Utfordring: First kombi *A & OW

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Insomnia4u, 15. nov 2015.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger litt inspill på disse funderingene:

    Sitter og planlegger en CT-tur i F med *A til Asia og har i tillegg poeng i OW(40K) til en tur i First med Ethiad Apartments eller CX F.

    Ideelt sett LH F ut, og TG F tilbake med *A. Dest. BKK

    Sliter med OW, og vil helst bruke opp poengene før det kommer en devaluering. Aktuelle strekk er da BKK-HKG-TYO én vei med CX F, og cattle tilbake.

    Ethiad Apartment kan jo selvsagt bookes som en separat reise OSL-LHR-AUH, og så é nveis fra AUH eller DBX tilbake til Norge(som er relativt dyrt)

    Men er det noen lure destinasjoner/routinger med OW fra BKK jeg ikke har tenkt på?
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å reise OSL-FRA-BKK med LH F og så returnere DEL-AUH-LHR-OSL med EY F? India inngår i Midøsten-sonen til AA, så du får dette for 40 000 poeng. Du må da kjøpe BKK-DEL separat. Poengene du hadde tenkt å bruke på TG F tilbake til Europa kan du så bruke på BKK-XXX -BKK (Intra-Asia) med TG F eller spare til en senere anledning.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Lurt tips med midtøsten-sone DEL :) Men Bruker CT på *A for 2 pers, og den må dessverre være t/r.
    Hadde selvsagt vært noe enklere om det kunne deles i separate enkeltreiser ja. Å kjøpe flere AA-poeng er relativt dyrt pga dollarkurs, ellers hadde jeg vurdert det :)
     
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hm, skjønner. Intra-Asia fra BKK er det vel strengt tatt bare CX og JL som er aktuelle med F, som du allerede er inne på.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sant. og JL har selvsagt en fin F fra CGK-NRT, men da med separat billett BKK-CGK.

    Så da har jeg kanskje ikke oversett noe likevel?
     
    Herlov liker dette
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg tror ikke det, da. Oneworld burde få lokket over Korean fra Skyteam for å styrke seg i Intra-Asia ...
     
    John in The Tower and Insomnia4u like this.
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Greien er at jeg har 40K+17K på to ulike konti hos AA. Har slått fra meg å kombinere med *A-tur, så poengene rekker til én vei i C til Asia. I allefall om en bestiller før 22.mars, da award-chart stiger endel.

    QR BKK-DOH-OSL er vel det som peker seg ut som mest ok?

    Når det gjelder betalte énveis-billetter er det vel bare DY som har noe rimelig om en er heldig. QR har riktignok noe rundt 4K.
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan du vel tagge på en leg fra HKG med CX også, for å få enda mer ut av poengene? Med mindre det blir veldig vanskelig med enveis dit.
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, kan jo f.eks reise OSL-LHR/FRA-HKG-BKK eller omvendt. Men har reist endel med CX sin business, og foretrekker QR. First derimot..

    AA tillater ikke stopover (*mimre*mimre* USDM), så da er jeg mest giret på å minimere reisetiden selv om det er poengreise og C. Hadde det vært First, går jeg alltid for lengst mulig :)
     
    Herlov liker dette
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Du er for godt vant! :eek::D
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, er dette forumet som ødela meg helt da jeg lærte meg alle triksene for USDM-turene :D
     
  12. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    [QUOTE="AA tillater ikke stopover (*mimre*mimre* USDM), så da er jeg mest giret på å minimere reisetiden selv om det er poengreise og C. Hadde det vært First, går jeg alltid for lengst mulig :)[/QUOTE]

    AA tillater vel stopover i OW-hubs? Gjorde det tidligere i allefall.

    w
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    AA tillater vel stopover i OW-hubs? Gjorde det tidligere i allefall.

    w[/QUOTE]

    Du tenker kanskje på stopover på Hub i USA? Ifølge div poster er det ikke tillatt:
    http://thepointsguy.com/2014/04/a-c...s-surprise-policy-changes-and-it-aint-pretty/
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ha 24t stopover med AA. Har selv 23t55m i DOH neste uke.
    Ellers er OSL-AUH-BOM best value. 40K i F med 2 A380 apartments segments (BOM A380 fra Jan 2016). Stiger til 65K booket etter 22 mars, men du kan jo booke 1 år frem i tid.

    Kort vei fra BOM til Goa med herlige resorter.

    Intra asia har også MH KUL-HKG. JL suiten med Salon CGK-TYO er bra som nevnt.
     
    Insomnia4u liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Du tenker på OSL via LHR da med BA første leg? Frekt med to legs apartments til bare 40K ja! Godt tips :) Nå er jeg ikke så begeistret for India, så transiter nok bare videre til BKK med TG/PG med separat billett. Ser de ligger på rundt 2K
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Sorry, via LHR ja. Ellers har IC et meget nice boutique style hotel i BOM. Bokk som top status gjennom meg og du vil like India.

    Jeg har hatt visa fee transit i BOM før men på en billett. Kan funke med bare håndbagasje og OLCI.
     
    Insomnia4u liker dette
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt overbevist om India altså. Har jobbet i Nepal, det holdt egentlig :)

    Et annet alternativ jeg vurderer er å handle t/r EY OSL-AUH til 3600, droppe returen og retur poeng i F AUH-LHR-OSL med min far istedet. Synes first-opplevelsene er best å dele sammen med noen :) Ikke helt ideelt selvsagt, men koster endel med poeng nå pga dollarkurs, og målet er å tømme kontoene før degradering.

    Har også et par DSU fra Hyatt liggende, og bestiller en via Virituoso, kan en faktisk være heldig å få 170m2 suite m/terrasse på Park Hyatt Abu Dhabi (http://onemileatatime.boardingarea.com/2012/12/31/bling-it-on-park-hyatt-abu-dhabi-saadiyat-island/)
     
    milehigh liker dette
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    EY LHR-AUH har regelmessig 2 seter begge veier i F.

    Jeg sjekker inn på PH AUH på mandag. Skal be om den!
     
    Insomnia4u liker dette
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Kult! Gi en mld her hvordan det går :) Slik som jeg har forstått Viritouso er det uavhengige agenter som angivelig skal ha en personlig relasjon til hotellene. Om det fungerer vet jeg ikke helt, kanskje det er like greit å smoothtalke seg inn som diamant.

    Kommer det en reiserapport også etter hvert? :)
     

Del denne siden