park & Go konseptet så langt virker veldig bra, bil avlevert på 10 sekunder, og damen i skranken hilste meg med fornavn når jeg leverte nøkkelen, smooth! Vi har et temmelig tettpakket program for dagene som kommer så skal prøve å oppdatere løpende med små rapporter og bilder.
Pliiiing!! Boarding complete! Setevalg A+C og A+C ga uttelling, ingen i B, ahhh livets små gleder! Antar vi må innom deicing på grunn av tåken og minusgrader, men takler en forsinkelse til TOS når det er samme flyet som tar oss videre til LYR
Takk! Svipper innom TOS på veien opp så håper dere har fint vær nå så vi får sett litt av den flotte naturen der på veien
Ikke Svalbard enda, men ser temmelig vinterlig ut i fjellet øst for Trondheim Har fått meg «lunch» så stemningen er bra. ellers er komboen Flightradar24 og WIFI ombord en vinner for kart og flynerder som meg selv
Lærer stadig nye ting. Fant ut nå at det kun var én pils inkludert på Plus billetten min. Tenkte heldigvis kjapt og parerte spørsmålet «vil du da betale for den?» med « Da tar jeg konas kvote og pekte på fruen som sitter på raden foran ned teen sin». Det ordnet heldigvis saken så jeg slipper å velte reisebudsjettet alt før ankomst
Flott innflyging til Tromsø til tross for en del skyer Selv om vi har samme flyet og crewet videre var det bare å pakke all håndbagasjen av og tusle en liten runde på flyplassen for å komme gjennom passkontroll og til gate.
Kjapp stopp for de-icing og så er vi straks på vei enda lenger nordover. Har selv aldri vært lenger nord enn Tromsø så Svalbard blir definitivt spennende!
Avgårde fra Tromsø og vi legger solen bak oss Fin tur oppover, men må si at polarrull burde deklassifiseres - dette kan umulig være lovlig menneskeføde? En seig klump med rullet deig som smaker deig og ikke annet enn deig.
Flott og vill natur når vi kom det siste stykket inn mot LYR etter at vi brøt gjennom skydekket Ut av flyet og ut i kulden, sur vind som jeg håper løyer litt før morgendagens utflukt, skal uansett prøve å få kjøpt litt mer vinterklær i løpet av ettermiddagen
Du verda, dette var vel omtrent gi-bort-pris! Åja, dette elskar eg, òg! *** Årets (?) brannfakkel: Eg er meir misunneleg på deg som er på Svalbard enn boblelauget som har reist til Hong Kong. Det er noko med øygruppa i nord som verkar svært forlokkande. Kort sagt: Eg ser fram til å lese alle oppdateringar i dette reisebrevet. Nyt dagane!