Hei. Kommer med SK908 fra EWR og har 6+ timer før flyet går videre til KRS Er det noen mulighet for å bruke utenlands loungen? har med bagasje. Trist med 6 timer på innenlands loungen
Hent ut bagasje og sjekk den inn på nytt. Deretter kan du gå på utland igjen. Ny runde ut gjennom toll og ny sikkerhetskontroll før du drar videre på innland. Usikker på hva tollerne mener om denne praksisen dersom du kjøpte taxfree i runde 1.
Kan vel ikke gå ut fra utland når når man har entra "gaten" til utland? eller eventuelt hvor er dette? Er ikke super kjent på OSL.
Du kan jo alltids gå i loungen først og hente bagasjen etterpå. Den blir stående på tralle rett ved serviceskranken.
Går vel i en gang rett igjennom toll, du havner vel ikke i utenlandsdeler når du går av flyet? sorry hvis det er mange dumme spm her
Alternativ 1. Hvis Connecting Norway, gå igjennom slusen til innland(så bagasjen blir registrert videre) og gå inn på utlandsavdelingen og opp i lounge. Beregn tid for å gå igjennom toll osv helt rundt én gang til. Er en trapp litt ut på utlandsdelen der du kan gå ut. Er helt random om Connecting Norway virker, og i Alternativ 2. Ta ut bagasjen, gå gjennom toll, sjekk den inn igjen. Gå igjennom security. Gjenta ellers det overstående.
Joda, du kan gå rett mot connecting norway skiltet og snu der Så kan du gå til loungen. Har jeg gjort ved et par tilfeller, dog har jeg ikke vært der i 6 timer, men 1-2 timer. Da er bagasjen enten fortsatt på båndet eller allerede tatt til siden, men da ligger det på en av trallene ved serviceskranken.
Yes. Heldigvis er det lite kjeltringer der sammenliknet med hvor kofferten går etterpå. Oslo S --> Grønnland --> Tøyen. Så skal den først bli stjålet antar jeg at jeg ser hva som skjer...
Mange gode tips her! Er det mulig å gjøre dette dersom man kommer inn på *A reise til OSL, men skal fly videre innenriks med et ikke spesifisert ikke-*A-selskap? Må man i så fall bruke EBG-kort i stedet for boardingkort fra innkommende reise? Et relatert spørsmål, siden jeg akter å gjøre akkurat dette (med *A videre) når jeg kommer tilbake til OSL på fredag: Jeg ble akkurat EBG, men kortet mitt er EBS. Vil det gamle kortet nå fungere som EBG, slik at jeg kan bruke det til å gå inn i lounge osv?
Ikke jeg heller, før jeg fredag morgen overhørte EBG fra SK908 vs. Drage. Det var stygt, men EBGs ankomst gullstuen 10 minutter senere vitner om seier.
Som SAS selv skriver, om enn med en håpløs språbruk med hensyn til subjekt og objekt: "Gullmedlemmer har tilgang til lounger også når ankommer fra en interkontinental SAS-flyging (unntatt Newark grunnet bestemmelser på flyplassen)".